PORTLAND E-PRIX: náročný závod, ale úžasný boj pilotů DS AUTOMOBILES

PORTLAND E-PRIX: náročný závod, ale úžasný boj pilotů DS AUTOMOBILES

Mistrovství světa ABB FIA Formule E v sobotu poprvé ve své historii zavítalo na trať Portland International Raceway v USA. Na tomto okruhu proslulém slavnými závody Indycar předvedli oba jezdci DS Automobiles velkolepou show, když během tohoto 12. kola sezóny postoupili každý o devět pozic. Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne zároveň dokázali, že prémiový francouzský výrobce a jeho partner PENSKE AUTOSPORT se dokáží s novými okruhy bez problémů vypořádat.

Hned v prvním volném tréninku se jezdci stáje DS PENSKE se svými vozy DS E-TENSE FE23 dostali do čela závodu. Jean-Éric Vergne zajel vynikající druhý nejrychlejší čas, zatímco Stoffel Vandoorne byl sedmý. Oba jezdci pak potvrdili svou dobrou formu v kvalifikaci, když obsadili šesté, resp. desáté místo.

Start z první desítky na startovním roštu E-Prix sliboval týmu vyhlídky na dobré výsledky, ale penalizace donutila Jean-Érica Vergneho a Stoffela Vandoorna startovat z pit lane. Důvodem bylo to, že tým nepovoleně instaloval v boxové uličce zařízení, které slouží ke sběru dat týkajících se identifikace pneumatik. Trest neměl nic společného s pohonným ústrojím nebo výkonem vozu.

Oba jezdci, kteří startovali ze zadních pozic (21. a 22. místo), se nevzdávali. V závodě, který poznamenaly dva zásahy Safety Caru a došlo během něho k velkému množství předjíždění, tvrdě zabojovali, jejich úsilí bohužel nebylo odměněno body. V cíli byl Jean-Éric Vergne dvanáctý, těsně před Stoffelem Vandoornem.

Před závodem v Římě, který se jede 15. a 16. července, zůstává Vergne v šampionátu na 5. místě a stále má šanci na titul!

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance: „Závod byl pro tým velmi obtížný a konečný výsledek zdaleka neodpovídá našim možnostem. Během volných tréninků jsme byli velmi rychlí, zejména v režimu 300 kW, stejně tak během kvalifikace, kde se Jean-Éric dostal do fáze duelů. Bohužel byl tým penalizován za to, že měl v boxové uličce zařízení, které slouží ke snímání kódů pneumatik. Toto zařízení samozřejmě není schopno ovlivnit výkon pohonné jednotky ani vozu, ale v důsledku toho museli naši jezdci startovat z pit lane. Přesto tvrdě bojovali až do konce a každý z nich si polepšil o devět míst. Skvělý výkon v náročném dni.“

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019: „Závod pro mě v jednu chvíli vypadal velmi dobře, podařilo se mi dokonce vyšplhat zpět na čtvrté místo! Problém byl v tom, že jsem musel tvrdě útočit, abych se dostal dopředu. V jednu chvíli jsem se dostal koly do trávy a pak jsem s chladiči plnými trávy nebyl schopen regenerovat energii jako ostatní. To mě v závěru závodu zpomalilo. Je to škoda, protože auto jelo opravdu dobře a cítil jsem se sebejistě. Musíme dál pokračovat se vztyčenou hlavou a dál do toho dávat všechno. Tým odvedl tento víkend skvělou práci.“

Stoffel Vandoorne, úřadující šampion Formule E: „Byl to náročný víkend a jsme samozřejmě zklamaní, že jsme museli startovat z pit lane. Je to škoda, ale toto rozhodnutí akceptujeme. Na začátku závodu jsme udělali, co jsme měli, a vůz fungoval velmi dobře. Pak jsme se ale potýkali s hospodařením s energií a nemohli jsme se udržet ve vedoucí skupině. Neměli jsme dost energie na to, abychom se protlačili dopředu. Teď, se všemi získanými zkušenostmi doufám, že poslední dva závody roku zakončíme ve velkém stylu.“

Datum zveřejnění

28.6.2023

Zdroj informací

DS AUTOMOBILES

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2735 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál