Předposlední podnik mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu se konal ve slovinské Ilirské Bistrici. Ve startovní listině figurovalo celkem jedenáct českých jezdců. Slovinský závod je mezi našimi „vrchaři“ velmi oblíbený a pravidelně sem vyráží početná česká ekipa. Nejrychlejším z našich byl opět Petr Trnka, kterého ve Švýcarsku zradila technika a do Ilirské Bistrice si přijel spravit chuť. V absolutním pořadí skončil třetí za Christianem Merlim a Josebem Iraola Lanzagortou.
Petr Trnka se od začátku sezóny držel na průběžném druhém místě absolutně. Pak ale přišly komplikace s porouchanou doprovodnou technikou před podnikem v Itálii a z dobře rozjetého závodu ve Švýcarsku odstoupil náš jezdec pro poruchu motoru.
„To je pochopitelně citelná bodová ztráta, která se ke konci šampionátu těžko dohání. Do Slovinska jsme odjížděli s mírnou nejistotou, jak bude nový motor fungovat. Závodní agregáty nejsou nikdy identické, každý je svým způsobem originál. Náš nový funguje dobře, ale drobné anomálie musíme vychytat v elektronice. Řešíme například mezičasy v řazení, při vysokých otáčkách to nebylo ideální. Ve Slovinsku bylo také velké vedro a potýkali jsme se s praskajícími brzdovými kotouči. Co se týče samotného závodu, Ilirská Bistrica vyhovuje svým charakterem více přeplňovaným motorům. Turba mají výhodu při výjezdech z vracáků a retardérů, tam je naše atmosféra trochu handicapem. I když se mi podařilo vylepšit své osobní maximum, v první závodní jízdě jsem udělal dvě chyby, které mě v součtu stály zhruba vteřinu a dá se říci, že rozhodly celý šampionát,“ komentoval předposlední podnik evropského mistrovství Petr Trnka – ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC.
Druhým nejrychlejším Čechem byl Karel Berger, který obsadil 21. místo absolutně a vyhrál třídu E2-SC-1600. „Ve Slovinsku jsem startoval poprvé a s velkým respektem. Nicméně jsem byl překvapený, jak dobře a rychle mně tahle trať sedla. Napoprvé se mi podařilo zajet i poměrně slušné časy, i když jsem měl v první závodní jízdě drobný kontakt s pneumatikami v retardéru a jedné rychlé pasáži. Byl jsem si jistý, že dokážu ve druhé jízdě minimálně o dvě vteřiny zrychlit, ale v prvním retardéru jsem chyboval, a tak se to nepovedlo. Přesto jsem s víkendem spokojený, nasbírali jsme důležitá data ze závodu a skončili jako druzí nejrychlejší z Čechů. Už se těším na závěrečný Buzet,“ poznamenal Karel Berger – AMK Ecce Homo Šternberk – Osella PA21 JrB.
Vojtěch Bejda, startující s vozem Porsche 911 GT3, dokončil závod na 25. místě absolutně a stal se nejrychlejším českým jezdcem v kategorii uzavřených vozů. „Letošní sezónu jsem prakticky vynechal. Mám tři malé děti. Těm nejmenším je rok a půl a dva měsíce, takže jedu úplně v jiném režimu. Slovinsko jsem si chtěl hlavně užít, protože se mi zdejší trať líbí a startoval jsem tady už minulý rok. Oproti soupeřům nemám letos nic odjeto, ale i tak jsem se v autě cítil docela dobře. Podařilo se mi zajet i poměrně slušný čas, i když rezervu pochopitelně mám. V naší skupině jsou navíc o hodně silnější vozy, se kterými se nemůžeme měřit. Ale po delší době jsem se pěkně svezl a už se těším na příští sezónu,“ řekl Vojtěch Bejda – Porsche 911 GT3 – GT2 motorsport.
Závěrečný podnik mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu proběhne v chorvatském Buzetu 15. – 17. srpna 2023.
6.9.2023
ZAV