Top 10 pro Maxe Günthera a společnost DS Automobiles v prvním dějství e-Prix Monaka

Top 10 pro Maxe Günthera a společnost DS Automobiles v prvním dějství e-Prix Monaka

Společnost DS Automobiles v minulosti často v Monackém knížectví často zářila, ale vozy DS E-TENSE FE25 nedokázaly v sobotu v prvním ze dvou závodů tohoto víkendu ukázat svůj plný potenciál.

Na konci velmi konkurenční kvalifikace Maximilian Günther a Jean-Éric Vergne jen těsně neuspěli v soubojích a byli nuceni startovat z 10. a 16. místa na startovním roštu. To představovalo skutečnou výzvu na slavném monackém okruhu, který využívá také Formule 1, kde je předjíždění notoricky známé svou ošidností.

Těsně před závodem byl vůz N°8, nejnovější čistě elektrická vlajková loď společnosti DS Automobiles, která zahrnuje několik konceptů a prvků přímo z Formule E, veřejně představen v rámci řady exhibičních kol. O několik minut později Maximilian Günther a Jean-Éric Vergne opatrně odstartovali, aby se vyhnuli obvyklým střetům v první zatáčce Sainte-Dévote.

Oba jezdci nebyli schopni využít své nastavení naplno, jak doufali, bojovali v nahuštěném poli a usilovali o umístění mezi první desítkou. Svou roli sehrála také strategie se dvěma neutralizacemi "Full Course Yellow" a funkcí Pit Boost – novinkou pro letošní rok, která umožňuje rychlé doplnění energie v boxech.

Maximilian Günther se pravidelně pohyboval v první desítce, dokonce figuroval i na pátém místě, ale nakonec skončil desátý a získal jeden bod v hodnocení jezdců i týmů. Jean-Éric Vergne se probojoval na 12. místo poté, co startoval ze 16. místa na startovním roštu.

Poprvé ve své historii bude E-Prix Monaka hostit v neděli druhý závod. Celý tým DS PENSKE je odhodlán se důrazně bránit a zajistit si lepší pozice na startovním roštu. Po volném tréninku v 8:30 odstartuje v 10:40 veledůležitá kvalifikace, druhá rozjížďka pak v 15:00.

"První závod v Monaku byl pro nás obtížný. Trochu jsme se trápili s nalezením správného nastavení ve volných trénincích a v kvalifikaci jsme se nezlepšili. Byla to kvalifikace, která znamenala, že jsme nebyli schopni zajistit si dobré pozice na startovním roštu, což je v Monaku často problematické. V závodě jsme tvrdě bojovali, abychom získali zpět nějaká místa. JEV si oproti startovní pozici výrazně polepšil v průběžném pořadí, ale u praporku skončil mimo body. Max získal jeden bod díky 10. místu. Nyní musíme tvrdě pracovat, abychom přesně ukázali, jak se můžeme zlepšit a být zítra ve druhém závodě konkurenceschopnější.“ Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance.

"Byl to komplikovaný závod, ve kterém jsme nebodovali. Ale vzhledem k naší startovní pozici to bylo obtížné. Zkusil jsem všechno, ale dnes to nestačilo. Zítra budeme mít další šanci s další kvalifikací, abychom se pokusili zajet lepší závod.“ Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019.

"Nebyl to pro nás snadný den. Od prvního tréninku jsme nebyli v našem obvyklém tempu v rámci pole. Snažili jsme se dělat kolo od kola nějaký pokrok . Stále jsme mohli doufat v nějaký výsledek, ale trochu jsem se trápill s celkovým vyvážením a trochu jsem poškodil vůz, abych se vyhnul nehodě. To do jisté míry ohrozilo naše poslední kola, pokud jde o efektivitu a vyváženost vozu. Vyzkoušeli jsme všechno. Budeme tvrdě pracovat, abychom zítra byli rychlejší." Maximilian Günther.

Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:

126 závodů
4 mistrovské tituly
17 vítězství
52 pódií
25 pole position

Datum zveřejnění

3.5.2025

Zdroj informací

DS Automobiles

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3225 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál