1812 km v Kataru: krutý závěr závodu pro tým Peugeot TotalEnergies

1812 km v Kataru: krutý závěr závodu pro tým Peugeot TotalEnergies

Osud zasadil týmu Peugeot TotalEnergies v závěrečné fázi závodu na okruhu Losail International Circuit v Kataru krutou ránu. Vůz Peugeot 9X8 s číslem 93 posádky Jensen/Müller/Vergne se během 334 z 335 kol držel v první trojici, ale v posledním kole mu došlo palivo, a jeho působení na tomto závodě tak bohužel skončilo diskvalifikací. Vůz č. 94 s posádkou Di Resta/Duval/Vandoorne skončil šestnáctý.

Vozy Peugeot 9X8 měly radikálně odlišný start do závodu. Nico Müller (Peugeot 9X8 č. 93) startoval ze šestého místa a v úvodním kole se posunul na třetí místo, zatímco jeho týmový kolega Paul Di Resta (Peugeot 9X8 č. 94) se hned v první zatáčce po kontaktu se soupeřem otočil do protisměru.

Po dvou mistrovských předjížděcích manévrech se Nico Müller v 16. kole ujal vedení. Následoval neuvěřitelně napínavý souboj o první místo mezi vozy Peugeot 9X8 s číslem 93 a Porsche s číslem 6. Téměř půl hodiny byl rozdíl mezi oběma vozy jen zřídkakdy větší než jedna vteřina.

Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne a Nico Müller se střídali na základě strategie dvojitého stintu a udrželi Peugeot 9X8 č. 93 na druhém místě až do začátku posledního kola, kdy Jean-Eric Vergne na trati náhle zpomalil. Vůz s číslem 93 pokračoval v režimu s elektrickým pohonem, což nakonec vedlo k diskvalifikaci. To bylo vzhledem k předchozím výkonům obrovským zklamáním. V Kataru totiž vše nasvědčovalo tomu, že tým Peugeot TotalEnergies zaznamená svůj nejlepší výsledek v rámci svého působení ve WEC.

Paul Di Resta absolvoval za volantem vozu Peugeot 9X8 č. 94 celkem 82 kol a vrátil se do první desítky: „Na startu jsem se dostal do střetu s jiným vozem a měl jsem pomalý defekt. Mrzí mě to, protože tempo jsme měli velmi dobré.“ Bohužel v polovině závodu musel vůz č. 94 strávit 30 minut v boxech kvůli výměně baterie. Nicméně ani to mu nezabránilo v tom, aby závod dokončil na šestnáctém místě a získal hodnotné zkušenosti do budoucna.

Po 30 970 projetých kilometrech a působivé práci celého týmu předává Peugeot 9X8 ve verzi 2023 žezlo verzi 2024, která je od závodu 6 hodin v Imole (21. dubna) pevně odhodlaná svůj slibný potenciál zúročit.

Jean-Marc Finot – Stellantis Motorsport Senior VP: „Tým Peugeot TotalEnergies předvedl při posledním startu Peugeot 9X8 ve verzi 2023 velmi dobrou kolektivní práci. Ukázali jsme potenciál vozu a tým podal opravdu vynikající výkon. Bohužel při poslední zastávce v boxech došlo k problému s palivovou nádrží, který ještě musíme zanalyzovat. Z tohoto závodu si vezmeme pozitiva a už se těšíme na Imolu s vozem Peugeot 9X8 ve verzi 2024, abychom výkonnost potvrdili.“

Nico Müller – PEUGEOT 9X8 č. 93: „Je neuvěřitelné, když vám v posledním kole dojde palivo, pravděpodobně kvůli problému při posledním tankování. Musíme pečlivě prozkoumat, jak k tomu mohlo dojít. Je to těžké, protože druhé místo jsme si dneska zasloužili. Chtěli jsme tomuto vozu Peugeot 9X8 ve verzi 2023 zajistit závěrečný dobrý výsledek.“

Stoffel Vandoorne – PEUGEOT 9X8 č. 94: „To byl ale den! V první zatáčce nás zdržely hodiny. Pak jsme se vrátili do první desítky, ale o několik kol později jsme měli problém s baterií a museli jsme ji vyměnit. Když jsme se vrátili na trať na trať, byli jsme mezi vozy Hypercars poslední, a tak jsme se pokusili pomoci vozu č. 93. Jsem velmi zklamaný za své týmové kolegy i za celý tým, který v posledních deseti dnech vynaložil obrovské úsilí.“

Datum zveřejnění

2.3.2024

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.234 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál