Nejrychlejším Čechem v Rechbergu byl Dan Michl

Nejrychlejším Čechem v Rechbergu byl Dan Michl

V rakouském Rechbergu na úpatí Alp se konal druhý podnik evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu. Rechbergrennen je populární závod, kterého se pravidelně účastní početná skupina českých jezdců. Nejrychlejším z nich byl letos Dan Michl, který se svým Lotusem Elise vybojoval druhé místo v kategorii 1 a v rámci evropského šampionátu skončil sedmý absolutně.

Před startem závodu si jezdci připomněli desetileté výročí od tragické havárie Otakara Krámského.

Páteční přejímky provázel studený déšť, během sobotních tréninků trať postupně osychala a v neděli už panovalo celkem příjemné počasí.

Dan Michl startoval v letošní sezóně poprvé, v trénincích se dostával do tempa a pořádně zatáhl až v závodních jízdách. Největším soupeřem mu byl zejména Reto Meisel s Mercedesem SLK 340 Judd V8. První jízdu vyhrál Meisel, druhou Michl. V součtu časů nakonec těsně zvítězil švýcarský jezdec, Dan Michl obsadil skvělé druhé místo v kategorii 1. „Byl to můj první letošní start, proto jsem jel především opatrně. Na první trénink byla trať mokrá, takže to byla spíše seznamovačka. Na závod se udělalo hezky, což není pro Rechberg úplně typické, ale o to to bylo příjemnější. Pocit z auta mám skvělý, vzhledem k tomu, že nejsem rozjetý, jsem ani nečekal, že to dopadne takhle dobře,“ uvedl Dan Michl.

V kategorii 1 a skupině PF2 skončil v rámci mistrovství Evropy v první desítce ještě Martin Jerman na šesté příčce (Lamborghini Huracán ST Evo2), Michal Roll dojel sedmý (Porsche 911 GT3 Cup), Michal Jindra osmý, Jiří Theimer devátý a Lukáš Keller desátý.

Pro kategorii 2 se v ME letos zavedlo rozdělení skupin stejně jako v kategorii cestovních vozů podle performance factoru. Vznikly tak čtyři skupiny PF1 – PF4, z nichž PF1 je pro nejvýkonnější speciály.

Do ní míří Petr Trnka, ale ten stále čeká na novou techniku, takže v Rechbergu nestartoval.

Ve skupině PF3 zvítězil Karel Berger s Osellou PA21 JrB Suzuki a připsal si tak první letošní body do průběžného pořadí. „Zavedení performance factoru považuji za nejobjektivnější řešení a shodli jsme se na tom i s ostatními jezdci. Nám se podařilo dát auto dohromady až na poslední chvíli, nestihli jsme ho vyzkoušet, takže jsme do Rakouska odjížděli s nejasnými vyhlídkami. Celý víkend jsme ladili nastavení a další drobnosti. Navíc čekáme už čtyři měsíce na jeden díl z Anglie, kvůli kterému nemůžeme řadit bez spojky pádly pod volantem. To je pochopitelně celkem limitující, takže s ohledem na to všechno jsem s výsledkem spokojený, obzvlášť proto, že v autě cítím obrovský potenciál,“ zhodnotil Karel Berger.

David Dědek startoval ve skupině PF4 a se svým speciálem Norma M20FC v této skupině zvítězil před druhým v pořadí, kterým byl další český jezdec Lukáš Studený. „Po čtvrtečním a pátečním dešti bylo v depu hodně bahna, ale naštěstí pršet přestalo a trať začala osychat, takže jsme jeli na suchých gumách. V prvním tréninku mě zastavila červená vlajka, což mě trochu mrzelo, protože s plackou jsem startoval v Rechbergu poprvé. Závodní jízdy jsem si užil, jediným, ale zásadním problémem je nedostatek závodních pneumatik. Měl jsem poslední dvě použité ultra soft sady, každou na jednu jízdu. To pochopitelně výrazně ovlivnilo moje časy, ale na konkurenci to tentokrát stačilo. V celkovém pořadí jsem mířil výše, ale ve čtyřce jsem vyhrál Evropu i rakouský mistrák. Rechberg je krásný závod, pořadatelé měli tradičně vše perfektně připravené a divácká kulisa je úžasná.“ řekl David Dědek.

Dalším závodem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu bude 44. ročník Rampa Internacional Falperra v Portugalsku (10. – 11. května 2025).

Datum zveřejnění

30.4.2025

Zdroj informací

Autoklub ČR

Foto: Czech hillclimb Photographs

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2905 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál