
Posádka DS e-rally teamu Jan Říha – Martin Venuš dokázala při své premiéře na podniku Světového poháru Bridgestone FIA ecoRally Cup v Monte Carlu vybojovat deváté místo v konkurenci 62 posádek. Získala tak dva body do celkového pořadí šampionátu v nejtěžším závodě letošního kalendáře.
Čtyřdenní soutěž, která odstartovala ve středu 15. října během slavnostního ceremoniálu v centru Monte Carla od slavného kasina, měřila přes tisíc kilometrů. Pořadatelé se rozhodli oslavit třicetileté výročí závodu těžkou a často velmi rychlou tratí, která zavedla soutěžící dvakrát do výšek přes dva tisíce metrů. Připravili celkem 230 kilometrů měřených úseků ve Francii i Itálii.
„Musím upřímně přiznat, že realita mnohonásobně předčila mé očekávání. Hned první měřený úsek, který se jel v noci, byl v porovnání s českým šampionátem extrémně rychlý a těžký. Vysoký rychlostní průměr v kombinaci se serpentýnami v prudkých výjezdech i sjezdech nás všechny prověřil od prvních metrů náročné tratě. Ale díky skvělé práci navigátora Martina Venuše jsem se poměrně rychle dostal do správného tempa a výsledkem bylo 2. a 3. místo v měřených úsecích, které často kopírovaly trať klasické Rallye Monte Carlo. Tady se ukázala výhoda zkušenosti Martina v roli navigátora z více závodů světového poháru. A taky hbitosti našeho vozu DS 3 E-TENSE, který se choval v prudkých zatáčkách i na jedné ze šotolinových RS velmi čitelně a přesvědčivě,“ pochvaloval si v cíli pilot týmu a televizní moderátor Jan Říha.
Jeho vůz dostal při své premiéře v Monte Carlu od pořadatelů vysoké startovní číslo 44. Celkem se závodu zúčastnilo 62 posádek včetně obhájců celkového prvenství ve Světovém poháru Bridgestone FIA ecoRally Cup Čechů Michala Žďárského a Jakuba Nábělka. Ti dojeli v závodě druzí a zůstávají ve hře o titul i pro letošní ročník šampionátu.
„Není to pro české barvy špatná vizitka, když se obě posádky vozů s našimi vlaječkami na zadních sklech vešly do Top 10. My jsme s Honzou na začátku soutěže mluvili o cíli v podobě Top 20, ale já jsem i vzhledem ke zkušenostem Honzy z českého mistráku věřil, že to dotáhneme ještě výš. Důležité bylo, že jsme si jako posádka při svém prvním společném závodě rozuměli, a měli v autě pohodu. Vlastně jsme na sebe za celou soutěž nezvýšili hlas, i když to na trati občas bylo celkem dramatické. Dokonce byl při velmi dlouhých přejezdech čas na vtípky. Prostě jsme si tuhle soutěž společně hodně užili,“ říká navigátor DS e-rally teamu Martin Venuš.
E-Rallye Monte Carlo 2025 se zúčastnily i další vozy DS. Značka využila tohoto závodu k „ostrému“ představení svých elektrických novinek DS N°8 a DS N°4. Hlavně druhý vůz si se zájmem prohlédl pilot Jan Říha, který s ním bude soutěžit v roce 2026 v domácím šampionátu.
„Nová čtyřka vypadá skvěle, moc se těším, až ji pořádně provětrám při předsezónním testování. Nechci ale zapomenout na model DS 3, se kterým jsme úspěšně soutěžili dva roky a teď jsme s ním vybojovali deváté místo na Monte. Budu na něj vzpomínat jen v dobrém, je to držák. To všechno by ale nebylo bez podpory českého zastoupení značky DS. Na úspěchu na e-Rallye Monte Carlo se se podílel také partner týmu společnost Klik.cz. Děkujeme za to, že si můžeme plnit sny,“ dodává Jan Říha.
Posádku DS e-rally teamu čeká letos ještě poslední podnik domácího šampionátu, kterým je New Energies Rallye Železné hory a jede se od 14. do 16. listopadu.
Partnerem DS e-rally teamu je pro podnik v Monte Carlu společnost Klik.cz.
20.10.2025
DS Automobiles