Tomáš Ouředníček před Dakarem ladí detaily, závodní Hilux odjíždí příští týden

Tomáš Ouředníček před Dakarem ladí detaily, závodní Hilux odjíždí příští týden

Dakarský matador Tomáš Ouředníček spolu s navigátorem Davidem Křípalem, kteří budou závodit na 46. ročníku Rallye Dakar v barvách nového týmu Toyota Gazoo Racing Czech, ladí poslední detaily na svém závodním speciálu Toyota Hilux GR T1+, který musí odjet na místo závodu v Saúdské Arábii už příští týden.

Zbývají poslední úpravy, testy a odjezd do Barcelony, odkud se závodní stroje vydají přes moře do Saúdské Arábie. Zatímco převážná část aut v barvách stáje Toyota Gazoo Racing bude mít na Dakaru přeplňované motory, pod kapotou vozu české posádky zůstává prověřený atmosférický pětilitrový osmiválec.

„Ukazuje se, že mít nejnovější motor s turbodmychadlem je na dálkových soutěžích výrazně výhodnější. My jsme však pro první start na Dakaru v tomto autě vsadili na jistotu. Na atmosférický motor jsme zvyklí a nyní již není na takto zásadní změnu prostor,“ říká Tomáš Ouředníček.

Podle jeho slov je Dakar 2024 součástí teprve první etapy projektu koncepční spolupráce českého závodního týmu a Toyoty, který je naplánován na pět roků.

Poprvé v nezvyklé roli nováčků v elitní kategorii

„Nemůžeme čekat, že budeme hned vyhrávat. Letos budeme mít poprvé k dispozici skutečně špičkové zázemí a toto auto je natolik konstrukčně geniální, že není vyloučeno vůbec nic,“ říká Ouředníček.

Osminásobný účastník Dakaru je prvním českým pilotem dálkových rallye, který pojede pod lokální značkou Toyota Gazoo Racing Czech. Letos poprvé v nezvyklé roli nováčků v elitní kategorii.

Tomáš Ouředníček se Dakaru a dalších vytrvalostních rallye účastní pravidelně od roku 2008. Vybojoval sedm dakarských medailí, společně s navigátorem Davidem Křípalem vyhrál největší africký závod Morocco Desert Challenge.

Speciál Toyota Hilux GR T1+, jehož základem je uprostřed umístěný pětilitrový motor V8 z Lexusu o výkonu 400 koní, pohon 4x4 a speciálně odladěný plně nastavitelný podvozek s nezávislým zavěšením kol a rovnoměrným rozložením hmotnosti, což mu dává velkou stabilitu v terénu.

Všechny limity auta vlastně ani neznáme

Nový týmový speciál, který je koncepčně shodný s vítězným strojem Nassera Al-Attiyaha z posledního Dakaru, si první ostrý test odbyl v červenci na podniku seriálu Světového poháru Baja Espaňa Aragon. V nebývale silné konkurenci získal tým Toyota Gazoo Racing Czech šestnáctou příčku, a hlavně zcela nové zkušenosti.

„Auto funguje fantasticky. Byli jsme překvapeni, jaké jsou jeho možnosti. Je to úžasný vůz a všechny jeho limity vlastně ještě ani neznáme,“ říká pilot.

Oproti původním plánům byl španělský závod nakonec jediným ze série Světového poháru, do kterého se tým Toyota Gazoo Racing Czech měl možnost přihlásit. Příprava auta byla nakonec natolik náročná, že by toho tým víc nezvládl.

Rallye Dakar začne netradičně až 5. ledna. Celkem čítá téměř osm tisíc kilometrů, z toho 4727 kilometrů měřených testů rozdělených do 12 etap.

Datum zveřejnění

24.11.2023

Zdroj informací

Toyota Gazoo Racing

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2762 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál