Audi: Belgie českému týmu body nepřinesla

Audi: Belgie českému týmu body nepřinesla

Belgický okruh Spa-Francorchamps hostil třetí podnik šampionátu International GT OPEN, česká posádka Filip Salaquarda, Libor Milota do prvního vytrvalostního závodu startovala s vozem Audi R8 GT3 z šesté příčky. Závod pro tým I.S.R. Racing skončil předčasně, s poškozeným vozem musel odstoupit před polovinou závodu.

Okruh v Ardenách je proslulý nejenom svou nádhernou tratí, ale také nevyzpytatelným počasím. A nejinak tomu bylo i při závodním víkendu International GT OPEN, na jehož účastníky čekal první vytrvalostní závod sezóny. Páteční testy provázely přeháňky, což značně ztížilo práci na nastavení vozu, navíc pro Milotu to byla zcela nová trať.

O pořadí na startu rozhodly dvě kvalifikace, rozhodoval součet časů obou jezdců. Do první kvalifikace nastoupil Milota a na suché trati vybojoval 10. příčku ve třídě PRO-AM. Salaquarda ve druhé kvalifikaci zajel 9. čas ve třídě a v součtu z toho bylo velmi nadějné šesté místo třídy PRO-AM na startu.

Nedělní závod přivítal aktéry suchou tratí, jezdce čekal první vytrvalostní závod sezóny na 500 km nebo dvě hodiny a 40 minut plus jedno kolo. Pro českou posádku neproběhl start šťastně, na čele startovního pole došlo ke kolizi několika vozů, dva z nich zůstaly stát na výjezdu ze zatáčky La Source a ve snaze vyhnout se stojícím vozům docházelo k dalším kontaktům. Do jednoho z nich se dostal i Milota, který měl z jedné strany zeď a z druhé strany vůz jednoho ze soupeřů. Audi R8 GT3 při kontaktu utrpělo šrámy, nicméně český jezdec dále pokračoval a postupně se dostal na dohled první desítky třídy.

„I přes proměnlivé počasí se víkend vyvíjel dobře. Start byl hodně hektický, došlo tam ke kolizi a možná jsem měl být s ohledem na délku závodu trošku zdrženlivější a nechat si větší prostor před sebou. Snažil jsem se posunout vpřed, bohužel přitom došlo k několika menším kontaktům,“ sumarizuje Libor Milota a dodává. „Vůz ztratil přítlak na přední nápravě a hrozilo vážnější poškození chladiče, což by odnesl motor. Filip to zkusil, ale nedávalo to smysl. I tyto momenty k závodům patří, je to pro mě nová série, nové okruhy a neustále se učíme a důležité je vydržet a poučit se. Mrzí mě to o to více, že se jelo na krásném a zároveň náročném okruhu.“

Salaquarda se po první povinné zastávce vrátil na trať na pomezí první desítky třídy, ale závod pro něj brzo skončil. „Hned po vyjetí z boxů bylo zřejmé, že vůz nefunguje dobře, ztráceli jsme s poškozeními hodně času. Po několika kolech jsem zajel do boxů a po prohlídce bylo jasné, že pro nás závod skončil. Oprava nedávala smysl a bez ní jsme neměli šanci na výsledek, a naopak riskovali poškození motoru,“ říká Filip Salaquarda. „Nemá smysl přemýšlet, co by kdyby, čekají nás další závody. Další zastávkou je Hungaroring, který oba dobře známe ze závodu ESET Cupu, což by nám mělo trochu pomoci, protože se budeme moct soustředit jen na auto.“

Pro šéfa týmu Igora Salaquardu to byl náročný víkend. „Soupeři okruh znali z minula, Libor tady jel poprvé, my jsme jeli poprvé na pneumatikách Michelin a proměnlivé počasí z tréninků komplikovalo učení i ladění vozů. Přesto jsme měli nadějnou výchozí pozici do závodu a vzhledem k jeho délce možná mohl být Libor na startu opatrnější, na druhou stranu vše spustila kolize PRO jezdců na čele startovního pole. Je to, jak to je, pořád je to i o sbírání zkušeností. Ještě nejsme ani v polovině sezóny a čekají nás tratě, které znají oba jezdci, což by nám mohlo pomoci zlomit výsledkovou smůlu,“ bilancuje šéf pražského týmu.

Šampionát International GT OPEN pokračuje v Maďarsku na okruhu Hungaroring, kde se ve dnech 22.-23. června jede klasický systém dvou závodů.

Datum zveřejnění

29.5.2024

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2901 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál