Salaquarda s Audi R8 GT3 vyhrál ESET Cup a míří za novou výzvou do International GT Open

Salaquarda s Audi R8 GT3 vyhrál ESET Cup a míří za novou výzvou do International GT Open

Filip Salaquarda v závěrečném podniku ESET Cupu na brněnském Masarykově okruhu vyhrál za volantem Audi R8 GT3 oba sprinty i vytrvalostní závod divize 4 GT a potvrdil svou letošní dominanci v sérii. Krátce po skončení jízd tým I.S.R. racing oznámil, že pro příští rok přestupuje do prestižních evropských závodů GT open, kde Salaquardu doplní další Čech a jeho letošní největší soupeř Libor Milota.

Podzimní cena Brna udělala tečku Eset Cupem i českým šampionátem v závodech automobilů na okruhu. Salaquarda do Brna přijel již jako jistý vítěz, nicméně neponechal nic náhodě a s přehledem vyhrál oba sprinty i hodinový vytrvalostní závod. Předstižen již nemůže být ani ve středoevropské zóně FIA CEZ.

„Byla to velmi vydařená sezona. Nevrátili jsme se s úplně stejným týmem jako dříve, měli jsme nového inženýra i nové mechaniky. Musím ovšem říct, že všechno fungovalo skvěle. Kluci si sedli a auto bylo vždy perfektně nastavené. Letošní sezonu proto hodnotím kladně,“ neskrýval Filip Salaquarda svou spokojenost.

V letošním ročníku ESET Cupu, při kterém se vrátil na okruhy poprvé od roku 2021, neměl Salaquarda konkurenci. Kalendář ESET Cupu i českého mistrovství v závodech automobilů na okruzích pro vozy GT3 šest podniků zahrnujících vždy dva sprinty a jeden vytrvalostní závod. Začínalo se v německém Oscherslebenu, následoval maďarský Hungaroring, rakouský Red Bull Ring, domácí Most, slovenský Slovakia Ring a finále v již zmíněném Brně. Zatímco ve sprintu se mu podařilo vyhrát devět z celkových dvanácti závodů, ve vytrvalosti vytěžil ze šesti pokusů pět triumfů. Díky tomu se mohl jak ve sprintu třídy GT3, tak ve vytrvalostním hodnocení této kategorie radovat z titulu už při předposledním podniku na Slovakia Ringu. Zde si tituly zajistil i přesto, že jeho víkend předčasně ukončily technické problémy, což se ukázalo jako jediný vážnější problém, se kterým se museli u ISR během letošního roku poprat.

Dominantní byl Salaquarda mimo jiné i na Masarykově okruhu v Brně. Zde kraloval už v sobotu, kdy vystoupal na nejvyšší stupeň jak v úvodním sprintu, tak ve vytrvalosti. V prvním sprintovém závodě se sice po startu nakrátko propadl za svého letošního hlavního konkurenta Libora Milotu, netrvalo ovšem dlouho a brzy se před svého krajana dostal. Poté již kraloval. Ve vytrvalosti šlo v jeho podání o dominantní výkon. Nezastavily ho ani červené vlajky v úvodu, které byly vyvěšeny po kolizi Petra Lisy a Kurta Wagnera.

Vítězství z toho bylo i v nedělním sprintu. Zde sice Salaquarda odjel v rámci třídy GT3 na čele celý závod, rozhodně se ale nenudil. O zábavu se mu totiž staral Benjamin Hotz jedoucí s prototypem Ligier Turbo v rámci seriálu SCC.

„Hezky jsme si zazávodili. Hodně mě hnal dopředu. Tlačil na to a na stadionu se přede mě párkrát i dostal. Motivovalo mě to k tomu, abych jel rychle. Ke konci už jsem sice musel šetřit gumy, to on ale také, takže to dopadlo dobře. Bylo to zkrátka perfektní zakončení sezony,“ užil si pilot stáje ISR závěrečný závod.

Nová výzva ve světě

Po dominantní sezoně v ESET Cupu se nabízela otázka, co bude dál. Odpověď na ní přišla možná ještě dříve, než se čekalo. Již během nedělního programu bylo totiž odhaleno, že tým ISR se příští rok vrátí na světovou scénu GT závodů. Filip Salaquarda bude se svou Audi R8 LMS bojovat o body nově v prestižním seriálu International GT Open. Zde ale nepojede sám. Posádku utvoří se svým hlavním letošním konkurentem Liborem Milotou.

„Pojedeme kategorii Pro-Am. Jsem moc rád, že jsme se domluvili. Za čtrnáct dní už začínáme testovat,“ těší se Salaquarda na novou výzvu. Jak stáj ISR, tak Filip Salaquarda už zkušenosti ze světa mají. V minulosti působili například v Blancpain GT Series, což byl předchůdce dnešní GT World Challenge Europe, nebo také v ADAC GT Masters. Ve druhém zmíněném šampionátu se týmu ISR dokonce podařilo vyhrát jeden závod. V roce 2018 na Nürburgringu ovládli Salaquarda a jeho tehdejší parťák Frank Stippler druhou víkendovou jízdu. Salaquarda už navíc závodil i v International GT Open. Zde se objevil v roce 2013 s týmem AF Corse.

Ani Libor Milota nebude ve světě úplným nováčkem. V International GT Open si totiž zazávodil už letos v červnu na Hungaroringu. Zde v obou závodech bojoval o stupně vítězů ve třídě AM. Zatímco první závod kvůli technickým problémům nedokončil, ve druhém bral pátou pozici.

Šampionát GT Open patří mezi nejpopulárnější a nejsilněji obsazené šampionáty pro vozy třídy GT3. V letošním roce v rámci sedmi závodních víkendů zavítal mimo jiné i na proslulé okruhy Spa-Francorchamps a Monz, počet vozů ve startovním poli často překračuje tři desítky vozů.

Datum zveřejnění

14.9.2023

Zdroj informací

Porsche Česká republika s.r.o.

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3038 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál