Jedenáctá sezóna mistrovství světa ABB FIA Formula E odstartovala začátkem prosince v Brazílii a v sobotu se na Autodromo Hermanos Rodriguez v Mexico City konalo její druhé kolo. Pro tento plně elektrický seriál to byla devátá návštěva mexického okruhu.
Oba jezdci týmu DS Automobiles byli ve skvělé formě již během kvalifikace, kdy Maximilian Günther obsadil první a Jean-Éric Vergne čtvrté místo a oba postoupili do soubojů a postavili se proti sobě ve čtvrtfinále. JEV pak postoupil do semifinále, kde mu jen o 184 tisícin sekundy uniklo místo ve finále, a znovu tak podtrhl vynikající výkonnost vozů DS E-TENSE FE25 vyvinutých ve Versailles.
Před zaplněnými tribunami se dvojnásobný francouzský šampion postavil na startovní rošt jako třetí před svého německého týmového kolegu Maximiliana Günthera na šestém místě. Prvních několik kol probíhalo relativně klidně a pořadí na čele se příliš neotřásalo, ale vše se změnilo, když byly aktivovány první útočné módy, díky čemuž závod dostal zcela jiný ráz. Vzhledem k tomu, že se několik vozů navzájem předjíždělo, rozhodli se oba jezdci DS PENSKE ušetřit šest minut útočného režimu na závěrečnou část závodu. Bohužel dvě vyjetí Safety Caru vážně ohrozily šance francouzsko-amerického týmu.
Na pátém a šestém místě se oběma jezdcům DS Automobiles nepodařilo využít dodatečný výkon, který jim nabízel útočný režim, a přitom mohli bojovat o umístění na stupních vítězů. Jean-Éric Vergne a Maximilian Günther si své pozice udrželi až do projetí pod šachovnicovou vlajkou, a i když mohli litovat promarněné příležitosti, tým DS PENSKE dokázal získat 18 velmi důležitých bodů.
Po těchto prvních dvou kolech v Latinské Americe se další závody mistrovství světa ABB FIA Formula E uskuteční 14. a 15. února v saúdskoarabské Džiddě. Na břehu Rudého moře budou posádky DS Automobiles usilovat o to, aby se v prvním letošním dvojzávodě umístily na stupních vítězů.
„Z hlediska našeho výkonu i získaných bodů to byl pozitivní víkend. Přesto byla škoda, že Safety Car vyjel právě ve chvíli, kdy naši dva jezdci aktivovali své útočné režimy. Nebýt této smůly, mohli jsme si pravděpodobně vést ještě lépe....ale musíme se soustředit na pozitiva. Naši jezdci byli na konci kvalifikace třetí a šestí a v závodě skončili na pátém a šestém místě, čímž získali pro tým spoustu bodů. Nejsme daleko od stupňů vítězů, ale v nadcházejícím měsíci nás čeká ještě spousta práce, abychom se připravili na závody v Džiddě.“ Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance.
„Celkově to byl dobrý víkend, jak pro mě, tak pro tým. Ale stále se cítím trochu frustrovaný, protože je to podruhé během dvou závodů, kdy Safety Car vyjel zrovna ve chvíli, kdy jsem aktivoval svůj útočný mód. Nebýt toho, opravdu si myslím, že jsme měli potenciál skončit na stupních vítězů. Pozitivní je jednoznačně to, že jsme podruhé za sebou skončili na bodech, že jsme měli konkurenceschopné auto a že jsme všichni dobře pracovali. Musíme se snažit, abychom příště zajeli ještě lépe.“ Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019.
„Šesté místo pro mě a dva vozy v první šestce jsou solidním týmovým výsledkem po velmi pozitivním víkendu. Trochu nás trápila degradace pneumatik, ale podali jsme dobrý všestranný výkon a získali několik důležitých bodů. Jsem spokojený s naší rychlostí v kvalifikaci, ale také s tím, jak se vyvíjel vztah mezi mnou a týmem. Byl to teprve můj druhý závod s týmem DS PENSKE, ale mám pocit, že se věci vyvíjejí dobře a vše je čím dál přirozenější. Ve voze se cítím stále lépe a lépe a cílem je nyní pokračovat v této trajektorii a posunout se dále v pořadí. Teď už se nemůžu dočkat Džiddy!“ Maximilian Günther.
12.1.2025
DS Automobiles