EcoRally Hustopeče ukázala závodníkům s vozy Peugeot své krásy i své nástrahy, domů si vezou bronz

EcoRally Hustopeče ukázala závodníkům s vozy Peugeot své krásy i své nástrahy, domů si vezou bronz

Na 2. ročník AGROTEC Eco Rally pěly všechny posádky s vozy Peugeot jen samou chválu. Nádherné trasy, skvělá organizace, atraktivní program… Přesto však tato soutěž předvedla závodníkům i své nástrahy, na což nejvíce doplatili Kryštof a Nikola Hájkovi, kterým cestu na stupně vítězů zatarasil kombajn. Současně Eco Rally Hustopeče ukázala, jak rychle a výrazně se v šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally přiostřuje konkurence.

Na letošní hustopečskou ecoRally odjížděly posádky s vozy Peugeot velmi optimisticky naladěny. Pět soutěžících vozů Peugeot je totiž z hlediska počtu pro značku rekord. Současně se na rozdíl od předcházející soutěže účastnily i obě favorizované dvojice: Kryštof a Nikola Hájkovi a Petr a Martina Vomáčkovi. Další tři posádky s vozy Peugeot byly buď z části nebo zcela tvořeny závodníky, pro něž byla AGROTEC Eco Rally Hustopeče premiérou, proto se u nich vzhledem k mimořádně silné konkurenci zkušených týmů nedalo předpokládat umístění na vrcholu žebříčku.

V první etapě, která odstartovala v pátek 28. července v 18:00 z Hustopečí, okamžitě potvrdila svoji roli lídra posádka Kryštof a Nikola Hájkovi. S pro ně typickým nadšením, zarputilostí a dokonalou týmovou komunikací zajeli takřka bezchybnou etapu a „přenocovali“ na 3. místě. Petr a Martina Vomáčkovi dojeli na průběžném 8. místě. Manželé Opetovi s vozem Peugeot e-2008 dojeli osmnáctí, následováni dámskou posádkou Lucie Kudrnovská - Klára Kolomazníková. Tým generálního partnera TotalEnergies Roman Bernatík - David Spáčil zakončil první den na 23. místě.

Druhá etapa, která se jela v sobotu od 9:30 do 14:30 přinesla Hájkovým, tedy průběžně nejlepší posádce s vozem Peugeot, velké zklamání. Krátce poté, co to dotáhli na druhou pozici, se dostali za pomalu jedoucí kombajn. Místo požadovaných 78 km/h tak byli nuceni jet rychlostí 30 km/h. V této takřka neřešitelné situaci zůstali uvězněni po několik kilometrů. Tuto ztrátu se jim už nepodařilo napravit a v celkovém hodnocení klesli na 7. místo. „Sestup na 7. místo byl pro nás velkým zklamáním. Ještě v sobotu v poledne jsme byli druzí, stříbro jsme měli doslova na dosah. Ovšem to je zkrátka ecoRally. Tím, že se jede v běžném provozu, je s takovými situacemi nutno počítat. Jeli jsme nejlíp, jak jsme mohli, ale někdy je to i o štěstí. Celkově se nám soutěž moc líbila a těšíme se na další, kterou si opět nenecháme ujít,“ prohlásil Kryštof Hájek.

Naopak Petr a Martina Vomáčkovi se oproti prvnímu dni ve druhé etapě zlepšili. Celkově dojeli na 5. místě. „EcoRally Hustopeče zaznamenala oproti loňskému roku obrovský posun. Pořadatelsky byla opravdu na top úrovni, stejně tak i z hlediska účastníků. K tomu ta krásná krajina a úžasné vinice! Termín konání však samotný průběh ecoRally trochu zkomplikoval. V tuto roční dobu je v okolí Hustopečí zvýšený provoz kombajnů, traktorů, ale i cyklistů. Je tedy třeba jet s maximální obezřetností a obrnit se trpělivostí. S naším výsledkem jsme spokojeni, a to zejména s ohledem na silnou konkurenci,“ řekl Petr Vomáčka.

Ve druhé etapě se výrazně zlepšila i posádka TotalEnergies ve složení Roman Bernatík – David Spáčil. Ze dna žebříčku během druhého dne stoupali výš a výš až na finální 16. příčku. Těsně za nimi, na 17. místě skončili manželé Opetovi, posádka Lucie Kudrnovská – Klára Kolomazníková pak na 20. místě.

O něco lepších umístění dosáhly posádky s vozy Peugeot v hodnocení spotřeby. V rámci PHOENIX CONTACT poháru ve spotřebě v EcoRally se tři posádky s vozy Peugeot umístily v první desítce. Na stupně vítězů to však nestačilo, a tak je jediným pohárem, který si značka Peugeot z Hustopečí odváží, bronz v hodnocení výrobců.

„Naši první ecorally jsme si rozhodně užili, i když pro nás bylo všechno nové, jak samotný elektromobil, tak i aplikace. Než jsme si stihli všechno potřebné osvojit, byly ostatní posádky daleko před námi, což je vzhledem k silné konkurenci a vysoké úrovni ecoRally pochopitelné. Překvapil

mě elektrický Peugeot e-208. Řízení je příjemné, jízda svižná a zajímavá, vůz okamžitě reaguje a je naprosto tichý. Určitě bychom chtěli zkusit ještě nějakou další soutěž, kde budeme moci zúročit naše zkušenosti z Hustopečí,“ řekl Roman Bernatík ze společnosti TotalEnergies.

Podle posledních informací od pořadatelů PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally je původně plánovaná čtvrtá soutěž šampionátu ECO HORÁCKÁ RALLY TŘEBÍČ zrušena. Dalším závodem tak bude ECO RALLY PRAHA 10. a 11. listopadu 2023

Kalendář ecorally 2023

24. – 25. března 2023 ČEZ CZECH NEW ENERGIES RALLYE

12. – 13. května 2023 2. FUTURES CONTPRODUCT CLASSIC RALLY MORAVA

7. – 9. července 2023 BOHEMIA ECO ENERGY REGULARITY 2023

28. – 29. července 2023 2. AGROTEC ECO RALLY HUSTOPEČE

10. – 11. listopadu 2023 ECO RALLY PRAHA

01. – 02. prosince 2023 2. CLASSIC RALLY KLATOV

Datum zveřejnění

1.8.2023

Zdroj informací

Peugeot

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2606 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál