Frustrace týmu TOYOTA GAZOO Racing na okruhu Fuji

Frustrace týmu TOYOTA GAZOO Racing na okruhu Fuji

Před zraky 66 400 diváků se tým probojoval do velkolepé bitvy na čele. Mike Conway, Kamui Kobajaši a Nyck de Vries s vozem GR010 HYBRID č. 7 se v polovině závodu po intenzivním prodírání soutěžním polem uchytili na čele. Nešťastné načasování safety caru si však vyžádalo krutou daň, přesto se uvedená posádka dokázala probojovat zpět, aby nakonec skončila osmá.

Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa s vozem GR010 HYBRID č. 8 zakusili ještě obtížnější vývoj situace a cílem projížděli až na 16. místě, dvě kola za vítězem.

Jejich potíže začaly hned v úvodních minutách, kdy do Sébastienova stroje, vyjíždějícího z osmé pozice na roštu, narazil vůz č. 35 týmu Alpine. Během neutralizace celého okruhu zastavil v boxech, aby vyměnil poškozené levé zadní kolo, a propadl se 17. místo. Následovala další komplikace v podobě tříminutové penalizace ve formě nuceného zastavení za porušení pravidel, což jej srazilo na 18. místo se ztrátou dvou kol.

Mike, startující ze 14. místa, absolvoval čistou úvodní 45minutovku, než jej za volantem sedmičky během výjezdu virtuálního safety caru vystřídal Nyck. V průběhu napínavého stintu se posunul do první desítky, když rychle po sobě předjel vozy Porsche č. 6 a Alpine č. 36, čímž se probojoval na deváté místo.

Nehoda přibližně po dvou hodinách závodu pomohla sedmičce k dalšímu postupu. Při ohlášení virtuálního safety caru byl Nyck v boxové uličce, což minimalizovalo jeho časovou ztrátu, a tak se posunul na třetí místo. Krátce po polovině závodu brilantně zaujal druhé místo v poli, a dokonce závod během dalšího okna pro zastávky v boxech vedl, načež však všechnu dosavadní práci zhatil výjezd safety caru.

Sedmička s docházejícím palivem byla nucena natankovat v době, kdy byla boxová ulička uzavřena, což si podle pravidel vyžádalo další zastávku ihned po jejím otevření. Rozdíly v celém poli Hypercarů se tak smazaly a sedmička s Kamuim za volantem se propadla na 13. místo. Mezitím byla posádka osmičky příliš vzadu, než aby se mohla posunout ze 16. místa pořadí. Brendon na poslední dvě hodiny závodu předal volant Ryovi.

Kamui v páté hodině závodu zahájil odhodlaný boj a rychle se probojoval zpět do první desítky. Poslední zastávka na dotankování, přibližně hodinu před koncem závodu, mu pomohla k dalšímu posunu, a tak cílem projížděl jako osmý. Ryo po dokončení čistého a klidného stintu zakončil na šestnáctém místě.

Tým má nyní poslední šanci získat první pódiové umístění v této mimořádně náročné sezóně – tu uzavírá v sobotu 8. listopadu závod Osm hodin Bahrajnu.

Kamui Kobajaši (šéf týmu a jezdec, vůz č. 7): „Tohle jsme při našem domácím závodu nechtěli. Udělali jsme pro to maximum, ale bohužel nám safety car hodně ublížil. Až do té chvíle jsme bojovali o čelo závodu. Poté jsem se snažil získat pozici zpět a myslím si, že osmé místo bylo tak maximum, čeho jsme byli schopni dosáhnout. Jako tým jsme udělali vše, co bylo v našich silách, ale stále to nebylo dost. Tento týden jsme zápasili s výkonem, takže se z této zkušenosti musíme poučit. Před námi je poslední závod sezóny a já chci stát na pódiu. Upřímně doufám, že zvítězíme a zakončíme tento těžký rok na pozitivní vlně. Uděláme pro to vše.“

Mike Conway (jezdec, vůz č. 7): „Chvíli to vypadalo dobře, ale štěstí nás opustilo, když v tu nejhorší možnou chvíli vyjel safety car. Vypadalo to dobře a drželi jsme se na čele. Umístění v první osmičce a nějaké body jsou fajn, ale v konečném výsledku jsme neměli dostačující tempo. Na tribuně i mezi zaměstnanci a partnery Toyoty s rodinami byla spousta fanoušků týmu TOYOTA GAZOO Racing. Bylo skvělé mít jejich podporu a udělali jsme vše pro to, abychom jim ukázali dobrý výsledek. Příští rok se vrátíme do boje.“

Nyck de Vries (jezdec, vůz č. 7): „Bojovali jsme tvrdě a udělali vše, co bylo v našich silách. V jednu chvíli jsme bojovali o stupně vítězů, ale načasování safety caru bylo opravdu nešťastné. To nám vlastně zkazilo celý závod. Byla to smůla, ale bojovali jsme statečně; až do té chvíle to pro nás byl napínavý závod. Kdo ví, kde jsme mohli být, protože jsme se drželi vpředu a byli připraveni na velký souboj až do konce.“

Sébastien Buemi (jezdec, vůz č. 8): „Byl to pro nás velmi těžký závod bez bodů. Kvůli střetu s jiným vozem jsem po několika kolech zaznamenal defekt. Museli jsme absolvovat nouzovou zastávku v boxech a udělali jsme tu chybu, že jsme nezajeli do boxů ihned poté, co se ulička otevřela, takže jsme dostali vysokou penalizaci. Poté už bylo nemožné dostat se zpět na bodované pozice, takže jsme zbytek závodu využili k tomu, abychom se pokusili něco se naučit pro Bahrajn. Doufejme, že tam budeme mít trochu více štěstí a budeme moci bojovat na čele.“

Brendon Hartley (jezdec, vůz č. 8): „Byl to těžký den před naším domácím publikem. Opravdu si jejich podpory vážíme a dali jsme do toho vše, ale takový výsledek jsme si opravdu nepřáli. Kvůli penalizaci jsme se propadli o dvě kola zpět, takže pro nás závod skončil už po hodině a půl. Upřímně si nemyslím, že by některý z našich vozů stačil tempu vozů na čele, ale sedmička v jedné fázi vypadala slibně, než ji potkala smůla. Nyní se musíme zkonsolidovat a připravit na Bahrajn.“

Ryo Hirakawa (jezdec, vůz č. 8): „Byl to těžký závod a spousta věcí se obrátila proti nám. V rané fázi jsme utrpěli defekt, což zhatilo jakékoli naše šance na pozitivní výsledek. Pokusili jsme se vybojovat něco nazpět, ale protože jsme tak moc ztráceli, už nebylo možné vrátit se do vedoucího kola. Je velká škoda, že náš domácí závod skončil právě takto, ale opravdu si vážím veškeré podpory, které se nám zde tento týden dostalo. Posledním závodem sezóny je Bahrajn, kde jsme byli loni silní. Doufám, že i tentokrát se nám podaří dosáhnout dobrého výsledku.“

Šest hodin Fuji – Závod

1. místo Alpine Endurance Team, vůz č. 35 (Chatin/Habsburg/Milesi) 202 kol
2. místo Peugeot TotalEnergies, vůz č. 93 (Di Resta/Jensen/Vergne) +7,682 s
3. místo Porsche Penske, vůz č. 6 (Estre/Vanthoor) +8,167 s
4. místo Porsche Penske, vůz č. 5 (Andlauer/Jaminet) +16,083 s
5. místo Peugeot TotalEnergies, vůz č. 94 (Duval/Jakobsen/Vandoorne) +18,542 s
6. místo Aston Martin THOR. vůz č. 009 (Riberas/Sorensen) +39,761 s
8. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 7 +45,031 s
16. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 8 +2 kola

Datum zveřejnění

29.9.2025

Zdroj informací

TOYOTA GAZOO Racing

Fotogalerie

Výběr jazyka

Facebook

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3929 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál