První jízdy týmu Peugeot TotalEnergies na trati v Le Mans

První jízdy týmu Peugeot TotalEnergies na trati v Le Mans

Závod 24 hodin Le Mans začíná! Už v pátek 2. června, týden před odstartováním samotného závodu se do Le Mans sjeli fanoušci motoristického sportu, ale nejen oni. Mimořádná atmosféra a řada doprovodných akcí lákají na stý ročník legendárního závodu i ty, kteří motorsportu neholdují. Závod 24 hodin Le Mans je zkrátka událostí letošního roku!

V pátek proběhlo tradiční vážení závodních vozů provázené bohatým programem. Oslavy letošního výjimečného ročníku pokračovaly v neděli testovacími jízdami. Návštěvníci byli nadšení z nového designu obou Hypercars oslavujícího sté výročí závodu a 30 let od vítězství značky Peugeot v Le Mans.

Nedělní testovací jízdy byly zlatým hřebem uplynulého víkendu. Proběhly za slunečného počasí (27 °C) a za přítomnosti obrovského množství diváků, kteří se přišli podívat na první jízdy 62 vozů účastnících se závodu 24 hodin Le Mans, 4. kola mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA.

Mikkel Jensen/Paul Di Resta s vozem č. 93 a Loïc Duval/Gustavo Menezes s vozem č. 94 měli tu čest projet první kola legendární trati ve svých dvou hybridních hypercarech. Jean-Eric Vergne a Nico Müller, kteří se zdrželi v Jakartě kvůli závodu Formule E, vyjedou na trať ve středu.

Oba vozy prokázaly v průběhu tréninků pravidelné tempo, takže se tým mohl věnovat nastavení, dlouhým stintům atd. Vůz Peugeot 9X8 č. 93 (Mikkel Jensen) dosáhl v odpoledním tréninku nejlepšího času 3:30,427 min. Vůz Peugeot 9X8 č. 94 (Gustavo Menezes) zajel své nejlepší kolo za 3:31,093.

Tým se nyní vrátí na trať ve středu 7. června ve 14 hodin při prvním tréninku a poté v 19 hodin při kvalifikacích.

Jean-Marc Finot – senior viceprezident divize Stellantis Motorsport: „Poznali jsme trať fyzicky, i když historicky to samozřejmě není žádný objev. Mohli jsme si vyzkoušet limity vozu při jednotlivých nastaveních a také jsme strávili den jízdami, abychom zjistili, jak se chování vozu mění s počtem stintů, například s opotřebením pneumatik, abychom nasbírali co nejvíce dat, než se pustíme do ostrého provozu a týdne v Le Mans. Náš plán se nám podařilo splnit i přes problém s elektrickým systémem na voze č. 93, který jsme potřebovali před návratem na trať vyřešit.“

Mikkel Jensen – Peugeot č. 93: „Je skvělé být zpátky v Le Mans, je to něco, na co jsem se těšil tři roky. Je to jeden z nejlepších závodních okruhů a vládne tu skvělá atmosféra. Opravdu si to tu užíváme. Pro tým Peugeot TotalEnergies je to premiéra, zatímco ostatní týmy mají výhodu, že na této trati jely už loni. Ještě nás čeká nějaká práce, ale máme za sebou první kola, což je pozitivní, a ještě máme trochu času, abychom se připravili na závod.“

Loïc Duval – Peugeot č. 94: „Neměli jsme žádné zvláštní problémy a auto fungovalo docela dobře. Na začátku jsem nebyl stoprocentně spokojený s vyvážením vozu, ale udělaly se nějaké úpravy a na konci dne to bylo lepší. Během dlouhých stintů jsme byli konzistentní, což je pozitivní. Ještě nás čeká hodně práce a jsou věci, kterým musíme porozumět, ale v tuto chvíli jdeme správným směrem.“

 

Datum zveřejnění

4.6.2023

Zdroj informací

Stellantis

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2522 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál