Tým Aston Martin THOR oznámil jezdce pro útok na světový titul v roce 2025: s vozem Valkyrie nastoupí Riberas a Tincknel

Tým Aston Martin THOR oznámil jezdce pro útok na světový titul v roce 2025: s vozem Valkyrie nastoupí Riberas a Tincknel

Tým Aston Martin THOR, který vrací britskou ultraluxusní značku zpět do boje o vítězství ve slavném závodě 24 h Le Mans poprvé od roku 1959, oznámil první dva jezdce pro mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA [WEC] v roce 2025; Alexe Riberase (ESP) a Harryho Tincknella (GBR).

Oba piloti mají rozsáhlé zkušenosti se závoděním s vozy Aston Martin a sehráli důležité role při vývoji a přípravě ohromujícího nového hypercaru Valkyrie v rámci letošního testovacího programu.

Působivý hypercar Aston Martin Valkyrie oslaví svůj debut v mistrovství světa v Kataru 28. února 2025 a stane se jediným závodním vozem postaveným podle pravidel FIA pro třídu Hypercar, který bude v roce 2025 současně soutěžit jak v WEC, tak v šampionátu WeatherTech SportsCar [IMSA].

V roce 2025 ožijí také slavná závodní čísla Aston Martin #007 a #009 na dvou vozech Valkyrie s 6,5litrovým atmosférickým motorem V12. Automobily mají karbonové šasi optimalizované pro závodní nasazení a budou zařazeny do nejvyšší třídy Hypercar v šampionátu WEC. V IMSA se Valkyrie poprvé představí v kategorii GTP během světově proslulého závodu 12 hodin Sebringu (12. – 14. března).

Harry Tincknell se vrací do týmu Aston Martin po čtyřech letech. Poslední klání, které pro značku absolvoval, bylo v roce 2020, kdy s vozem Aston Martin Racing Vantage GTE vyhrál třídu LMGTE Pro v závodě 24 h Le Mans, spolu s Alexem Lynnem (GBR) a Maximem Martinem (BEL). Mistr Evropského šampionátu Le Mans Series z roku 2016 a celkový vítěz 12 hodin Sebringu v roce 2020 usedne do vozu Valkyrie s číslem #007.

„Je to pro mě obrovská čest, vrátit se k značce Aston Martin v rámci programu Valkyrie,“ řekl Harry Tincknell. „Věřím, že auto si díky jeho úžasnému vzhledu a neuvěřitelnému zvuku motoru V12 oblíbí i fanoušci. Být součástí testů od začátku vývoje bylo skutečně něco výjimečného a DNA vozu působí velmi silně. Jsem velmi hrdý na všechny za to, jak tvrdou práci odvedli, abychom byli na první závod dobře připraveni. Všichni v týmu Aston Martin THOR mě přivítali velmi vřele a dobře vím, že se připojuji k vrcholně profesionálnímu týmu.“

„Aston Martin má v závodech sportovních vozů neuvěřitelnou historii a tohle je opravdu okamžik, kterému stále nemohu uvěřit. Samozřejmě mám skvělé vzpomínky na Le Mans v roce 2020 a cílem je tuto výhru zopakovat s modelem Valkyrie. Je to sen, který se stává skutečností,“ dodal Tincknell.

Alex Riberas, etablovaný pilíř týmu The Heart of Racing, přechází z kategorie GT a stane se součástí posádky pro model Valkyrie #009. Španěl si místo v nejvyšší třídě zasloužil po skvělé sezóně v týmu The Heart of Racing, s jehož vozem Aston Martin Vantage vyhrál jak v LMGT3 v rámci WEC, tak v kategorii GTD Pro IMSA.

„Je pro mě velká čest být vybrán jako jezdec pro tento atraktivní projekt,“ uvedl Alex Riberas. „Byl jsem součástí týmu The Heart of Racing posledních 10 let, a že mohu pokračovat v této cestě na vrchol vytrvalostního motorsportu, je splněný sen. Možnost reprezentovat tak ikonickou značku jako Aston Martin, která má pozoruhodnou historii v závodech sportovních vozů i v Le Mans, je zážitek na celý život. Aston Martin Valkyrie je nejúžasnější auto, které jsem kdy řídil, a má neuvěřitelný zvuk, takže se opravdu těším, až ho budu sdílet s fanoušky motorsportu po celém světě.“

Ian James, šéf týmu Aston Martin THOR, dodává: „Oba jezdci prokázali správnou kombinaci trpělivosti, rychlosti a oddanosti týmu během testovací fáze programu Aston Martin Valkyrie a zasloužili si místo v závodním sedadle pro rok 2025. Všichni jsme skutečně nadšení, jak se příští sezona přibližuje, zejména s ohledem na všechnu náročnou práci, kterou jsme do projektu dosud vložili. Je před námi ještě dlouhá cesta, a nemůžeme se dočkat, až s tímto úžasným autem vyrazíme na závodní dráhu. Je to velká čest, vést tým s touto legendární značkou a mít možnost vrátit křídla Aston Martinu zpět na místo, kam patří – na samotný vrchol vytrvalostních závodů.“

Aston Martin Valkyrie se blíží ke konci svého zkušebního a vývojového programu a dosud absolvoval více než 12 500 km, včetně nedávného testování se značkou Michelin po finále WEC v Bahrajnu na začátku listopadu a testu IMSA Sanction v Daytoně minulý víkend. Tým Aston Martin THOR se nyní soustředí na doladění výkonového spektra Valkyrie před homologací pro sezonu 2025.

Adam Carter, vedoucí motorsportu pro vytrvalostní závody automobilky Aston Martin, popisuje: „Ve vývoji vozu Aston Martin Valkyrie se blížíme ke zcela zásadnímu okamžiku a automobil dosud splnil všechny cíle, které jsme si stanovili. Testování je jedna věc, ale závodění je úplně něco jiného, a my rozhodně nebereme na lehkou váhu silnou konkurenci ve třídě Hypercar v rámci WEC a v kategorii GTP IMSA. Harry a Alex si své místo v sestavě pro rok 2025 plně zaslouží a těšíme se na jejich výkony v příští sezoně. Je také skvělé vidět návrat slavných závodních čísel #007 a #009, která jsou tak úzce spjata s předchozími úspěchy značky v Le Mans.“

#009 bylo závodní číslo na voze Aston Martin DBR9, který zaznamenal dvě po sobě jdoucí vítězství ve třídě GT1 pro značku v závodě 24 h Le Mans v letech 2007 a 2008.

Kompletní posádky týmu Aston Martin THOR pro šampionáty WEC a IMSA v roce 2025 budou včas zveřejněny.

Datum zveřejnění

21.11.2024

Zdroj informací

Aston Martin Lagonda

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3719 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál