A424_β: Alpine odhaluje svou budoucnost - hypercar pro nejvyšší třídu Endurance

A424_β: Alpine odhaluje svou budoucnost - hypercar pro nejvyšší třídu Endurance

Společnost Alpine, která je ve vytrvalostních závodech přítomna od roku 2013, obnovuje a potvrzuje svou lásku k závodění vstupem do prémiové třídy mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (FIA WEC).

Model A424_β zahajuje tuto novou kapitolu tím, že navazuje na sportovní dědictví značky. Prostřednictvím svého designu, který odhaluje stylistické kódy budoucího sériového modelu díky předpisům LMDh, ilustruje tento prototyp sportovní charakter značky Alpine a zároveň ztělesňuje její ambice v srdci disciplíny, v níž bude soupeřit s největšími jmény motoristického sportu.

Výstižný název

Svým designem A424_β potvrzuje DNA značky a zároveň předznamenává její budoucnost. Jeho Název A424_β je toho symbolem: pojmenování A následované třemi číslicemi začínajícími na 4 respektuje tradici vítězství značky Alpine ve vytrvalostních závodech, 24 je ozvěnou závodu 24 hodin Le Mans a 4 je odkazem na vítězství značky Alpine ve vytrvalostních závodech Le Mans a 2024 a β označuje jeho poslední fázi před startem.

A424_β je ztělesněním alpské elegance a sportovnosti. Skutečné automobilové dílo automobilového umění, předznamenává budoucí světelný podpis značky Alpine na mimořádně přední části, zatímco zadní část odhaluje dva výjimečně působivé šípy ve tvaru písmene A. Trojúhelníkový motiv symbolizující alpské sněhové vločky prosvítá i ve zpracování blatníků a zadního křídla.

Kolem kokpitu zaujme řidiče místo v srdci karoserie, která byla zušlechtěna, očištěna a vyhlazena jako silniční supersport. Boky vozu jsou rovněž inspirovány těmi z Alpenglow Manifest Alpine, ztělesňující fascinující budoucnost sériových i soutěžních modelů značky.

Laurent Rossi, generální ředitel značky Alpine: „Vytrvalostní závody vstupují do nového zlatého věku a my se těšíme, že k němu přispějeme. Po deseti letech spolupráce s naším dlouholetým partnerem, společností Signatech, začínáme novou kapitolu našeho dobrodružství v této fascinující disciplíně. Od svého založení Jeanem Rédélé usilovala společnost Alpine o dosažení vrcholu. A děláme vše, co je v našich silách, abychom se tam dostali. Díky naší ambiciózní strategii jsme jednou z mála značek, které v posledních třech letech souběžně startovaly v několika mistrovstvích světa pod hlavičkou FIA, a to díky zavedení inovativních předpisů, které nám umožňují vytvořit synergii mezi našimi programy. Ambice společnosti Alpine, která se zrodila ze soutěže pro soutěž, jsou živé a rostou. Motorsport není jen koníčkem. Proudí v žilách a v DNA naší "skupiny závodníků". Pětačtyřicet let po našem historickém vítězství v závodě 24 hodin Le Mans, zde není naše přítomnost náhodná.

Dnes to znovu dokazujeme odhalením modelu Alpine A424_β, předobrazu našeho vozu v kategorii hypercar, který má od příštího roku vyzvat ty nejlepší závodníky. V souladu s našimi hodnotami tento nový prototyp promítá značku se šípovitým A ve znaku do budoucnosti a zároveň jde ve stopách našich výtvorů, počínaje Alpenglow a A290_β. Je dravý, elegantní a výrazný svým symbolickým a ikonickým designem. Ztělesňuje naši současnost i budoucnost, a to díky zapojení našich designérů do jeho vývoje. Tento projekt byl téměř dva roky obrovským lidským dobrodružstvím, které propagovalo naše ambice i mimo závodní dráhu.

Pod vedením Bruna Famina a divize vozidel Viry-Châtillon naši zaměstnanci a partneři neúnavně pracují na tom, aby byl vůz ohromně úspěšný. Již nyní je vizuálně jedním z nich a my usilovně pracujeme na tom, aby byl od příštího roku také sportovně úspěšný. Nepodceňujeme úkol, který nás v této vzrušující výzvě čeká. Zůstáváme skromní, ale odhodlaní prosadit se na obou stranách Atlantiku. Doufáme, že všem fanouškům motoristického sportu nabídneme velkolepé bitvy, a chceme jim vzkázat jediné: uvidíme se na trati!“

Alpine a vytrvalostní závody

Alpine vždy spoléhala na soutěže, které podporovaly její rozvoj, zejména ve vytrvalostních závodech, kde značka napsala některé z nejlepších kapitol své historie motorsportu.

1962–1969

V roce 1962 začíná Jean Rédélé s vývojem modelu Alpine M63, prvního prototypu poháněného motorem Gordini o objemu 996 cm3. Následujícího roku Alpine debutuje v závodě 24 hodin Le Mans a spoléhá na lehkost, aerodynamické finesy a snížený objem motoru, aby rychle zvítězil v "Indexu energetické účinnosti" a "Indexu výkonu". Alpine M65 s Lucienem a Maurem Bianchiovými vyhrává v roce 1965 závod na 500 km Nürburgringu. Další na scéně je Alpine A210, jehož varianty do roku 1969 zaznamenávají četné úspěchy v Evropě a v Le Mans.

1973–1978

V roce 1973 představuje Alpine model A440 s jasným cílem: vyhrát mistrovství Evropy dvoulitrových sportovních prototypů a teprve poté navrhnout vůz, který by vyhrál Le Mans. V následujícím roce získává evropský titul Alain Serpaggi a značka zahajuje vývoj nového přeplňovaného motoru o objemu 1 996 cm3 a výkonu 490 k s podvozkem Alpine A442, který bude od roku 1976 soutěžit v mistrovství světa značek. Tento vůz také získává pole position v závodě 24 hodin Le Mans. Alpine se poté soustředí výhradně na tuto soutěž a její vrchol přichází v roce 1978 s vozem Alpine A442B, který řídí Jean-Pierre Jaussaud a Didier Pironi!

1979–1994

Po dosažení svých cílů Alpine pozastavuje oficiální účast ve vytrvalostních závodech. Mnozí závodníci však nadále důvěřují vozům Alpine, aby se utkali i v jiných kategoriích, jako například Alpine A610 twin-turbo připravený a přihlášený Patrickem Legeayem v Le Mans v LMGT2 v roce 1994.

2013–2020

Alpine se oficiálně vrací do soutěží. Alpine A450 se okamžitě prosazuje a v letech 2013 a 2014 získává zpětně tituly v Evropské Le Mans Series. Po umístění na stupních vítězů v kategorii LMP2 v Le Mans vstupuje tým Signatech-Alpine do mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA. Uzavřený prototyp Alpine A460 vítězí v Sarthe a s Nicolasem Lapierrem, Gustavem Menezesem a Stéphanem Richelmim získává oba tituly v kategorii. Alpine A470, vyvinutý pro rok 2017, se rovněž těší z úspěchu v rukou Pierra Thirieta, Nicolase Lapierra a Andrého Negrãa, kteří vítězstvím oslavují 40. výročí vítězství z roku 1978. O 12 měsíců později trojice tento výkon zopakuje a Alpine tak získá svůj druhý titul mistra světa.

2021–2024

V roce 2021 se Alpine zúčastní premiérového ročníku FIA WEC a závodu 24 hodin Le Mans. Během pouhých dvou sezón Alpine A480 otřese elitou absolutním umístěním na stupních vítězů v klasickém závodě s dvojnásobným počtem hodin, po němž následují historická vítězství v Sebringu a Monze v roce 2022. Alpine skončí na druhém místě ve vytrvalostním mistrovství světa. V roce 2023 se vrací o třídu zpět, protože se připravuje na návrat mezi hypervozy s modelem A424, který Alpine postaví ve spolupráci s talentovaným týmem Signatech.

Geneze projektu

15. září 2020 - Alpine oznamuje svůj návrat do první třídy vytrvalostních závodů pro roky 2021 a 2022.
5. října 2021 - Alpine oznamuje svůj vstup do kategorie Hypercar/LMDh se dvěma vozy od roku 2024.
Listopad 2021 - Konstrukční kancelář vypracovává první skici vozu Alpine A424.
Leden 2022 - Viry-Châtillon zahajuje první studie s firmami Oreca a Mecachrome.
Červen 2022 - Probíhají první testy motoru mezi všemi zúčastněnými stranami.
Červenec 2022 - Alpine a Oreca zahajují první aerodynamické testy.
Listopad 2022 - Vzniká divize vozidel, která se přizpůsobuje potřebám projektu.
Prosinec 2022 - První dynamická zkouška motoru v přepracované verzi.
Květen 2023 - První zkoušky motoru/převodovky na zkušebních stolicích ve Viry-Châtillon.
9. června 2023 - Alpine představuje A424_β, 60 let po své první účasti v závodě 24 hodin Le Mans.

Q&A s brunem Faminem

Bruno Famin, výkonný ředitel Alpine Racing SAS od roku 2022, přináší značce Alpine své bohaté zkušenosti z motoristického sportu, včetně vytrvalostních závodů s vítězstvím v závodě 24 hodin Le Mans v roce 2009. Francouz se s námi podělil o první tajemství vozu A424_β.

A424_β je prvním prototypem svého druhu vyvinutých společností Alpine ve Viry-Châtillon od roku 1978. Jak se dal dohromady projektový tým?

Viry-Châtillon je subjekt sdružující mnoho aktivit mimo F1. Naše divize vozidel ve Viry sdružuje zákaznické závody, Formuli E a další projekty, mezi něž patří A424_β a Alpenglow. Stavěli jsme na našich stávajících silných stránkách a zároveň jsme rozšířili počet a kvalitu našich zaměstnanců. Kromě zaměstnanců našich partnerů pracuje na modelu A424_β více než 20 lidí. Máme dva výkonnostní inženýry a inženýra podvozku, dva systémové inženýry, vedoucího testování, tři lidi, kteří se věnují softwaru motoru, a další dva pro mapování motoru. Kromě toho máme příležitostnou podporu z F1, abychom zajistili dosažení nejvyšší úrovně výkonu. A konečně, náš oficiální tým Signatech se také připravuje na naše budoucí výzvy, kde budou jejich provozní zkušenosti přínosem.

Proč jste si pro novou éru vytrvalostních závodů vybrali právě LMDh?

V roce 2021 jsme se rozhodli vstoupit do kategorie Hypercar a od ledna 2022 se jí plně věnujeme. Tempo se postupně zrychlovalo a volba předpisů LMDh byla zřejmá. Jde o to, aby se vozy díky důkladně propracovaným předpisům dostaly do stejných aerodynamických a výkonnostních oken motorů. Máme společnou páteř obklopenou podvozkem od jednoho ze čtyř schválených výrobců. Výrobci také mohou navrhnout karoserii se stylistickými znaky svých značek, proto se již nyní setkáváme s odlišnostmi u prototypů, jejichž styl není diktován pouze aerodynamikou. Alpine tím potvrzuje svou silnou identitu a technický talent v rámci rozumného rozpočtu, což nám umožňuje v budoucnu uvádět na trh naše LMDh.

Jaké jsou ambice Alpine Racing ve vytrvalostních závodech?

Díky mnoha talentům, které se na tomto projektu podílely, je fantastické vrátit se do přední třídy vytrvalostních závodů. Tým Alpine ve Viry-Châtillon disponuje bohatými odbornými znalostmi, zejména v oblasti vývoje pohonných jednotek, řízení spotřeby energie a vlivu hybridního systému na dynamiku vozu. Společně s našimi partnery Oreca a Signatech jsme na přípravě nové generace prototypů tvrdě pracovali. Poté, co jsme dosáhli významného pokroku v jednotlivých milnících projektu, se nyní blížíme k prvním jízdám. Všichni se těšíme, až po tolika hodinách vývoje a na zkušebních stolicích uvidíme A424_β na trati. Nyní je Alpine více než kdy jindy na cestě na vrchol!

Q&A s Philippem Sinaultem

Philippe Sinault, který stojí v čele struktury Signatech zastupující značku Alpine od jejího návratu do vytrvalostních závodů v roce 2013, připravuje také premiérový návrat značky Alpine do kategorie Hypercar. Před touto novou érou budou mít jeho týmy od příštího roku intenzivní program mezi současnými závazky v LMP2 a vývojovým programem A424.

Je to deset let po návratu značky Alpine do soutěží začátek nové éry?

V roce 2013 jsme Alpine přesvědčili, aby se vrátila k závodění, a věděli jsme, že taková značka patří pouze do první třídy. Alpine si nikdy neodepře sny, o které usiluje, a my v Signatech také ne. Nedokázali jsme si představit, co bude následovat, ale vkládali jsme do toho velké naděje a tyto ambice se brzy stanou skutečností. Výsledkem našeho desetiletého dobrodružství jsou evropské a světové tituly v několika disciplínách. Více než kdy jindy jsme upřímně hrdí a těší nás, že můžeme reprezentovat Alpine na vrcholu vytrvalostních závodů a dalších spoluprací s A110 Cup, A110 GT4, A110 Rally a brzy i A110 Pikes Peak. Kolem našich projektů se vytvořil pozitivní impulz, který nabízí fantastické vyhlídky do budoucna.

Jak se společnost Signatech připravuje na svou důležitou roli při vývoji vozu A424?

Před vstupem do této nové kapitoly bylo naším úkolem zvládnout přechodnou sezónu v LMP2 a zároveň naplánovat naši budoucnost v oblasti hyperaut. Letos nás čeká nesmírně nabitý program – naše závodní závazky a vývoj A424 s týmy Alpine Racing, který začne letos v létě. Přijali jsme mnoho talentovaných lidí z různých oblastí a máme štěstí, že nás podporuje Viry-Châtillon s bohatými zkušenostmi Bruna Famina, Christopha Chapelaina a Françoise Champoda, abychom jmenovali alespoň některé.

Bude spojení soutěže a vývoje představovat skutečnou výzvou?

Jsme především závodníci a bylo pro nás nemyslitelné představit si výroční edici 24 hodin Le Mans bez Alpine. Rozhodně jsme chtěli soutěžit, protože závodění máme v genech a je to také nejlepší způsob, jak se připravit. Naše týmy proto budou na obou frontách, ale my budeme chytře pracovat na vývojovém voze. Obrovské množství přípravných prací, očekávání a nasazení ze strany všech se již děje téměř rok. Podpora Alpine Racing a Oreca bude neocenitelná pro to, abychom byli v co nejlepší pozici a aby tento velkolepý prototyp ještě více upevnil místo Alpine ve francouzské a mezinárodní síni slávy motorsportu.

Q&A s Christophem Chapelainem

Christophe Chapelain: „Je to projekt, na který jsem velice hrdý“
Christophe Chapelain pracuje ve společnosti Viry-Châtillon od roku 2013 a je hlavním inženýrem projektu Alpine Hypercar-LMDh. Francouz, který má bohaté zkušenosti ze světa motorsportu v nejrůznějších disciplínách, se po práci pro OAK Racing v letech 2010 až 2013 vrací také k vytrvalostním závodům. Dnes nám nabízí pohled na genezi vozu Alpine A424_β.

Co nám můžete říci o podvozku?

V LMDh musí každá značka spolupracovat s jedním ze čtyř homologovaných partnerů. Ve vytrvalostních závodech spolupracujeme od roku 2013 se společností Oreca. Ostatní tři konstruktéry jsme konzultovali. Všichni mají své silné stránky, ale zkušenosti Orecy převážily, tím spíše v kontextu stoprocentně francouzského projektu. S Orecou jsme spolupracovali na podvozku, integraci motoru a na vstupu našich stylistů, abychom ve spolupráci s jejich aerodynamiky zahrnuli charakterové rysy budoucích modelů Alpine.

Jak tato spolupráce probíhá? Jaké kompromisy jste museli udělat, abyste přijali stylistické prvky Alpine?

S Orecou se nám spolupracuje neuvěřitelně dobře. Od samého počátku nesmírně agilně reagovali na naše požadavky a zároveň nám poskytli spoustu informací pro integraci motoru. Co se týče podvozku, je to poprvé, co se zabývali takovým množstvím podnětů od automobilových designérů. Bylo třeba udělat kompromisy, například mezi přáním designu a některými regulačními aspekty. Museli jsme znovu spojit dva různé světy a výsledek je nádherný. Ukazuje, že všichni pracovali stejným směrem, aby byl tento projekt úspěšný nejen z dnešního hlediska, ale i na trati zítřka.

Co nám můžete říci o motoru?

Na pohonné jednotce jsme se spojili s firmou Mecachrome. Mecachrome má zkušenosti s vytrvalostními závody a od června 2022 jsme provedli několik studií a testů. To nám umožnilo analyzovat jeho výhody a nevýhody, aby naše týmy inženýrů Formule 1 mohly vypracovat specifikace, definovat architekturu a kalibrovat ji pro požadovaný rozsah výkonů. Velmi se na tom podíleli "kouzelníci" z Viry, kteří se s námi podělili o své schopnosti, zdroje a metody, aby zlepšili výkon, spolehlivost a materiály. Zjednodušeně řečeno, jedná se o 3,4litrový šestiválec s jedním turbodmychadlem. S touto konfigurací budeme jediní. Jak vyžadují předpisy, všichni soutěžící LMDh mají motor spojený s převodovkou Xtrac, standardní hybridní skříní Bosch a baterií Williams. Na závěr je třeba poznamenat, že synergie s F1 je taková, že náš software LMDh je silně inspirován F1.

Jaké byly hlavní výzvy tohoto projektu?

Musíme realisticky říci, že jsme ve vytrvalostních závodech relativními nováčky. Například téma vyváženosti výkonu je pro nás nové. Díky pracovním skupinám sdružujícím všechny zúčastněné konstruktéry jsme se shodli na metodě a ekvivalenci technologií. Proto je v našem zájmu vytvořit co nejlepší LMDh a zároveň předvídat tyto parametry a jejich vliv.

Q&A s Raphaëlem Lineri

Raphaël Lineri: „Proporce u Alpine dosud nevídané“
Raphaël Linari, hlavní designér exteriéru závodních vozů Alpine, pracuje pro skupinu Renault již více než deset let. Jako člen týmu značky Alpine nastoupil do Alpine Cars právě včas, aby mohl pracovat na jednom z nejzajímavějších mezioborových programů v současném motorsportu: na skutečném závodním prototypu s charakteristickými znaky budoucích sériových Alpine. Mise byla splněna s modelem A424_β.

Jakou roli hrál design při vývoji A424_β?

Do tohoto projektu jsme se postupně zapojovali. Na prvních skicách jsme začali pracovat v roce 2021, ještě předtím, než jsme byli v kontaktu s Orecou. Na konci roku jsme dostali jeden z jejich podvozků, abychom měli základ, na kterém jsme mohli navrhnout Alpine. Strávili jsme na něm celý rok, protože jsme potřebovali fázi učení, abychom pochopili všechna související omezení s ohledem na proporce a postoj, protože pozice řidiče diktuje konfiguraci mnoha souvisejících objemů. Poté jsme vytvořili syntézu, kterou jsme v průběhu aerodynamických zkoušek upřesňovali. Ty urychlily stylistický vývoj s cílem vytvarovat A424_β, a to doslova i obrazně, protože jsme museli vstoupit do povinného výkonnostního okna. Byl to dlouhodobý projekt, ale nesmírně přínosný.

Jaké byly vaše pokyny pro tento design?

Naší vizí bylo mít čistou karoserii jako silniční superauto. Snažili jsme se být efektivní, takže jsme co nejvíce zjednodušili, vyhladili a vyčistili povrchy, abychom se vyhnuli přidávání objemů a různorodých prvků. To platí zejména pro zadní část. Je to konec aerodynamické linie, kde by měl být tok vzduchu co nejplynulejší. Udržovali jsme ji co nejplynulejší, abychom se oprostili od krychlovitého vzhledu typického pro prototypy Le Mans.

Co nám můžete říci o tomto pozoruhodném světelném podpisu?

Tyto světelné podpisy jsou asi nejvýraznějším prvkem. Vpředu jsme byli navzdory předpisovým požadavkům na viditelnost poměrně neomezení, protože jde vlastně o modul světlometů, který musí být integrován do daného objemu. Zatímco vzadu jsme byli mnohem více omezeni. Světelný podpis specifický pro náš LMDh jsme vytvořili reinterpretací A-šipky a jejím přizpůsobením okolí ve spodní části. Když nás sleduje konkurent, palubní kamera tento unikátní světelný podpis prostě nepřehlédne. Vpředu vysílá výraznou zprávu a vzadu údernou.

Jaké jsou vazby na Alpenglow?

Oba projekty se svým způsobem vzájemně živily. Alpenglow má například stejné tvarosloví jako LMDh, protože koncept nemá de facto žádné technické nebo homologační omezení. Inspirovali jsme se bočními panely u konceptu Alpenglow a zároveň jsme přenesli některé prvky z Alpine A110 na A424_β.

Liší se tato výzva skutečně od vaší každodenní rutiny?

Více než odlišná, byla bezprecedentní. Tyto prototypy obvykle navrhují inženýrské firmy. Z naší strany nemusíme mít nutně stejný přístup jako konstruktér závodních vozů. U sériové výroby vycházejí všechny povrchy z návrhu syntézou všech technických omezení našich dodavatelů a továren. Na rozdíl od našeho obvyklého přístupu přebírá závodní konstrukce výrobu forem a dílů. Museli jsme navrhnout vůz, který se obvykle nenavrhuje. Omezení spojená s výkonem je vždy snadné přijmout, protože jsme nedílnou součástí týmů, které chtějí, aby značka Alpine dosáhla vrcholu. Na druhou stranu ekonomický model LMDh vyžaduje rozpočtovou racionalitu z hlediska servisu a provozu soukromého týmu. V tom spočívá celá složitost, ale podařilo se nám vytvořit moderní objekt pro Alpine nevídaných rozměrů.

Jaké bylo toto dobrodružství pro vás?

Je to neuvěřitelná čest a obrovské privilegium navrhnout vůz Alpine, který se zúčastní závodu 24 hodin Le Mans. Užili jsme si to i přes "tradiční" střet kultur mezi designéry a konstruktéry. Když designéři čelí vznikajícím omezením, snaží se vyhladit povrchy, aby omezení absorbovaly, zatímco inženýr se může spokojit se změnou na poslední chvíli. Je to jen jeden příklad, ale existuje přístup k harmonizaci a syntéze objemů. Všem se nám podařilo pracovat stejným směrem. Bylo by irelevantní navrhovat koncepty v rozporu s výkonem, ale chtěli jsme, aby tento vůz byl i přes povinný technický základ co nejvíce věrný filozofii Alpine. Podařilo se nám dosáhnout správné rovnováhy s touto ikonickou Alpine, na kterou jsem nesmírně hrdý.

Kategorie LMDh

Kategorie LMDh, která byla představena 20. ledna 2020 před závodem 24 hodin Daytony, sdružuje závodní vozy určené k účasti ve vytrvalostním mistrovství světa FIA a šampionátu IMSA WeatherTech SportsCar Championship ve Spojených státech.

Spolu s vozy LMH tvoří LMDh elitní kategorii Hypercar ve FIA WEC a třídu GTP v IMSA. Tyto prototypy umožňují jezdcům, týmům a konstruktérům soutěžit se stejnou technikou na nejlepších světových okruzích a ve vytrvalostních závodech.

LMDh musí být založeny na jednom ze čtyř podvozků akceptovaných v LMP2. Soutěžící je vybavují motorem podle vlastního výběru a společným hybridním systémem o výkonu 50 kW. Aby byla zaručena konkurenceschopnost všech vozů, stanovily ACO, FIA a IMSA několik zásad, mezi něž patří dodržení aerodynamického okna, minimální hmotnost 1 030 kg a výkon v rozmezí 480 až 520 kW (652 až 707 k).

Karoserie však může přebírat stylistické prvky standardních sériových vozů značky, jejíž barvy hájí, a proto je styl Alpine A424_β specifický.
Celkově se jedná o výzvu plnou příležitostí, kterou si značka Alpine nemohla nechat ujít, aby naplnila své ambice!

Ambice

Přestože Alpine A424 bude mít svou závodní premiéru příští rok, rok 2023 je pro vývoj tohoto prototypu klíčový, než se postaví mnoha prestižním konstruktérům, kteří se účastní první třídy vytrvalostních závodů.

Odhalením vozů Alpenglow a A290_β odhalila společnost Alpine svou vizi budoucnosti. Tato budoucnost se nyní jasně odráží v modelu A424_β, který má potvrdit ambice značky v disciplíně, v níž zaznamenala obrovské úspěchy. S tímto novým projektem mají týmy Alpine dva cíle: nadále rozšiřovat své dosavadní výsledky a přilákat nové zákazníky.

Se svým partnerem, společností Signatech, Alpine zároveň pokračuje v desetileté spolupráci, která byla nastartována několika tituly. Jubilejní sté výročí 24 hodin Le Mans – nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě – bude pro všechny fanoušky motoristického sportu jednou z nepřehlédnutelných událostí. Společnost Alpine si proto vybrala tento ideální okamžik, aby se postavila proti ostatním značkám, které již v kategorii Hypercar soutěží, a představila své ambice.

Tento prototyp, navržený a realizovaný ve Viry-Châtillon, těží z odborných znalostí nejlepších prvků v oblastech, které jsou pro výkon klíčové: řízení energie, integrace motoru, dynamický provoz a další zásadní faktory úspěchu.

Model A424_β bude nejprve provozovat společnost Signatech, která je od roku 2013 dlouholetým partnerem značky s šípovitým A ve znaku. Partnerství s plodnými výsledky díky vynikajícím provozním schopnostem mužů jako je Philipp Sinault. Alpine se bude snažit vedle svého továrního týmu Hypercar přilákat i další týmy, aby mohla soutěžit na několika frontách, mimo jiné i za Atlantikem v IMSA.

A424_ β

Šedesát let po své první účasti v závodě 24 hodin Le Mans představila značka Alpine model A424_β, který je předzvěstí jejího nástupce v hlavní třídě mistrovství světa FIA Endurance.

Svým designem A424_β potvrzuje DNA značky a zároveň předznamenává její budoucnost. Jeho název A424_β je toho symbolem: pojmenování A následované třemi číslicemi začínajícími číslicí 4; respektuje tradici našich vítězných vytrvalostních vozů, 24 je ozvěnou 24 hodin Le Mans a roku 2024 a β označuje jeho poslední fázi před uvedením na trať.

A424_β je esencí automobilového a závodního umění značky Alpine, a to jak po estetické, tak po technické stránce. Bohatý na kreativitu, předznamenává budoucí světelný podpis značky Alpine, neuvěřitelně dravou přední část vozu, zatímco zadní část odhaluje dvě mimořádně působivé A-šipky. Trojúhelníkový motiv, který je ozvěnou sněhových vloček Alpine, se objevuje také ve zpracování zadního křídla.

V kokpitu zaujmou jezdci Alpine Endurance Teamu místo v srdci karoserie, která byla zušlechtěna, očištěna a vyladěna stejně, jako silniční supersport. Boky jsou inspirovány konceptem Alpenglow, který určuje ambice značky Alpine tím, že ztělesňuje fascinující budoucnost sériových a soutěžních modelů značky.

Technické specifikace

Konstrukce

Typ: Karoserie z uhlíkových vláken a voštinového pláště
Karoserie: Uhlíkové vlákno
Zavěšení: Dvojitá vahadla s přítlačnými tyčemi
Řízení: Elektrický posilovač
Délka: 5 000 mm
Šířka: 1 998 mm
Výška: 1 058 mm
Rozvor: 3 148 mm
Hmotnost: přibližně 1 030 kg

Motor

Typ: Alpine ?
Konfigurace: V6 s jedním turbodmychadlem pod úhlem 90°
Objem: 3 400 cm3
Výkon: přibližně 500 kW / 675 koní (podle BOP)
Maximální otáčky: přibližně 9 000 min-1
Hybridní systém: Bosch standard / 50 kW
Řídicí jednotka: Marelli

Převodovka

Značka: Xtrac
Typ: Příčně uložená
Řazení: Pádla na volantu a pneumatické ovládání
Počet rychlostních stupňů: 7 + zpátečka

Kola

Přední pneumatiky: Michelin 29-71/R18
Zadní pneumatiky: Michelin 34-71/R18
Přední ráfky: 12,5''x18''
Zadní ráfky: 14''x18''

Brzdy

Kotouče: Ventilované karbonové
Třmeny: Šestipístkové jednodílné třmeny

Bezpečnost

Pásy: Šestibodový postroj, přizpůsobený pro systém Hans®
Palivový článek: Bezpečnostní gumová nádrž s vestavěným rezervním systémem

Výhledy do budoucna

28. června - První start Alpine A424_β.
Konec července - Shakedown Alpine A424 v Lurcy-Lévis.
V polovině srpna - První testovací jízda na okruhu Paul Ricard.
Září - Druhé testování na okruhu Motorland Aragón.
Říjen - Třetí testování na okruhu v Jerezu.
Polovina listopadu - Test v aerodynamickém tunelu pro homologaci LMDh.
Listopad - První 24hodinový vytrvalostní test na okruhu Motorland Aragón.
Prosinec - Závěrečné testování v Portimau.
Konec prosince - Homologační řízení FIA.
Leden 2024 - První závod v IMSA (bude potvrzeno)
Březen 2024 - První závod FIA WEC, 6 hodin Kataru (dle kalendáře)

Datum zveřejnění

13.6.2023

Zdroj informací

Alpine

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3303 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál