Hyundai N na závodě 24 h Nürburgringu představuje IONIQ 5 N TA (Time Attack) Spec a spolupráci s Gran Turismo

Hyundai N na závodě 24 h Nürburgringu představuje IONIQ 5 N TA (Time Attack) Spec a spolupráci s Gran Turismo

Hyundai N se vrací na Severní smyčku Nürburgringu s cílem dosáhnout čtvrtého vítězství v řadě ve třídě TCR.

Během závodu 24 h Nürburgringu (N24) také odhalí svůj IONIQ 5 N TA (Time Attack) Spec pro nadcházející závod do vrchu The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb (dále jako PPIHC nebo Pikes Peak International Hill Climb) a zveřejní své plány na spolupráci se značkou oblíbených závodních videoher Gran Turismo pro konzole PlayStation.

"Návrat do závodu 24 h Nürburgringu s jezdci z Evropy, Severní Ameriky a Číny je pro nás vzrušující zážitek a také příležitost ukázat růst našeho globálního programu v motorsportu. Naším historicky prvním závodním elektromobilem pro Pikes Peak a spoluprací se závodní videohrou Gran Turismo investujeme do budoucnosti motorsportu. Vášeň pro něj je i nadále hlavním pilířem značky Hyundai N na naší cestě vpřed," Till Wartenberg, Viceprezident Hyundai Motor Company odpovědný za motorsport a vedoucí značky N.

Hyundai N nasadí do závodu 24h Nürburgringu tři vozy TCR

Hyundai N míří na Severní smyčku se třemi závodními vozy ELANTRA N TCR ve snaze získat čtvrté vítězství ve své třídě v řadě. Ve vozech se startovními čísly 830, 831 a 832 budou závodit jezdci ze tří kontinentů včetně obhájců vítězství ve třídě a mistrů jednotlivých seriálů TCR v barvách týmů z řad zákazníků Hyundai Motorsport.

Posádka se startovním číslem 830 ve složení Mikel Azcona, Marc Basseng a Manuel Lauck se vrací poté, co ve třídě TCR zvítězila v letech 2022 a 2023. Basseng a Lauck zvítězili v závodě N24 ve třídě TCR také v roce 2021 při debutu závodního vozu ELANTRA N TCR.

Tým Bryan Herta Autosport, podporovaný společností Hyundai Motor America, v roce 2023 pro Hyundai Motorsport vybojoval třetí dvojité vítězství ve třídě v řadě. V roce 2024 se vrací na start s číslem 831 a posádkou Mason Filippi, Harry Gottsacker, Mark Wilkins a Bryson Morris.

Závodní vůz s číslem 832 budou řídit hvězdy seriálu TCR China Martin (Hongwei) Cao, Rainey He, Andy Yan a Zhang Zhen Dong. Cao je úřadující mistr národního mistrovství v sezoně 2023.

Hyundai N nasadí do vytrvalostního závodu N24 také vůz Hyundai Driving Experience i30 Fastback N ve třídě VT2 pro vozy s pohonem předních kol. V roce 2023 si tento tým zajistil vítězství ve třídě s náskokem devíti kol navzdory technickému problému v závěru závodu. Na soupisce posádky pro rok 2024 jsou loňští vítězové Marcus Willhardt a Michael Bohrer, závodící novinář Jens Dralle a korejský juniorský jezdec Gyumin Kim, který prokázal svůj jezdecký talent vítězstvím v podniku Hyundai N Festival. V prvních dvou závodech NLS této sezony pomohl týmu dosáhnout na stupně vítězů ve třídě.

IONIQ 5 N TA Spec dává na odiv schopnosti oceňovaného elektromobilu

Značka Hyundai v rámci N24 odhalila elektromobil IONIQ 5 N TA Spec. Dva speciálně vybavené vozy se spolu se dvěma sériovými vozy IONIQ 5 N zúčastní 102. mezinárodního závodu do legendárního amerického vrchu Pikes Peak v Coloradu, který se uskuteční 23. června 2024. Cílem je překonání rekordů v kategoriích sériově vyráběných SUV/crossoverů a upravených SUV/crossoverů s plně elektrickým pohonem.

IONIQ 5 N TA Spec o výkonu 687 koní umocňuje silné stránky sériově vyráběného modelu IONIQ 5 N bez zásadních úprav jeho konstrukce. Přebírá standardní systém vysoce výkonného elektrického pohonu produkčního IONIQ 5 N, maximální výkon však byl zvýšen skrze upravený software. Výsledkem je zvýšení výkonu zadního motoru o 37 koní (27 kW).

Hyundai N navíc použil systém N Active Sound+ s upravenými reproduktory (více než 120 dB), který zlepšuje zpětnou vazbu pro řidiče a nahrazuje sirény obvyklé u elektrických závodních vozů na Pikes Peaku.

Vůz byl pro Pikes Peak přizpůsoben novými tlumiči, 18“ pneumatikami Yokohama ADVAN 005 a brzdami a jedinečnou sadou aerodynamických prvků pro vysoký přítlak. Mezi dodatečné bezpečnostní prvky patří sedadlo Recaro Pro Racer SPA Hans, šestibodové bezpečnostní pásy Sabelt, ochranný prostorový rám ve specifikaci pro PPIHC a protipožární systém pro elektromobily.

V závodu čeká dva vozy IONIQ 5 N a dva vozy IONIQ 5 N TA Spec vyčerpávající stoupání dlouhé 20 km, které cestou na vrchol Pikes Peak překonává 1438 výškových metrů. Elektricky poháněné vozy i jejich jezdci budou čelit 156 zatáčkám, rychlým změnám počasí a vysoké nadmořské výšce.

Vozy IONIQ 5 N TA Spec ve speciálním barevném designu N budou řídit Robin Shute, čtyřnásobný celkový vítěz závodu a aktuální držitel titulu King of the Mountain (Král hory), a Dani Sordo, španělský soutěžní jezdec týmu Hyundai Motorsport v mistrovství světa v rallye (WRC). Sériově vyráběné vozy IONIQ 5 N budou řídit Paul Dallenbach, jedenáctinásobný vítěz PPIHC a trojnásobný Král hory, a nováček Ron Zaras, osobnost motoristických médií.

Značka Hyundai se závodu do vrchu PPIHC poprvé zúčastnila v roce 1992. Rod Millen tehdy zvítězil v kategorii sériově vyráběných vozů s pohonem jedné nápravy časem 13:21,17, který zajel s vozem Hyundai Scoupe vybaveným tehdy novým přeplňovaným motorem Alpha se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců. Další milník přišel v roce 2012, kdy Rhys Millen s vozem Hyundai Genesis Coupe ustavil traťový rekord 9:46,164.

Hyundai N plánuje spolupráci se závodní videohrou Gran Turismo

Hyundai N dnes také oznámil, že plánuje spolupracovat s oblíbenou sérií závodních videoher Gran Turismo pro herní konzole PlayStation.

Spojení značek Hyundai N a Gran Turismo má dlouhou historii, již v roce 2015 byl do hry zařazen koncepční vůz Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo. Tentokrát bude spolupráce zahrnovat různé aktivity v oblasti virtuálního závodění, včetně účasti v mezinárodním závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb. Podrobnější informace budou zveřejněny v průběhu letošního roku.

V rámci závodu 24 h Nürburgringu si mohou návštěvníci expozice značky Hyundai vyzkoušet také 10 závodních simulátorů a zasoutěžit si ve hře Gran Turismo.

Technické údaje modelu IONIQ 5 N TA Spec

Systém elektrického pohonu

Systém elektrického pohonu ve specifikaci sériově vyráběného modelu IONIQ 5 N:

Nejvyšší výkon elektromotorů: až 687 koní (díky softwarovým úpravám)
Kapacita sady akumulátorů: 84,0 kWh
Invertor: dvoustupňový invertor na bázi karbidu křemíku

Systém nabíjení

Systém nabíjení ve specifikaci sériově vyráběného modelu IONIQ 5 N:

Systém nabíjení pro úrovně napětí 800 V, resp. 400 V
Nejvyšší nabíjecí výkon: 350 kW
Doba nabíjení: z 10 na 80 % za 18 minut (za optimálních podmínek)

Podvozek

Tlumiče nastavitelné ve třech parametrech
Nastavitelná světlá výška a odklon kol

Exteriér

Karoserie eN1 upravená sadou specifických aerodynamických prvků pro závod do vrchu PPIHC

Kola

Závodní kovaná kola 11J x 18“

Pneumatiky

18“ závodní pneumatiky Yokohama ADVAN 005

Brzdy

Vpředu: Šestipístkové závodní třmeny, závodní brzdové obložení
Vzadu: Čtyřpístkové závodní třmeny, závodní brzdové obložení

Datum zveřejnění

31.5.2024

Zdroj informací

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Výběr jazyka

PCF 2025

Facebook

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.424 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál