Šestihodinový závod v Monze vyhrál tým TOYOTA GAZOO Racing

Šestihodinový závod v Monze vyhrál tým TOYOTA GAZOO Racing

Tým TOYOTA GAZOO Racing opět vyhrává. V napínavém šestihodinovém závodě v Monze, tedy v pátém kole letošního mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech, si tvrdě vybojoval vítězství na domácí půdě svého rivala.

Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López před zraky 65 000 nadšených diváků obstáli v boji s místními idoly a ve svém voze GR010 HYBRID č. 7 si připsali třetí vítězství této sezóny. Závod zajeli o 16,520 sekundy rychleji než Ferrari č. 50.

Mistři světa Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Rjo Hirakawa ve voze GR010 HYBRID č.8 předvedli jízdu, v níž se dostali zpět do předních pozic. Přes cílovou čáru sice přejeli jako čtvrtí, ale kvůli penalizaci se propadli na šestou příčku.

Čtvrté vítězství TOYOTA GAZOO Racing v této sezóně je výbornou reakcí na frustrující 24hodinovku v Le Mans a tým díky němu vede mistrovství světa se šestadvaceti body. Svým vítězstvím se posádka vozu č. 7 vrací do hry o titul a v momentálně je na druhém místě – o 23 bodů za kolegy z osmičky.

V dalším žhavém letním dni bylo pořádně horko i na trati, a to od úvodního kola, kdy Mike Conway dovedl soutěžní pole 36 vozů až do první šikany v čelní pozici. Dral se o první místo, ale Sébastien, který začínal jako třetí, narazil do Ferrari č. 51 a propadl se na osmou příčku.

Po 15 minutách, kdy Mike vedl před Ferrari č. 50 a Peugeotem č. 93, došlo k incidentu mezi číslem 8 vozem GT a na trať muselo opět vyjet bezpečnostní vozidlo. Osmička sice nebyla poškozena, nicméně její šance se značně snížily poté, co dostala 10 trestných sekund po prvním incidentu a dalších 60 po druhém.

Následkem zásahu bezpečnostního vozidla měl Mike pronásledovatele v patách, a když závod po přerušení opět pokračoval, propadl se na třetí místo. Sébastien dostal 60 trestných sekund a pokračoval z 34. pozice a krátce poté ztratil oproti vedoucímu vozu celé kolo.

Když se v první hodině blížila zastávka v boxech, Mike dotahoval na vedoucí pozice, ale při manévrování kolem vozu zajíždějícího do vedlejšího boxu ztratil cenné vteřiny. Sébastien si během zastávky odpykal druhý trest a pak s osmičkou zahájil protiútok.

Mike byl na třetím místě ve svém druhém stintu na tvrdých pneumatikách nejrychlejší a v průběhu dalších pěti zastávek v boxech se dostal do vedení. V boji pak pokračoval José, který se probojoval před Porsche č. 5 a závod vedl až do chvíle krátce předtím, než kvůli incidentu LMP2 v začátcích třetí hodiny muselo opět vyjet bezpečnostní vozidlo.

Když se za bezpečnostním vozidlem zastavili protivníci, dostal se José vpřed a začal si vytvářet náskok nad Ferrari č. 50, přičemž zajel nejrychlejší kolo. Osmička, kterou teď už pilotoval Rjo, se mezitím probojovala na sedmou příčku.

Díky chytré strategii a sérii rychle zajetých kol se pak vrátila do vedoucího kola. To už ji pilotoval Brendon, který usiloval o umístění v první šestici. Josého úsilí v předních pozicích ve čtvrté hodině závodu se vyplatilo a sedmičku předával Kamuimu se značným náskokem před oběma Ferrari.

Pětačtyřicetisekundový náskok ale vymazalo zasahující bezpečnostní vozidlo, a následovalo napínavých 90 minut, během nichž Kamui bránil těsné vedení před Ferrari č. 50. Smolný den osmičky pokračoval – posádka musela pod dohledem bezpečnostního vozidla nouzově zastavit kvůli palivu, a když se závod opět rozjel, musela si udělat zastávku v boxu, takže se Brendon propadl na osmé místo.

Kamui se snažil znovu získat náskok a v době poslední zastávky v boxu, kdy do konce zbývalo 45 minut, vedl zhruba o 10 sekund. Podařilo se mu totiž dohnat ztrátu způsobenou starými pneumatikami – oproti Ferrari na nových gumách. Mimořádná zastávka v boxu, kterou si vyžádali mechanici, mu pak pomohla vrátit se na soutěžní dráhu před jeho protivníkem.

S novými pneumatikami zajel Kamui nejrychlejší kolo a nad Ferrari č. 50 s přehledem zvítězil o 16,520 sekundy. Posádka osmičky to nevzdávala, což se vyplatilo. Brendon se během zběsilých závěrečných 15 minut probojoval na čtvrté místo, poté co předjel rivaly ve Ferrari č. 51 a Porsche č. 5. Osmička dostala po závodě 50 trestných sekund za krátké a nechtěné překročení limitu výkonu hnacího ústrojí v jednom kole.

Mávnutím kostkované vlajky se evropské kolo letošní sezóny dostává blíže k závěru. Desátého září odstartuje na domácí půdě TOYOTA GAZOO Racing šestihodinový závod Fuji v kategorii Hypercar, což je předposlední závod této sezóny, která se uzavře v listopadu v Bahrajnu.

Kamui Kobajaši (vedoucí týmu a pilot vozu č. 7): „S výsledkem jsem velice spokojený. Byl to opravdu tuhý boj a museli jsme se hodně snažit, protože konkurence byla silná. Zásadní bylo vyvarovat se chyb během závodu a dbát na stav pneumatik. Na konci jsem měl hodně těžký a napjatý stint. Bylo ale skvělé soupeřit s týmem Ferrari a po našem výsledku z Le Mans přijít s odvetou. Děkuji celému týmu i našim partnerům a sponzorům, kteří nás po Le Mans hodně podpořili. Poté co se vůz č. 8 probojoval zpátky do předních pozic jsme dosáhli dobrého týmového výsledku. Posádka osmičky dokázala, jak je důležité se nevzdávat. Máme před sebou ještě dva závody a uděláme maximum pro to, abychom vyhráli obě mistrovství světa. Určitě to bude tuhý boj.“

Mike Conway (pilot vozu č. 7): „Je fajn, že jsme porazili Ferrari na jeho domácí půdě, takže moc děkuji celému týmu a ostatním členům posádky. Zastávky v boxech probíhaly hladce, hlavně ta poslední, která nám pomohla zůstat na předních pozicích, a veškeré volání z boxů fungovalo taky výborně. Mám dobrý pocit z dalšího vítězství i z toho, že tým získal dost bodů. Museli jsme o ně hodně bojovat. Věděli jsme, že v tomhle závodě půjde hlavně o pneumatiky a navrhovaly se různé strategie. Svůj plán jsme provedli dobře, a kdykoli jsme ztratili pozici – ať už kvůli zásahu bezpečnostního vozidla nebo během zahřívání tvrdých pneumatik na potřebnou teplotu –, povedlo se nám ji znovu získat. José jel skvěle a získal náskok a Kamui zajel vynikající poslední stint a dotáhl to k vítězství."

José María López (pilot vozu č. 7): „Po obtížném závodu v Le Mans bylo důležité se vzpamatovat, a všichni odvedli úžasnou práci. Byl to hodně těžký závod, ale s vozem se mi jelo dobře. Jeli jsme rychle, zastávky v boxech byly perfektní a měli jsme správnou strategii. Je to úžasný pocit – v tomto roce jsme získali už třetí vítězství, což nás vrací do hry na mistrovství světa. Ve voze jsem se cítil výborně. Dokázal jsem útočit, dostat se do vedení a vytvořit si slušný náskok. Při vytrvalostních závodech ale člověk ví, že soupeř může náskok rychle dohnat, a Kamuimu to ke konci zkomplikovalo bezpečnostní vozidlo. Měl to hodně těžké, ale skončili jsme na prvním místě. Mám dobrý pocit z toho, že jsme zvítězili na takové dráze před italským publikem.“

Sébastien Buemi (pilot vozu č. 8): „Pocity byly celý den smíšené. Blahopřeju sedmičce ke skvělému vítězství. Pro náš vůz to ale byl těžký závod. Hned na začátku jsem měl srážku, za kterou jsem dostal penalizaci, a pak tu byl incident s vozem Aston Martin. Chtěl bych se jim za to omluvit. Pak jsme se samozřejmě maximálně snažili dohnat pozici a nakonec se nám povedlo získat slušný počet bodů. Byl to ale hodně těžký den a doufám, že závod Fuji zajedeme lépe.“

Brendon Hartley (pilot vozu č. 8): „Zaprvé chci pogratulovat týmu k vítězství. Sedmička má za sebou skvělý víkend, který zahájil Kamui na nejlepší pozici. Svedli parádní boj s Ferrari. Náš vůz to měl hodně těžké kvůli incidentům na začátku, kdy jsme se propadli o jedno kolo. Skvěle jsme se probojovali zpátky a já jsem svedl výborný boj s Ferrari č. 51 – s nimi budeme soupeřit na mistrovství světa. Boj zblízka mě moc bavil. Odjet za těchto podmínek tři stinty nebylo lehké, ale rád jsem se do toho pustil. Na stupních vítězů jsme dneska nestáli, ale s výsledkem můžeme být spokojení."

Rjo Hirakawa (pilot vozu č. 8): „Mám radost, že posádka sedmičky vyhrála, navíc v domovském závodě stáje Ferrari, takže jim gratuluju ke skvělé jízdě. Náš vůz bohužel postihly na začátku závodu penalizace, ale nevzdali jsme to a dokázali jsme dohnat ztracené pozice. Bojovali jsme do posledních chvil, kdy Brendon v závěrečných minutách předjel vozy Ferrari a Porsche. Nakonec jsme s dnešním výsledkem spokojený. Získali jsme důležité body na mistrovství světa. Teď nás čeká závod Fuji na domácí půdě. Bude skvělé závodit se spoustou Hypercars před domácím publikem.“

Šestihodinový závod v Monze

1.místo #7 TOYOTA GAZOO Racing č. 7 200 kol
2. místo Ferrari AF Corse č. 50 (Fuoco/Molina/Nielsen) +16,520 s
3. místo Peugeot TotalEnergies č. 93(Di Resta/Jensen/Vergne) +1 min. 18,179 s
4. místo Porsche Penske č. 5 (Cameron/Christensen/Makowiecki) +1 kolo
5. místo Ferrari AF Corse č. 51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi) +1 kolo
6. místo TOYOTA GAZOO Racing č. 8 +1 kolo

Datum zveřejnění

11.7.2023

Zdroj informací

TOYOTA GAZOO Racing

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2256 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál