Pirelli je výhradním dodavatelem pro Moto2 a Moto3

Pirelli je výhradním dodavatelem pro Moto2 a Moto3

WorldSBK je důležitou platformou pro vývoj produktů. Díky účasti v projektu Road to MotoGP Talent Cup a Světovému poháru žen se navíc zvyšuje závazek vůči mladým lidem a ženám.

Pirelli se stala výhradním dodavatelem pneumatik pro mistrovství světa Moto2 a Moto3 díky nové tříleté smlouvě na období 2024–2026. Tímto krokem tak posílila úzké propojení mezi závody a svými silničními produkty, což dokonale vyjadřuje známé motto „Prodáváme to, s čím závodíme, závodíme s tím, co prodáváme“.

Závody slouží jako laboratoř pro vývoj technologií, které jsou následně přenášeny do sériových produktů a znatelně posilují značku. Pirelli však v tomto směru postupuje ještě o krok dál.

Od roku 2004 je Pirelli jediným dodavatelem pneumatik pro mistrovství světa superbiků, šampionát motocyklů odvozených ze sériové výroby, a k tomuto úkolu přistupuje s unikátním postojem: jezdci mají k dispozici naprosto stejné pneumatiky, jaké jsou dostupné veřejnosti (konkrétně DIABLO ve verzích Superbike, Wet a Rain). Zákazníci si tak mohou pořídit pneumatiky, které používají jezdci v mistrovství, což jim poskytuje unikátní možnost využívat svůj motocykl k závodění i zábavě.

Zmiňované pneumatiky jsou výjimečné v tom, že představují první případ v historii automobilových závodů, kdy se způsob jejich výroby i po dvaceti letech osvědčuje jako vítězná volba při vývoji závodních pneumatik. Důvodem je spolupráce s předními jezdci a výrobci motocyklů, kteří jsou zapojeni do různých šampionátů a podílí se na návrhu a testování závodních produktů pro rychlostní i terénní jízdu.

V průběhu let však probíhá neustálý vývoj, který potvrzuje dosaženou úroveň výkonu. Byly stanoveny nové standardy pro závodní pneumatiky, které se používají po celém světě. Mezi tyto změny patří přechod z 16,5″ na 17″ ráfky v roce 2013 a zavedení nadměrných rozměrů v roce 2018. V roce 2019 byly formulovány nové směsi, včetně slicku SCX a dalších směsí do mokra. V roce 2022 pak byla představena směs SCQ, určená pro nový formát závodů Superbike se závody Superpole a Superpole Race.

„Partnerství dvou mistrovství světa, Moto2 a Moto3, s Pirelli představuje významné technické a průmyslové nasazení a zkušenosti ze závodních okruhů potvrdily kvalitu našich pneumatik řady DIABLO. Soukromý test v září 2023 v Barceloně a oficiální testy v listopadu 2024 ve Valencii ukázaly, že jezdci, kteří používají pneumatiky DIABLO Superbike, dosáhli rekordních časů okamžitě,“ říká Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.

Náš vývoj neustále pokračuje, a proto zůstává mistrovství světa WorldSBK měřítkem pro další rozvoj naší závodní řady. Tato řada pneumatik bude pak k dispozici pro všechny naše šampionáty.

Angažovanost Pirelli pokračuje

Současná angažovanost značky Pirelli ve sportu je opravdu pozoruhodná. V roce 2024 se zapojí do více než 150 motocyklových soutěží, a to jak silničních, tak terénních. Od letošního roku je navíc Pirelli opět jediným dodavatelem projektu Road to MotoGP, který se zaměřuje na objevování mladých talentů. Zajišťuje také pneumatiky pro všechny třídy Finetwork FIM JuniorGP World Championship, Idemitsu Asia Talent Cup, Northern Talent Cup a Red Bull MotoGP Rookies Cup. Současně posiluje svůj závazek vůči světovému seriálu FIM MiniGP. Kromě účasti v šampionátu WorldSBK, kde je Pirelli již zastoupena ve všech kategoriích, včetně základních úrovní, jako je WorldSSP300 a světový pohár Yamaha R3 bLU cRU, budou pneumatiky DIABLO™ Superbike použity v šesti závodech nadcházejícího mistrovství světa FIM v motocyklovém sportu žen s motocyklem Yamaha YZF-R7, které začíná 14. června 2024 v Misanu.

„Společnost Pirelli je vždy součástí významných soutěží, které podporují rozvoj budoucích jezdců, a také aktivně podporuje ženy v motorsportu. Tento závazek začal v roce 2018 s Anou Carrasco, první ženou v historii, která vyhrála mistrovství světa smíšených motocyklů prostřednictvím vítězství v závodě Supersport 300 World Championship,“ dodává Vacl.

Společnost Pirelli je také partnerem některých nejprestižnějších národních šampionátů, včetně britského Superbike (jehož je výhradním dodavatelem od roku 2008), německého šampionátu IDM a francouzského šampionátu Superbike. Tato angažmá jsou jen některými příklady podpory motorsportu ze strany Pirelli.

Závazek značky v terénních soutěžích, v nichž se Pirelli může pochlubit 81 světovými tituly, zůstává potvrzen. V mistrovství světa FIM v motokrosu, které pořádá společnost Infront, bude značka až do konce roku 2025 oficiálním dodavatelem pneumatik řady SCORPION MX.

Jaké produkty budou jezdci používat?

Podívejme se podrobněji na produkty. Jezdci budou mít možnost využívat osvědčené výkonné slicky DIABLO™ Superbike a verze DIABLO™ Rain pro jízdu za deště, které se již léta úspěšně osvědčují ve všech třídách mistrovství světa FIM Superbike a také v různých národních šampionátech.

Na webových stránkách jsou prezentovány všechny verze a rozměry pneumatik; zaměřme se zejména na modely ve dvou nových kategoriích. V kategorii Moto2 se používají slicky o rozměrech 125/70 R17 vpředu (směsi SC1 a SC2) a 200/65 R17 vzadu (směsi SC0 a SC1). Pneumatika DIABLO™ Rain je k dispozici v rozměrech 120/70 R17 vpředu a 200/60 R17 vzadu (pouze mokrá směs). V kategorii Moto3 se vždy používají slicky o rozměrech 100/70 R17 vpředu a 120/70 R17 vzadu, obě sestavené ze směsí SC1 a SC2. Model DIABLO™ Rain pro mokrou směs je k dispozici v rozměrech 100/70 R17 vpředu a 125/70 R17 vzadu.

Současná nabídka pro „závodění na dosah“ je tedy stále rozsáhlejší, což je výsledek neustálého zapojení do soutěží, které je zapsáno v samotné DNA společnosti Pirelli. První významné vystoupení značky Pirelli se datuje do roku 1907: značka vybavila vůz Itala, který řídil princ Scipione Borghese a který vyhrál nejslavnější závod všech dob, závod Peking–Paříž. Tato dobrodružná trasa, dlouhá 17 000 kilometrů, vedla po drsných, náročných a nerovných cestách, které skutečně prověřily řidiče, vozidla i samotné pneumatiky.

Závodní historie a úspěchy značky Pirelli na motocyklech

Co se týče motocyklů, v závodní historii značky Pirelli vyniká jméno Tazia Nuvolariho, který ve druhé polovině 30. let minulého století přinesl značce Pirelli řadu významných vítězství. Později se značka Pirelli pyšnila úspěchy dalšího vynikajícího jezdce na dvou- i čtyřkolových vozidlech, Piera Taruffiho, čímž položila základy pro další rozvoj produktů s neustále pokročilejší technologií.

Účast společnosti Pirelli v závodech pokračovala i v následujících desetiletích a zazářila zejména během zlaté éry italských motocyklových výrobců v 50. letech. Avšak dohoda o zdržení se závodů, podepsaná v září 1957, přinutila společnosti Moto Guzzi, Gilera a FB Mondial opustit vysokorychlostní soutěže a ukončit závodní aktivity.

I přes tento zlom Pirelli nadále sledovala svou vášeň pro závody a snahu adaptovat se na nové výzvy. V 70. a 80. letech se soustředila na nově vznikající technickou segmentaci a vynikla zejména v crossových, endurových a terénních závodech. Postupně získávala stále více týmů a jezdců a dosáhla působivého počtu 81 světových titulů v terénním segmentu.

V 80. letech přišla technologická inovace v podobě první radiální motocyklové pneumatiky, což byl průlomový moment. Další zlomové okamžiky přišly v roce 1992 s uvedením radiální pneumatiky Dragon. Ve verzi Corsa získala čtyři evropské tituly a jeden titul mistra světa v kategorii Supersport. Další významný krok přišel v roce 2002 s pneumatikou Supercorsa, užívanou mistry světa v kategorii Supersport a na Tourist Trophy. V roce 2004 se Pirelli stala jediným dodavatelem pneumatik pro světový šampionát superbiků, čímž uzavřela kruh současných událostí.

Datum zveřejnění

26.3.2024

Zdroj informací

Pirelli

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2603 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál