Novinářský vůz týmu BARTH RACING ujel za dva týdny bezmála 7000 km

Novinářský vůz týmu BARTH RACING ujel za dva týdny bezmála 7000 km

Dakarským dobrodružstvím zocelená CUPRA Formentor se vrací zpátky do České republiky. Novinářský vůz českého týmu BARTH Racing osvědčil své přednosti v téměř všech myslitelných provozních podmínkách a svým atraktivním vzhledem vzbuzoval velkou pozornost, kdekoli se objevil. Zcela sériový Formentor bez jakýchkoli úprav ujel během své dvoutýdenní dakarské mise 6852 km.

"CUPRA Formentor se záhy po svém uvedení na trh stala globálním bestsellerem značky a při ohlédnutí za jejími pozoruhodnými výkony v roli doprovodného vozidla týmu BARTH Racing v zázemí letošní Rallye Dakar je ihned zřejmé, proč slaví tak velké prodejní úspěchy," říká Aleš Novák, ředitel značky CUPRA pro Českou republiku. "Formentor v Saúdské Arábii znovu potvrdil, že si dokáže podmanit i ty nejnáročnější řidiče svým nezaměnitelným, atraktivním vzhledem a sportovními výkony, ale také praktičností, hospodárností a spolehlivostí při zachování maximálního komfortu a bezpečnosti ve všech provozních a povětrnostních podmínkách. Tomu odpovídá i mimořádná obliba modelu CUPRA Formentor mezi českými zákazníky."

Dakarská CUPRA Formentor - ve zcela sériové podobě, bez jakýchkoli dodatečných úprav - ujela během dvou týdnů celkem 6852 kilometrů v náročných pouštních podmínkách Saúdské Arábie včetně úseků mimo zpevněné cesty. "Kromě sněhu si Formentor na Dakaru vyzkoušel opravdu vše. Písek a vyšší teploty, bahno a déšť, silný vítr i zimu. Přejezdy mezi bivaky byly dlouhé od 190 km až po více než 600 km. Převážná část byla po silnici, ovšem vůz značky CUPRA jsme několikrát vzali i do písku mezi duny a osvědčil se také v bahně, které vzniklo v bivaku při silných deštích," říká Miroslav Vraný, vedoucí marketingového oddělení společnosti Autocentrum BARTH, který na Rallye Dakar tvořil posádku doprovodného vozu CUPRA Formentor spolu s reportérem Vlastou Korcem.

Vraný s Korcem se za volantem Formentoru průběžně střídali a svůj vůz, který jim byl v těžkých podmínkách druhým domovem, si nemohli vynachválit. "CUPRA budila pozornost obecně vším. Od názvu vozu přes design až po motorizaci. Z pohledu řidiče nebyl s autem sebemenší problém. Při tomto druhu cestování jsme oceňovali hlavně pohodlí a vnitřní prostor. Sportovní sedadla jsou ve výsledku velmi komfortní a příjemná. Když jsme někoho vezli, byl velmi mile překvapený, kolik prostoru je pro cestující na zadních sedadlech. A v neposlední řadě to je design vozu, který se prostě líbí," shrnuje své zkušenosti s Formentorem Miroslav Vraný, a přidává k tomu ještě jeden zážitek z pouště: "Formentor nás mile překvapil také v písku, proto jsme ho vzali mezi opravdové duny. A byli jsme překvapeni, kam až se dokázal bez zaváhání dostat, i když jsme se zcela upřímně chtěli vyhnout zapadnutí, takže jsme byli opatrní. Na druhé straně jsme neupouštěli z pneumatik vzduch, což je do písku základ. Možná měla CUPRA ve výsledku více odvahy než my."

Přestože se letošní Rallye Dakar jela v zemi, která je největším světovým vývozcem ropy, přišla posádce týmu BARTH Racing vhod také vrozená hospodárnost Formentoru. "Benzin je v Saúdské Arábii opravdu levný. Naplnění nádrže o objemu 55 litrů vyjde na cca 750 Kč, což je radost. Taktika ohledně čerpání paliva v rámci Dakaru je však jasná: Pokud to jde, tankujete, protože nikdy nevíte, co vás čeká. V případě, že se budete pohybovat kolem velkých měst, nemáte z nedostatku paliva obavy. Vydáte-li se ovšem někam dál, je dobré mít v záloze plný kanystr. Na jednom z letošních přejezdů jsme kanystry použili pro doprovodné dodávkové vozy, které by jinak nedojely. Čerpací stanici jsme totiž nepotkali více než 500 km. CUPRA tento přejezd zvládla bez pomoci," popisuje zkušenosti s doplňováním paliva v Saúdské Arábii Miroslav Vraný.

"I díky našemu týmovému Formentoru, na který bylo po celou dobu v poušti naprosté spolehnutí, jsme si z letošního Dakaru přivezli nezapomenutelné zážitky," říká Michal Burkoň, předseda představenstva a výkonný ředitel společnosti Autocentrum BARTH. "Byl to opravdu těžký Dakar, jak pořadatelé slibovali. Těžký byl ale hlavně pro závodníky. Každodenní porce závodních a přejezdových kilometrů byly opravdu velké a nebyl čas si odpočinout. Nejvíce specifické na letošní Rallye Dakar bylo ovšem počasí. Nízké teploty, ale hlavně tolik deště nečekali ani pořadatelé. Počasí tak hodně ovlivnilo celý průběh letošního ročníku. Ani pro Formentor, který byl v rámci bivaků a přejezdů vždy středem pozornosti, to tedy nebyla úplně procházka růžovým sadem. Děkujeme značce CUPRA za skvělou spolupráci a jsme rádi, že jsme se mohli Rallye Dakar zúčastnit právě s vozem CUPRA Formentor."

CUPRA Formentor zvítězila nad všemi nástrahami v zázemí Rallye Dakar 2023 a nyní se na lodi vrací zpět do Evropy, kde se vylodí v polovině února. Pardubický tým BARTH Racing si pro svou dakarskou misi vybral model CUPRA Formentor poháněný zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním benzinu spolupracuje se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a vyspělým pohonem všech kol 4Drive. Dakarská CUPRA Formentor v bílém odstínu Nevada je vybavena 19" koly Performance z lehké slitiny. Maximální pohodlí i na dlouhých trasách poskytují cestujícím anatomicky tvarovaná sedadla čalouněná kombinací tkaniny a černé kůže. Řidiči pomáhají s řízením vyspělí asistenti, například adaptivní tempomat, a o příjemné klima v pouštní výhni i arktické zimě se postará 3zónová automatická klimatizace Climatronic.

Datum zveřejnění

26.1.2023

Zdroj informací

Cupra

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.237 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál