Závod MS v rally poprvé v Česku. Základními pneumatikami jsou Pirelli P Zero Soft

Závod MS v rally poprvé v Česku. Základními pneumatikami jsou Pirelli P Zero Soft

Závodníky čekají různé povrchy silnic ve třech zemích – jejich společnou črtou přitom je technická náročnost a rychlost. Tvrdé pneumatiky jsou správná volba, k dispozici budou i Cinturato do mokrého počasí.

Světová rally se po letech vrací do Německa. Středoevropská soutěž povede přes Českou republiku, Rakousko a Německo. Tento vzrušující závod je plný neznámých – ne méně než ten předchozí v Chile, který přinesl několik překvapení.

Terenzio Testoni, manažer rally aktivit v Pirelli, k tomu říká: „Bude zajímavé sledovat závodní strategie. Pozor na počasí, které by mohlo vše zkomplikovat.“

Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli, dodává: „Historicky první závod MS v rally na českém území začne ve čtvrtek 26. října slavnostním startem v Praze na Hradčanském náměstí v kulisách Pražského hradu ve 13:00. Se třemi různými zeměmi, třemi různými povrchy a stovkami rychlých kilometrů před námi víme, že naše pneumatiky budou hrát klíčovou roli v úspěchu. Rally je plná neznámých, a to ji dělá tak vzrušující.“

Výzvy závodu

Asfalty tří zemí, na kterých se Středoevropská rally pojede, se od sebe poměrně liší. U českých úseků, protagonistů prvních rychlostních zkoušek, převažuje kluzkost, u rakouských, které se pojedou v sobotu, vysoká rychlost a u německých klikatost.

Všechny tratě mají společné to, že jsou technické, obecně velmi rychlé a pravděpodobně chladné a vlhké. S očekávanými teplotami mezi 10 a 15 stupni se obecně vyznačují špatnou přilnavostí kvůli kluzkému a špinavému asfaltu. Předpověď počasí hlásí na pátek déšť s tendencí zlepšení po zbytek víkendu.

Není náhodou, že pro tuto první Středoevropskou rally budou základními pneumatikami P Zero RA WRC s měkkou směsí, které jsou nejvhodnější pro nižší teploty a pro asfaltové povrchy. Ty jsou ze své podstaty kluzké nebo se takovými stávají v důsledku deště a vlhkosti. Klíčovou roli by mohly sehrát také pneumatiky pro mokré povrchy, které jsou na asfaltových závodech vždy k dispozici.

„Tento test, plný nejistoty ohledně strategie a výsledků, přichází v pravý okamžik v průběhu sezóny. V Chile jsme získali titul vítězného týmu sezóny, ale boj o jezdecký titul zůstává stále otevřený, s ještě dvěma zbývajícími závody do konce sezony. Bude zajímavé sledovat, jak se jednotlivé posádky a týmy rozhodnou přistoupit k rally, kdo bude útočit a kdo upřednostní opatrnost. Návrat Sebastiana Ogiera rovněž dodává závodu další šťávu a zvyšuje úroveň soutěže. Z pohledu pneumatik vidím závod pod vlajkou měkkých pneumatik P Zero a mokrých pneumatik Cinturato, které se v dešti ujmou vedení,“ dodává Terenzio Testoni.

Pneumatiky Pirelli pro Středoevropskou rally

P Zero RA WRC – asfaltová rally pneumatika Pirelli je k dispozici ve dvou směsích. Pro IL CER bude první volbou verze s měkkou směsí (P Zero RA WRC SA), zatímco volitelnou možností je tvrdá směs (P Zero RA WRC HA), která je navržena tak, aby zvládla abrazivnější povrch silnic a delší rychlostní zkoušky.

P Zero RWB WRC – rally pneumatika pro mokrý a vlhký asfalt.

P Zero RA je produktová řada určená pro vozy Rally2 a Rally3, používá se tedy ve WRC2 i WRC3. Opět jsou k dispozici verze s tvrdou směsí (RA5A) a měkkou směsí (RA7+B, první v tomto závodě). Pneumatiky P Zero RA mají mnoho společných vlastností s pneumatikami WRC, montovanými na vozy první kategorie.

Cinturato RW – všechny kategorie s pohonem všech kol mají k dispozici pneumatiku do deště vhodnou pro mokré nebo velmi mokré asfalty. Pneumatika Cinturato RWB je k dispozici pro vozy Rally1 a Rally2, zatímco vozy Rally3 používají směs Cinturato RW1C.

Podle předpisů může každý vůz Rally1 nasadit celkem až 28 pneumatik v průběhu závodu včetně 4 pro shakedown, jejichž směs si volí každá posádka sama. Příděly činí 28 pneumatik pro první P Zero RA WRC SA, 18 pro volitelné P Zero RA WRC HA a 12 pro pneumatiky Cinturato RWB do mokrého počasí. Vozy kategorií WRC2 a WRC3 mohou použít až 26 pneumatik. Rozdělení v tomto případě je 26 pneumatik pro základní, 18 pro volitelné a 12 pro mokré počasí.

Datum zveřejnění

25.10.2023

Zdroj informací

Pirelli

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.313 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál