Mustang GTD projel Nürburgring rychleji než jakýkoli vůz americké značky

Mustang GTD projel Nürburgring rychleji než jakýkoli vůz americké značky

Slavný německý okruh Nürburgring Nordschleife (Severní smyčka) je pro vývoj sportovních vozů zlatým standardem. A Ford Mustang GTD modelového roku 2025 je prvním vozem americké značky, který dokázal zajet kolo pod sedm minut.

Mustang GTD s výkonem 815 koní, řízený jezdcem týmu Multimatic Motorsports Dirkem Müllerem, zajel na okruhu přezdívaném "Zelené peklo" oficiálně certifikovaný čas 6:57:685. Podle oficiálních záznamů Nürburgringu je to pátý nejrychlejší čas sériového sportovního vozu a Mustang GTD je teprve šestým vozem v této třídě, který překonal sedmiminutovou hranici.

Čas splňuje cíl, který stanovil generální ředitel Jim Farley při debutu Mustangu GTD v srpnu 2023.

"Tým, který stojí za Mustangem GTD, využil poznatky získané během desetiletí na závodních tratích a zkonstruoval Mustang, který může konkurovat nejlepším světovým superautům," řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford. "Jsme hrdí na to, že jsme první americkou automobilkou disponující vozem, který dokáže zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut, ale nejsme spokojeni. Víme, že s Mustangem GTD můžeme ještě mnoho času získat. Určitě se k tomu vrátíme."

Úspěch Mustangu GTD na Nürburgringu je výsledkem práce malého, obětavého týmu inženýrů a konstruktérů, kteří během dvou let neúnavně pracovali na tom, aby ze závodního vozu Mustang GT3 vytvořili vůbec první supersportovní Mustang. Společnost Ford zdokumentovala jejich úsilí v období před měřeným pokusem na Nürburgringu v 13minutovém dokumentárním filmu The Road To The Ring, který popisuje náročnost, dramatičnost a emoce spojené s vývojem Mustangu GTD.

Dokument, který je k dispozici na webu Ford.com, kanálu Ford YouTube a Facebooku, představuje pohled do zákulisí testování Mustangu GTD, od ikonických amerických tratí, jako je Sebring, až po vývojové testy na Nürburgringu. Vystupují v něm Farley, Muller, technický ředitel společnosti Multimatic Larry Holt, hlavní programový inženýr Mustangu GTD Greg Goodall a vedoucí designu Mustangu GTD Anthony Colard, jakož i další členové týmů Ford a Multimatic.

Mustang GTD představuje vrchol schopností Mustangu a těží z poznatků získaných v rámci programu Ford Performance Motorsports a Multimatic Motorsports Mustang GT3, zejména v oblasti aerodynamiky a nastavení pro tratě, jako je Nürburgring. Mustang GTD však nepodléhá pravidlům a předpisům závodů GT3, které zakazují většinu technologií umožňujících zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut.

To zahrnuje karbon-keramické brzdy, aktivní aerodynamiku, přeplňovaní kompresorem a poloaktivní odpružení. Karoserie z uhlíkových vláken je známá ze závodů GT3.Mustang GTD, který zajel kolo pod sedm minut, obsahoval and rámec standardního provedeníbezpečnostní výbavu pocházející z motorsportu, kterou Nürburgring nařizuje. To zahrnuje soutěžní sedadlo s pětibodovým bezpečnostním pásem a ochrannou klec.

Datum zveřejnění

10.12.2024

Zdroj informací

Ford Czech Republic

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3573 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál