Mistrovství světa ABB FIA Formule E 2024/2025 končí tento víkend v Londýně dvojzávodem na jedinečné trati. Plně elektrické monoposty závodí na okruhu, který se proplétá mezi ikonickým výstavištěm ExCeL na východě Londýna.
Tento závěrečný podnik je obzvláště důležitý pro společnost DS Automobiles a jejího partnera PENSKE AUTOSPORT, kteří usilují o udržení umístění na stupních vítězů v konečném pořadí týmů.
Jean-Éric Vergne, věrný své pověsti nelítostného soupeře, předvedl hvězdný výkon, když se z 15. místa na startovním roštu posunul na páté místo. Poté, co se Vergne a jeho vůz DS E-Tense FE25 rozhodl pro předčasné povinné zastavení PIT BOOST – nové ultrarychlé 30sekundové nabíjení zavedené v této sezóně, které poskytuje 10% nárůst energie – předvedl Vergne a jeho vůz DS E-Tense FE25 vynikající tempo.
Po zastávkách všech soutěžících v rámci PIT BOOST se JEV ocitl na šestém místě, které si udržel až do šachovnicového praporku, než těžil z penalizace soupeře, což ho nakonec posunulo na 5. místo.
Výsledek mohl být ještě lepší, ale právě když Vergne aktivoval svůj druhý útočný režim, závod neutralizoval safety car, což ho pravděpodobně stálo umístění na vyšších příčkách pořadí. Nicméně páté místo představovalo silné oživení a solidní odměnu, protože jezdci i týmu přineslo deset cenných bodů. JEV, který je stále šestý v šampionátu, je nyní na dostřel umístění v první pětce.
Maximilian Günther bohužel nedokázal úspěch svého týmového kolegy zopakovat. Poté, co v kvalifikaci postoupil do soubojů a startoval ze slibného šestého místa na startovním roštu, byl německý jezdec v prvním kole natlačen do zdi. Následné poškození jeho zavěšení ukončilo jeho závod předčasně.
Navzdory Vergneho 10 bodům se tým DS PENSKE propadl o jednu příčku a nyní je na čtvrtém místě v hodnocení týmů. Rozhodující bude 16. a poslední kolo (17:00 místního času). Celý tým DS PENSKE nyní doufá v silný závěr sezóny.
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance: "Byl to pro nás velmi smíšený závod. Návrat týmu JV byl skvělý: přechod z 15. na páté místo na tak úzkém a klikatém okruhu byl fantastický. Opravdu působivé, i když safety car vyjel právě ve chvíli, kdy aktivoval svůj druhý útočný režim. Na druhou stranu měl Max opravdu smůlu, že byl zasažen hned na začátku. Byl nucen odstoupit ze sedmého místa a rozhodně si zasloužil něco lepšího. Zítra do toho dáme všechno, abychom sezónu dokončili na třetím stupínku na stupních vítězů."
Jean-Éric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019: "Byl to dobrý závod, protože se mi podařilo posunout se z patnáctého na páté místo. Měli jsme dobré tempo a tým i já jsme udělali několik skvělých strategických rozhodnutí. Je opravdu škoda, že safety car vyjel hned poté, co jsem aktivoval svůj druhý útočný režim, protože si myslím, že bych mohl získat lepší pozici. Ale zaměřme se na pozitiva: měli jsme opravdu dobrý závod."
Maximilian Günther: "Můj závod byl velmi krátký; Rozhodně nebyl takový, v jaký jsme doufali. Kvalifikace probíhala opravdu dobře. Po těžkém začátku volného tréninku jsme se vrátili na šesté místo na roštu, což bylo skvělé. Opravdu jsem věřil, že máme silnou šanci na špičkový výsledek z této třetí řady. A pak... co na to říct? V prvním kole, ve druhé zatáčce, jsem dostal první ránu a málem jsem se roztočil. Podařilo se mi pokračovat, ale jen krátce. V páté zatáčce mě jiný jezdec natlačil do zdi. Odpružení se zlomilo a bylo to... ale myslím, že to je závodění! Už se těším na zítřek: můžeme být ještě lepší a zakončit sezónu na vysoké úrovni."
26.7.2025
DS Automobiles