Poslední mistrovské body se rozdělovaly v Lanškrouně

Poslední mistrovské body se rozdělovaly v Lanškrouně

Na GMS Albrechtickém kopci v Lanškrouně proběhl o víkendu závěrečný podnik LIQUI MOLLY Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Na čtyřkilometrové trati se rozdělovaly poslední mistrovské body a zájem o účast na závěrečném podniku byla obrovská.

Diváci mohli sledovat více než 150 startujících v domácím mistrovství, České trofeji a seriálu Maverick Hill Climb Czech. Absolutní vítězství v obou dnech vybojoval Miloš Beneš, Václav Janík skončil v sobotu druhý a v neděli třetí, pro bronz si v prvním závodě dojel Petr Vítek, který se v neděli posunul na druhou pozici.

Závěrečný sedmý podnik LIQUI MOLY Mistrovství ČR v závodech do vrchu proběhl za úmorného vedra, které potrápilo nejen jezdce v nehořlavých kombinézách, ale také všechny činovníky i pořadatele. Vysoké teploty nepřály ani technice, která často pracovala na hranici svých možností.

Často se stává, že poslední podniky sezóny trpí menším zájmem jezdců, zejména v situaci, kdy je o konečném pořadí rozhodnuto. Přesně naopak tomu bylo v Lanškrouně, kde startovalo celkem 153 jezdců.

V absolutním pořadí zvítězil v obou dnech Miloš Beneš, který je suverénem letošní sezóny a na své konto si připsal celkem 300 bodů. Stal se tak jednoznačně absolutním Mistrem České republiky.

„Lanškroun považuji za svůj domácí závod. Je to skvělá trať, která vyhovuje koncepci našeho vozu i mému jezdeckému stylu. Je široká a rychlé zatáčky nechávají vyniknout vlastnostem naší Oselly, krásné svezení, téměř jako na okruhu. Soupeři jeli rychle, ale stále jsem si držel drobný náskok a kontroloval situaci. Jeli jsme použité pneumatiky, takže na traťový rekord jsem ani nepomýšlel. Zůstali jsme za ním asi vteřinu, ale vzhledem k velkému vedru a starším gumám to byl slušný čas. Obrovské poděkování patří všem pořadatelům, a především traťovým komisařům, kteří museli celé dva dny snášet na svých postech úmorné vedro,“ popsal závodní víkend čerstvý Mistr republiky – Miloš Beneš (Osella FA30 – GMS Czech Racing Team)

O druhé místo sváděl urputný boj Václav Janík s Petrem Vítkem. Z horkého víkendu si každý odváží body za druhou a třetí pozici. V sobotu byl úspěšnější Václav Janík, který v neděli dokončil na třetí příčce. V konečném hodnocení obsadil druhé místo s celkovým skóre 186 bodů.

Petr Vítek má za sebou velmi úspěšnou sezónu a se 178 body obsadil v konečném hodnocení třetí místo absolutně. Stejná pozice mu patřila v sobotním závodě v Lanškrouně, v neděli vybojoval druhou příčku, když se mu podařilo porazit Václava Janíka o necelých 0,33 sekundy v součtu obou jízd.

„Závěrečný podnik pro nás dopadl velmi dobře. Organizace fungovala, pouze v sobotu se program protáhl až do večerních hodin. Z velké části to ale přikládám opožděným příjezdům několika jezdců na start. V neděli jsem si pěkně zazávodil s Vaškem, který mě porazil v první jízdě. Ve druhé jsem mu to dokázal vrátit, ale prorazil jsem chladič a nemohli jsme nastoupit do třetí jízdy. Vašek ji jel, ale už nezrychlil, takže jsem skončil druhý. Bylo to opravdu těsné. Vedro bylo hrozné, ale i přes to jsme si poslední závodní víkend užili,“ zhodnotil závěrečný podnik Petr Vítek (Osella PA30 - Climart Racing Team).

Vítězem kategorie uzavřených vozů v obou závodních dnech Albrechtického vrchu se stal David Komárek, který je rovněž čerstvým Mistrem ČR v kategorii I. „Pro nás velmi vydařený závod stejně jako celá sezóna. Lanškroun nám sedí, je to rychlá trať. I když máme kvůli předpisům předělané, a především dovážené auto, dokázali jsme se přiblížit loňskému času, a to vezeme téměř o sto kilo navíc. Já jsem chtěl porazit Marka a Kristýna měla za úkol pokusit se vybojovat třetí místo v konečném hodnocení kategorie jedna. To se jí nakonec o tři body povedlo, takže letošní návrat do mistrovství republiky vyšel našemu Komvet racing týmu na jedničku,“ komentoval úspěchy týmu David Komárek (McLaren F1 Evo 2019 – KRTZ motorsport).

Po nehodě ve Vrbně a náročné opravě svého speciálu KTM obsadil dvě druhá místa v kategorii jedna Marek Rybníček, který je rovněž druhý v konečném hodnocení této kategorie. „Jsem spokojený. Po havárii ve Vrbně jsme měli na autě hodně práce. Nevěděl jsem, jestli bude všechno správně fungovat a jestli se já dokážu rychle dostat do tempa. Mechanici odvedli kus práce, během sobotního dopoledne jsme ještě něco doladili a mohl jsem se plně soustředit na závod. V rámci mistrovství už nebylo o co bojovat, skupinu dvě jsme s přehledem vyhráli, takže jsem jel v klidu a v pohodě. Domácí šampionát je za námi, ale ještě plánuji start v Rakousku,“ prozradil Marek Rybníček.

V Mistrovství ČR historických vozidel zvítězil v obou závodech Jaroslav Prášek s Chevronem B42 F2, v České trofeji vybojoval první místo v sobotním závodě Michal Roll (Porsche 997 GT3), v neděli byl první Lukáš Keller (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Letošní ročník Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu je minulostí, ale účastníky České Trofeje čeká ještě závěrečný podnik v Divákách u Hustopečí, který proběhne v termínu 8. – 10. září 2023 a koná se současně se seriálem Maverick Hill Climb Czech.

Datum zveřejnění

25.8.2023

Zdroj informací

LIQUI MOLLY

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2626 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál