Tým Peugeot TotalEnergies čeká o víkendu klíčový závod šampionátu WEC: ikonických 24 hodin Le Mans

Tým Peugeot TotalEnergies čeká o víkendu klíčový závod šampionátu WEC: ikonických 24 hodin Le Mans

Vrchol sezóny vytrvalostních závodů FIA WEC odstartuje o tomto víkendu v Le Mans. Přípravy však už dávno probíhají, a proto se na jeden z nejslavnějších okruhů v Evropě sjely závodní týmy už před několika dny. V neděli 9. června proběhly technické přejímky i testovací den na okruhu.

Obyvatelé francouzského města Le Mans i početné davy fanoušků, kteří tradičně přijíždějí ze všech koutů světa, tak už minulý týden měli příležitost zhlédnout tradiční show na Náměstí republiky v Le Mans, kde před zraky tisíců přihlížejících diváků projelo osmnáct závodních vozů, včetně osmi prototypů Hypercar. Tým Peugeot TotalEnergies přitom reprezentoval Paul Di Resta s vozem PEUGEOT 9X8 č. 94.

Testovacího dne na okruhu se pak v neděli 9. června zúčastnilo 62 vozů. Unikátní Circuit de la Sarthe o délce 13,626 km je z poloviny tvořen silnicemi, které jsou po zbytek roku přístupné veřejnosti. Celá délka okruhu je využívána jen ojediněle, přičemž jednou z příležitostí je právě 24 hodin Le Mans. Dva vozy Peugeot 9X8 ve verzi 2024, která má v Le Mans premiéru, absolvovaly v neděli celkem 119 kol.

Po nedělním testovacím dnu odstartoval týden, který bude pro Peugeot TotalEnergies jedním z nejdůležitějších v rámci celé závodní sezóny. V pondělí a úterý se jezdci i ostatní členové týmu věnovali médiím, fanouškům a samozřejmě i odpočinku před nadcházejícím náročným víkendem. Ve středu se však tým vrátil na trať, aby absolvoval dva volné tréninky a jednu kvalifikační jízdu, z níž 8 z 23 prototypů Hypercar postoupilo do čtvrtečního večerního „Hyperpole“.

K řízení vozů Peugeot 9X8 ve středeční kvalifikaci byli vybráni Jean-Eric Vergne (č. 93) a Stoffel Vandoorne (č. 94). Na středně tvrdých pneumatikách zajel Jean-Eric Vergne na začátku tréninku čas 3:26.545 a Stoffel Vandoorne 3:26.195.

Oba jezdci týmu Peugeot TotalEnergies pak nasadili čerstvou sadu pneumatik a pokusili se zlepšit své časy v závěrečné fázi tréninku. Bohužel dvě minuty před koncem byla vyvěšena červená vlajka, která zmařila jejich naděje na závěrečný pokus. Hypervozy Peugeot 9X8 tak skončily na 16. a 21. místě. Do začátku závodu zbývají ještě tři volné tréninky, které se uskuteční mezi středečním a čtvrtečním večerem. Samotný 92. ročník závodu 24 hodin Le Mans pak odstartuje v sobotu 15. června v 16 hodin.

Jean-Marc Finot, Stellantis Motorsport Senior VP: „Souboj hypervozů je velmi těsný. První a dvanáctý nejrychlejší vůz dělí pouhá vteřina! Samozřejmě bychom raději byli v první osmičce, abychom se mohli zúčastnit také čtvrtečního Hyperpole, ale ukázalo se to jako těžko dosažitelné, zejména proto, že několik našich posledních jízd narušil velký počet vozů na trati a pak červená vlajka. Přesto se nám dnes podařilo s vozem dosáhnout určitého pokroku. Nyní se zaměříme na závod. Věříme, že více než tempo bude rozhodovat spolehlivost a schopnost zvládat nepředvídané události.“

Jean-Eric Vergne, (Peugeot 9X8 č. 93): „Výsledek je zklamáním, ale v dnešním tréninku jsme prostě nebyli dostatečně rychlí. Přesto se mi s autem jelo dobře a měl jsem dojem, že jsem zajel dobré kolo. Ale závod je velmi dlouhý a podle předpovědí má pršet, takže pozice na startu bude mít v neděli na výsledek jen malý vliv.“

Stoffel Vandoorne (Peugeot 9X8 č. 94): „Dnes to bylo velmi těžké. Chybělo nám tempo, abychom měli šanci probojovat se do Hyperpole. Nejrychlejší časy jsme zajeli na začátku tréninku a pak už jsme neměli možnost se zlepšit. V závěru tréninku jsme pak kvůli počtu aut na trati a červené vlajce nemohli vytěžit maximum z čerstvých pneumatik.“

Datum zveřejnění

13.6.2024

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 1.2011 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál