Pro tým DS PENSKE bylo klíčovým cílem druhého závodu v Monaku vytěžit maximum z kvalifikace a zajistit si co nejlepší startovní pozice. Maximilian Günther a Jean-Eric Vergne svým umístěním ve druhé řadě na startovním roštu dokonale splnili svůj úkol a upraveným nastavením podtrhli efektivitu svých vozů na mokrém povrchu.
V neděli se vozy DS E-Tense FE25 dokázaly prosadit v ostrém konci závodu, přičemž Vergne byl druhý před prvním "útočným režimem". Francouz se tak mohl ujmout vedení v závodě, povzbuzován nadšeným davem. Maximilian Günther byl tehdy na třetím místě, když sváděl urputnou bitvu se svými soupeři, která mu nedovolila ani chvilku odpočinku.
JEV si vybudoval náskok více než tří sekund, ale příjezd safety caru vším zamíchal. Následný restart znamenal začátek strategické bitvy zaměřené na to, kdo dokáže nejlépe využít druhý "útočný režim". V tvrdém souboji se Vergne držel mezi prvními třemi, než trať začala osychat, což mu zkomplikovalo život a v závěrečných kolech se propadl na páté a poté šesté místo, kde také nakonec skončil.
Maximilian Günther také udělal vše pro to, aby na stále osychající trati získal body. V cíli byl Němec klasifikován jako osmý.
Výsledkem bylo, že společnost DS Automobiles nejen předvedla skvělou show v ulicích Monackého knížectví, ale také získala díky oběma jezdcům cenné body.
Osmý a devátý závod aktuální sezóny Formule E se uskuteční za dva týdny na dalším městském okruhu v japonském hlavním městě Tokiu.
"Dnešní závod byl pro nás mnohem lepší než ten včerejší. Volný trénink a kvalifikace proběhly dobře, což znamenalo, že jsme mohli startovat ze třetího a čtvrtého místa na roštu. První část závodu pro nás byla velmi dobrá a od začátku se nám dařilo vyhýbat se jakýmkoli kontaktům. JEV se ujal vedení a dokázal se udržet vpředu po dlouhou dobu, až do okamžiku, kdy safety car smazal třísekundový náskok, který si vybudoval. Jakmile začal povrch trati osychat, bylo to pro nás obtížnější. JEV nakonec dokončil závod na šestém místě, zatímco Max byl osmý, což nám přineslo cenné body do obou šampionátů." Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance.
"Byla to pro nás velmi dobrá první část závodu. Měl jsem solidní start, a když byla trať mokrá, byli jsme velmi silní. Pak jsme měli smůlu se safety carem; tím spíše, že po celý víkend byla favorizována trať Full Course Yellow. Byli jsme méně konkurenceschopní, když trať začala osychat, protože vůz byl velmi dobře nastaven na mokrou trať. Bylo to to nejlepší, v co jsme za těchto okolností mohli doufat." Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019.
"Podmínky byly opravdu složité a kvalifikací jsme prošli dobře, když jsme zajeli třetí a čtvrtý nejrychlejší čas. JEV měl lepší start než já, což mě stálo pár míst. Na začátku závodu to bylo velmi obtížné, protože jsem neměl žádnou přilnavost a musel jsem bojovat s masivní přetáčivostí. To znamenalo, že jsem od té doby neměl šanci postoupit výše. Po většinu závodu jsem byl čtvrtý nebo pátý, ale věci se zkomplikovaly, když trať začala osychat, takže jsme se museli zaměřit především na vyloučení poškození. To je přesně to, co se nám podařilo udělat, když jsme do cíle přivezli dva vozy na bodech. Z tohoto víkendu jsme se hodně naučili a klíčovým bodem bylo, že jsme zvrátili vývoj a pozitivně řešili naši situaci po sobotě." Maximilian Günther.
128 závodů
4 mistrovské tituly
17 vítězství
52 pódií
25 pole position
4.5.2025
DS Automobiles