Nová sezóna MS ABB FIA Formula E se blíží

Nová sezóna MS ABB FIA Formula E se blíží

Společnost DS Automobiles je připravena na historický a symbolický milník. Francouzský prémiový výrobce, který se od druhé sezóny účastní mistrovství světa ABB FIA Formula E, se s dvěma již získanými tituly (šampionát jezdců i týmů v letech 2019 a 2020) chystá na svou desátou soutěžní sezónu v plně elektrickém seriálu.

DS Automobiles od roku 2022 spolupracuje s PENSKE AUTOSPORT a dnes odhaluje monopost DS E-TENSE FE25 Gen3 Evo, který bude mít oficiální premiéru ve španělské Valencii od 4. do 7. listopadu během předsezónních testů 11. sezóny.

Vůz DS E-TENSE FE25 s tmavě černým lakováním lemovaným zlatými pruhy je rovněž vybaven zcela novým pohonným ústrojím. Tato vyspělá technologická jednotka, kterou společnost DS Performance vyvíjela dva roky, zahrnuje veškeré elektrické know-how soutěžního oddělení společnosti DS Automobiles.

V kombinaci s pohonem všech kol (v 350kW režimu) a novými pneumatikami zajišťujícími optimální přilnavost k vozovce bude nová pohonná jednotka - sestávající z měniče, převodovky a motoru – bude účinnější než její předchůdce a pohodlnější na ovládání.

S Jeanem-Ericem Vergnem, jediným dvojnásobným šampionem Formule E a rekordmanem v počtu pole position v seriálu, a talentovaným Maximilianem Güntherem za volantem je DS E-TENSE FE25 připraven dovést DS PENSKE k novým úspěchům.

Cíle francouzsko-amerického týmu jsou jasné: pokračovat ve vynikajících výkonech z kvalifikací (DS PENSKE je rekordmanem v počtu startů z první řady během 10. sezóny), zlepšit závodní tempo, dostat se mezi zavedené lídry seriálu a získat maximální počet pódií.

Poté, co testování ve Valencii dá oficiálně zelenou 11. sezóně, rozjede se mistrovství světa ABB FIA Formula E se 17 závody po celém světě. První klání se uskuteční 7. prosince 2024 v brazilském Sao Paulu.

Klíčové vlastnosti DS E-TENSE FE25:

  • Pohonná jednotka vyvinutá společností DS Performance
  • Pohon všech čtyř kol v 350kW režimu
  • Přední motor (250 kW) a zadní motor (350 kW)
  • Maximální výkon: 350 kW (476 koní)
  • Maximální rychlost: 280 km/h (optimalizovaný pro městské okruhy)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: méně než 2 vteřiny
  • Elektrický brzdový systém na všech kolech (Brake-By-Wire)
  • Maximální možnost rekuperace energie při brzdění: 600 kW
  • 50 % energie spotřebované během závodu pocházející z rekuperace při brzdění

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance: „Pro DS Automobiles má tato sezóna ještě větší význam než titul. Především zahajujeme naši desátou sezónu Formule E! Od roku 2015 naše značka dosáhla 121 závodů, čtyř mistrovských titulů, 16 vítězství, 51 umístění na stupních vítězů a 24 pole position - což je výjimečné. Navíc nyní představujeme vůz, který má zcela nový design a novou pohonnou jednotku vyvinutou společností DS Performance. Dnes jsem obzvláště hrdý na obrovský kus práce, který naši inženýři a mechanici odvedli za poslední dva roky. DS E-TENSE FE25 bude pro nás obrovským přínosem, který přivede DS PENSKE k velkým úspěchům.“

Klíčové výsledky od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

  • 121 závodů
  • 4 vítězné tituly
  • 16 vítězství
  • 51 pódiových umístění
  • 24 pole position

 

Datum zveřejnění

16.10.2024

Zdroj informací

DS Automobiles

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3435 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál