24 hodin Le Mans: Oba hypervozy Peugeot 9X8 2024 dojely do cíle největšího vytrvalostního závodu na světě

24 hodin Le Mans: Oba hypervozy Peugeot 9X8 2024 dojely do cíle největšího vytrvalostního závodu na světě

92. ročník závodu 24 hodin Le Mans ovlivnily občasné přeháňky, které se objevovaly po celou dobu závodu, což vedlo k řadě incidentů na trati a několika výjezdům safety caru. Celkem jezdci strávili za zpomalovacím vozem sedm hodin, včetně dlouhých čtyř hodin uprostřed noci kvůli špatné viditelnosti. Toto proměnlivé počasí ztěžovalo rozhodování o pneumatikách a strategii.

Tým Peugeot TotalEnergies zaznamenal v průběhu závodu řadu drobných výpadků, překročení limitu a několik chyb ve zpomalovacích zónách. Díky spolehlivosti vozu Peugeot 9X8 2024 při jeho soutěžní premiéře v Le Mans, vytrvalosti celého týmu a podpoře fanoušků značky, kteří přišli v hojném počtu účastníky povzbudit, však oba vozy Peugeot 9X8 dojely do cíle závodu. Skončily těsně za první desítkou, což byl vzhledem k mimořádně početnému poli hyperaut (23 vozů), úctyhodný výkon.

Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot: „Pro závod 24 hodin Le Mans je důležitá týmová práce, vášeň a technická dokonalost. Nemohla jsem si přát zapálenější tým, než je Team Peugeot TotalEnergies. Jsme rádi, že v závodě trvajícím 24 hodin, během něhož se najede více než 4 000 kilometrů, projely oba naše vozy cílem bez jediného technického zádrhelu. Je to velmi dobrá ukázka toho, čemu říkáme francouzská dokonalost. Ráda bych poděkovala všem v týmu za jejich tvrdou práci a všem fanouškům za jejich podporu. Na příští ročník závodu 24 hodin Le Mans se opět vrátíme.“

Jean-Marc Finot, Stellantis Motorsport Senior VP: „24 hodin Le Mans byl nádherný víkend s naprostým nasazením týmů. I když nejsme s konečným výsledkem úplně spokojeni, je to úctyhodný výsledek, který odráží obrovský kus práce všech týmů Peugeot Sport. Užili jsme si bezchybný víkend z hlediska spolehlivosti, která je v automobilových závodech a u zákazníků značky Peugeot na prvním místě. Naše vozy jely 24 hodin v neuvěřitelně náročných a neúprosných podmínkách. To, že jsme to zvládli, je výsledkem tvrdé práce a pozornosti, kterou jsme věnovali detailům. Rádi bychom také poděkovali všem našim partnerům: TotalEnergies, Cap Gemini a dalším.“

Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport: „Vzhledem k předpovědi počasí jsme očekávali náročný závod a rozhodně jsme nebyli zklamaní. Závod byl přes noc na dlouhou dobu přerušen. Naše rozhodnutí nasadit na začátku závodu pneumatiky do mokrého počasí nebylo dobré. Při zpětném pohledu jsme si měli nechat slicky, ale rozhodli jsme se hrát na jistotu. Propadli jsme se dozadu a ocitli se o jedno kolo za vedoucím jezdcem. Podařilo se nám dostat zpět do vedoucího kola, ale vozy vpředu jely rychleji než my. Velkým pozitivem je pro mě spolehlivost vozů. Teď se musíme snažit o lepší tempo, abychom byli schopni s nejlepšími vozy bojovat. Chtěl bych poděkovat celému týmu za tvrdou práci a fanouškům za podporu."

Jean-Eric Vergne, (PEUGEOT 9X8 č. 93): „Letos to byl neuvěřitelný závod. Byl to nejkonkurenceschopnější a nejtěžší Le Mans, jaký jsem zažil. Myslím, že je třeba zdůraznit, že jsme dokončili 24hodinový závod bez jakýchkoli mechanických problémů. Skončili jsme jedno kolo za vítězem, což je oproti loňsku zlepšení. Nakonec nám chybělo tempo, ale příště se vrátíme silnější.“

Mikkel Jensen (PEUGEOT 9X8 č. 93): „Byl to těžký závod. Na trati to bylo šílené. Během závodu jsme vyzkoušeli všechny typy pneumatik. Já osobně jsem se slicky jezdil jen velmi málo. Bylo to těžké, inženýři mi neustále posílali zprávy, že za pět minut bude pršet. Bylo velmi těžké zůstat soustředěný na tempo, tlak byl obrovský. Přesto jsem hrdý na tým, který dokázal oba vozy dovézt do cíle.“

Nico Müller (PEUGEOT 9X8 č. 93): „Měli jsme několik drobných problémů s více či méně závažnými následky. Závod nám nepochybně ztížila strategie s mokrými pneumatikami na startu. Vůz ale jel dobře, což odráží práci celého týmu. Tento víkend jsme opravdu neměli dostatečné tempo, ale teď se musíme zaměřit na budoucnost.“

Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 č. 94): „Je to trochu frustrující, protože několik drobných závodních incidentů nás stálo umístění v top 10, které by bylo odměnou za tvrdou práci týmu. Myslím, že bychom si to zasloužili. Jsem velmi rád, že oba vozy dojely do cíle, což je z hlediska spolehlivosti dobrý krok vpřed. Chybělo nám tempo, a na tom musíme zapracovat. Všichni odvedli skvělou práci a vzhledem k obtížným podmínkám jsme vše zvládli docela dobře.“

Paul Di Resta (PEUGEOT 9X8 č. 94): „Závody, jako je tento, jsou vždycky obtížné. Chci vyzdvihnout dobrého týmového ducha a obrovský kus práce, který jsme odvedli na přípravě vozu 9X8. V prvních dvou hodinách jsme ztratili kolo, ale byli jsme blízko první desítce. Nebylo snadné se zde postavit s novým autem proti takovým značkám, jako jsou Porsche, Toyota a Ferrari. Rok 2025 začíná dnes. Mám tento tým rád a byl bych moc rád, kdyby tady v Le Mans oslavil vítězství.“

Stoffel Vandoorne (PEUGEOT 9X8 č. 94): „Vydrželi jsme až do konce závodu. Kvůli dešti a výjezdům safety caru to bylo velmi intenzivní. Jsem trochu frustrovaný z toho, že jsme nezískali body, ale nebyli jsme daleko od první desítky. Možná to není výsledek, ve který jsme všichni doufali, a je jasné, že máme ještě na čem pracovat. Těším se ale, že budeme moci brzy bojovat na předních pozicích.“

Datum zveřejnění

16.6.2024

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3007 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál