6 hodin Imoly: Tým Peugeot TotalEnergies si navzdory smůle dojel pro umístění v „Top 10“

6 hodin Imoly: Tým Peugeot TotalEnergies si navzdory smůle dojel pro umístění v „Top 10“

Po emotivním zazpívání hymny Fratelli d’Italia před více než 65 000 fanoušky se 36 vozů seřadilo na start okruhu v Imole a vyrazilo do šestihodinového závodu.

Obě posádky vozů Peugeot 9X8 se krátce po startu posunuly o jednu příčku vpřed. Paul Di Resta (č. 93) dokončil první kolo na 6. místě, zatímco Loïc Duval (č. 94) projel cílovou rovinkou na 10. pozici. Jezdci týmu Peugeot TotalEnergies následně sváděli tvrdé souboje o udržení pozic až do prvního pit stopu (kola 34 a 36).

Paul Di Resta byl při svém prvním zastavení v boxech mírně zdržen jiným vozem, a jeho zastávka se tak protáhla. Na trať se vrátil na 11. místě. Asi o 20 kol později došlo ke kontaktu s jiným Hypercarem, který způsobil sestup vozu Peugeot v průběžném pořadí až na 14. místo. Paul Di Resta se ale propracoval zpět na 12. příčku, než si od něj převzal vůz Jean-Eric Vergne.

Vůz č. 94 se po první zastávce posunul do první desítky, avšak následně obdržel desetisekundový trest za kontakt v předchozím průběhu závodu. Malthe Jakobsen převzal volant v okamžiku, kdy byl vůz č. 94 na 14. pozici, a předvedl sérii velmi rychlých kol, díky nimž se dostal zpět mezi nejlepší jezdce závodu. V polovině závodu tak opět atakoval „Top 10“.

Po sérii intenzivních dvojitých stintů, které vyvrcholily v momentu, kdy byl aktivován Virtual Safety Car (VSC), z čehož obě posádky PEUGEOT 9X8 profitovaly v rámci pit strategií, předali Malthe a Jean-Eric své vozy Stoffelu Vandoornovi (č. 94) a Mikkelu Jensenovi (č. 93) pro závěrečnou fázi závodu. Oba francouzské Hypercary přitom měly odlišné strategie z hlediska pneumatik: vůz č. 94 měl nasazeny čtyři nové střední gumy, zatímco č. 93 využil čtyři střední pneumatiky, již použité v kvalifikaci.

Ohlasy týmu:

Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport: „Vůz č. 94 měl po poslední zastávce problém, kvůli kterému se nedokázal dostat před Porsche č. 5. Pro vůz č. 93 bylo zase těžké vrátit se po kolizi zpět do závodu, a navíc nám nepřálo štěstí, co se týče Safety caru. Celkově mám smíšené pocity – v kvalifikaci jsme byli velmi silní, ale v samotném závodě přišlo zklamání. Nepodařilo se nám zařadit do správných skupin vozů, a na trati jako je Imola, kde se velmi těžko předjíždí, to pro nás znamenalo, že jsme nedosáhli lepšího výsledku, přestože se z hlediska rychlosti vozu citelně zlepšujeme.“

Hodnocení jezdců:

Loïc Duval (Peugeot 9X8 č. 94): „Start z 11. pozice nikdy není jednoduchý, ale podařilo se mi dobře odrazit. Zvolili jsme mírně odlišnou strategii a šetřili palivo, abychom co nejvíce prodloužili první stint. Bohužel jsme dostali desetisekundový trest za kontakt. Druhý stint byl povedený, i když jsme čelili opotřebení pneumatik. Auto ale stále bylo konzistentní a konkurenceschopné.“

Mikkel Jensen (Peugeot 9X8 č. 93): „Na začátku mého stintu jsem na čelním skle zahlédl pár kapek, a přitom jsem měl obuté čtyři střední gumy. Déšť nakonec nepřišel, takže rozhodnutí bylo správné. 9. místo sice není žádný skvělý výsledek, ale pole bylo extrémně vyrovnané, a i malá strategická chyba vás snadno srazí z 5. na 15. místo.“

Datum zveřejnění

22.4.2025

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3008 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál