Společnost DS Automobiles v minulosti často v Monackém knížectví často zářila, ale vozy DS E-TENSE FE25 nedokázaly v sobotu v prvním ze dvou závodů tohoto víkendu ukázat svůj plný potenciál.
Na konci velmi konkurenční kvalifikace Maximilian Günther a Jean-Éric Vergne jen těsně neuspěli v soubojích a byli nuceni startovat z 10. a 16. místa na startovním roštu. To představovalo skutečnou výzvu na slavném monackém okruhu, který využívá také Formule 1, kde je předjíždění notoricky známé svou ošidností.
Těsně před závodem byl vůz N°8, nejnovější čistě elektrická vlajková loď společnosti DS Automobiles, která zahrnuje několik konceptů a prvků přímo z Formule E, veřejně představen v rámci řady exhibičních kol. O několik minut později Maximilian Günther a Jean-Éric Vergne opatrně odstartovali, aby se vyhnuli obvyklým střetům v první zatáčce Sainte-Dévote.
Oba jezdci nebyli schopni využít své nastavení naplno, jak doufali, bojovali v nahuštěném poli a usilovali o umístění mezi první desítkou. Svou roli sehrála také strategie se dvěma neutralizacemi "Full Course Yellow" a funkcí Pit Boost – novinkou pro letošní rok, která umožňuje rychlé doplnění energie v boxech.
Maximilian Günther se pravidelně pohyboval v první desítce, dokonce figuroval i na pátém místě, ale nakonec skončil desátý a získal jeden bod v hodnocení jezdců i týmů. Jean-Éric Vergne se probojoval na 12. místo poté, co startoval ze 16. místa na startovním roštu.
Poprvé ve své historii bude E-Prix Monaka hostit v neděli druhý závod. Celý tým DS PENSKE je odhodlán se důrazně bránit a zajistit si lepší pozice na startovním roštu. Po volném tréninku v 8:30 odstartuje v 10:40 veledůležitá kvalifikace, druhá rozjížďka pak v 15:00.
"První závod v Monaku byl pro nás obtížný. Trochu jsme se trápili s nalezením správného nastavení ve volných trénincích a v kvalifikaci jsme se nezlepšili. Byla to kvalifikace, která znamenala, že jsme nebyli schopni zajistit si dobré pozice na startovním roštu, což je v Monaku často problematické. V závodě jsme tvrdě bojovali, abychom získali zpět nějaká místa. JEV si oproti startovní pozici výrazně polepšil v průběžném pořadí, ale u praporku skončil mimo body. Max získal jeden bod díky 10. místu. Nyní musíme tvrdě pracovat, abychom přesně ukázali, jak se můžeme zlepšit a být zítra ve druhém závodě konkurenceschopnější.“ Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance.
"Byl to komplikovaný závod, ve kterém jsme nebodovali. Ale vzhledem k naší startovní pozici to bylo obtížné. Zkusil jsem všechno, ale dnes to nestačilo. Zítra budeme mít další šanci s další kvalifikací, abychom se pokusili zajet lepší závod.“ Jean-Eric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019.
"Nebyl to pro nás snadný den. Od prvního tréninku jsme nebyli v našem obvyklém tempu v rámci pole. Snažili jsme se dělat kolo od kola nějaký pokrok . Stále jsme mohli doufat v nějaký výsledek, ale trochu jsem se trápill s celkovým vyvážením a trochu jsem poškodil vůz, abych se vyhnul nehodě. To do jisté míry ohrozilo naše poslední kola, pokud jde o efektivitu a vyváženost vozu. Vyzkoušeli jsme všechno. Budeme tvrdě pracovat, abychom zítra byli rychlejší." Maximilian Günther.
126 závodů
4 mistrovské tituly
17 vítězství
52 pódií
25 pole position
3.5.2025
DS Automobiles