Po dramatickém prvním sobotním závodě v dešti se jezdci mistrovství světa ABB FIA Formule E v neděli opět sešli na historickém letištním okruhu Berlín-Tempelhof, aby se zúčastnili druhého závodu berlínské E-Prix. Jean-Éric Vergne se za volantem vozu DS E-Tense FE25 chopil příležitosti a vybojoval vynikající stupně vítězů.
Po startu z 18. místa na roštu to pro Francouze vypadalo těžké. Ale díky vynikající strategii a velmi dobrému výkonu se mu podařilo brilantně zaútočit polem. Po 41 kolech na suché trati projel jezdec týmu DS Automobiles cílem na pěkném třetím místě.
Díky tomuto výsledku se tým JEV vyšplhal na šesté místo v hodnocení jezdců, ale především pomohl týmu DS PENSKE udržet si třetí pozici v šampionátu týmů. Do konce 11. sezóny zbývají pouhé dva závody, což znamená, že tým má dobrou pozici k tomu, aby usiloval o další trofej.
Maximilian Günther se mezitím nedočkal stejného úspěchu. Když závod vstoupil do své závěrečné fáze, byl německý jezdec nucen odstoupit kvůli technickým problémům se standardizovanou součástí, která byla společná pro všechny vozy. Bude však již neprtpělivě vyhlížet další závod.
Ve dnech 26. a 27. července se paddock Formule E přesune do Londýna na závěrečnou E-Prix sezóny. Během tohoto dvojitého závodu budou společnosti DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT chtít zakončit sezónu co nejvýše.
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance: „Druhý závod v Berlíně byl velkolepý, se spoustou akce. Během kvalifikace jsme měli smůlu: dvě kola kvalifikace zkrátila červená vlajka a na startovním roštu jsme skončili daleko od vedoucích jezdců. Trať však před závodem vyschla a tým vymyslel strategii, která dokonale vyhovovala novým podmínkám. Po startu z 18. a 13. místa se JEV a Max v polovině závodu ocitli na čele s větší energií než jejich soupeři. Vše bylo připraveno k boji o stupně vítězů. To se splnilo týmu JEV, který pak po nezapomenutelném návratu skončil třetí. Max bohužel nemohl svou strategii zúročit kvůli poruše předního hnacího ústrojí, které je standardní součástí. Je to škoda, protože i on bojoval o stupně vítězů. Z Berlína odjíždíme spokojeni s výsledkem a stále na provizorních stupních vítězů v šampionátu týmů. Nyní se soustředíme na Londýn a poslední dva závody sezóny."
Maximilian Günther: „Jsem zklamaný z toho, jak druhý závod skončil, ale odnáším si i pozitiva. To, čeho jsme jako tým dosáhli, byla vysoká kvalita a naše výkonnost byla silná: to je něco, co mě těší. Dnes jsme měli jasnou strategii a jí jsme se drželi. Všechno šlo dobře: měli jsme velmi dobrou hladinu energie, vynikající tempo a dva útočné režimy, které jsme mohli použít. Byl jsem těsně za dnešním vítězem, který měl stejnou strategii. Bohužel mě následně problém s přední převodovkou donutil odstoupit. Pokračovat by bylo příliš nebezpečné, protože se vše přehřívalo a brzdy ne vždy správně reagovaly. Je to opravdu škoda, protože jako jezdec chcete vždy získat co nejvíce bodů. Ale také si myslím, že jsme se tento víkend hodně naučili."
Jean-Éric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019: „S nedělním závodem jsem opravdu velmi spokojený. Byl to velmi těžký víkend, pokud jde o výsledky: tým odvedl skvělou práci v zákulisí, ale ne vždy za to byl odměněn. Včera jsme měli velmi dobrý závod, ale měli jsme problémy se zavěšením, které ohrozily náš boj o stupně vítězů. Dnes ráno, když si vůz vedl dobře, červená vlajka zmařila naše naděje na postup do soubojů v kvalifikaci. Takže jsme museli startovat z velké části startovního roštu. Skončit dnes na stupních vítězů je skvělá odměna pro celý tým. Myslím, že jsme si to všichni zasloužili!"
13.7.2025
DS Automobiles