BIDaCLASSICS

DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT odhalují vůz DS E-TENSE FE23 Gen3

DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT odhalují vůz  DS E-TENSE FE23 Gen3

Je to velký okamžik v historii společnosti DS Automobiles v mistrovství světa ABB FIA Formula E.

Po éře Gen2 (2018–2022), která přinesla rekordy, jichž nedosáhl žádný jiný tým (10 vítězství, 15 pole position, 28 umístění na stupních vítězů), představuje francouzská prémiová značka skupiny Stellantis ověnčená dvěma tituly pro jezdce (2019 a 2020) a dvěma tituly pro týmy (2019 a 2020) model DS E-TENSE FE23.

Tento nový „černozlatý“ 100% elektrický monopost je třetí generací, který dokonale ztělesňuje principy společnosti DS Automobiles a je především dokladem obrovského technologického skoku vpřed.

Je to nejrychlejší vůz Formule E všech dob (maximální rychlost 280 km/h na městském okruhu), je také lehčí (o 60 kg méně než Gen2) a především mnohem účinnější, protože více než 40 % energie spotřebované během závodu pochází z rekuperace při brzdění.

DS E-TENSE FE23 je také výkonnější (350 kW místo 250 kW) a je vybaven 4 koly bez brzd, neboť je vůz vybaven výkonným rekuperačním systémem. Nové pohonné ústrojí tvoří přední pohonná jednotka o výkonu 250 kW, která doplňuje výkon 350 kW zadního pohonu, čímž se rekuperační výkon modelu Gen2 zdvojnásobuje na celkových 600 kW. Po přidání předního pohonu se jedná o první monopost bez hydraulických brzd vzadu.

Vůz DS E-TENSE FE23, vyvinutý týmy DS Performance, soutěžní divize společnosti DS Automobiles, bude hlavní devizou týmu DS PENSKE a jeho jezdců Stoffela Vandoorna, úřadujícího mistra světa, a Jeana-Erica Vergneho, jediného dvojnásobného šampiona FE.

Díky novému spojení s PENSKE AUTOSPORT hodlá společnost DS Automobiles pokračovat v získávání vítězství a titulů a stanovovat nové rekordy v šampionátu, který je úžasným akcelerátorem jejího výzkumného a vývojového úsilí. Pro značku, která bude od roku 2024 stoprocentně elektrická, je zapojení do Formule E klíčové více než kdy jindy.

Devátá sezóna Formule E slibuje být jednou z nejsoutěžnějších a nejnapínavějších od vzniku šampionátu v roce 2014, a to díky novým inovativním vozům „Gen3“, 11 týmům na startovním roštu a přepracovaným sportovním předpisům (trvání závodu definované počtem kol, zastávka v boxech pro „attack mode“).

Hlavní vlastnosti DS E-TENSE FE23 Gen3:

Výkon a účinnost:

• Pohonná jednotka vyvinutá společností DS Performance
• Maximální výkon: 350 kW (476 k)
• Maximální rychlost: 280 km/h (optimalizováno pro městské okruhy)
• Brzdy: Nové přední hnací ústrojí přidává k 350 kW vzadu 250 kW. Elektrický brzdový systém na všech 4 kolech (Brake-By-Wire).
• Rekuperační brzdný výkon: 600 kW
• 40 % energie spotřebované během závodu pochází z rekuperace při brzdění

Udržitelnost:

• Podle dodavatele patří baterie Gen3 k nejpokročilejším a nejudržitelnějším, jaké kdy byly vyrobeny. Jsou vyrobeny z minerálů pocházejících z ekologicky odpovědných zdrojů, přičemž bateriové články budou po skončení své životnosti znovu použity a zrecyklovány.

• Uvádí se také, že v konstrukci karoserie bude poprvé v závodním voze použito lněné a recyklované uhlíkové vlákno. Recyklovaná uhlíková vlákna z vozů 2. generace sníží celkové množství použitých primárních uhlíkových vláken.

• Uhlíková stopa vozu Gen3 byla měřena již ve fázi návrhu, aby byla zdokumentována všechna opatření přijatá ke snížení spotřeby energie a dopadu na životní prostředí, přičemž všechny nevyhnutelné emise budou kompenzovány v rámci závazku Formule E k nulovým emisím.

Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles: „Inovace se rodí z konkurence! Od založení společnosti DS Automobiles je elektrifikace středobodem naší globální strategie. Naše úspěchy ve Formuli E, jako prvního prémiového výrobce, který vstoupil do této disciplíny, a četné rekordy dosažené s druhou generací monopostu, již posílily naše technologické know-how a zvýšily povědomí o značce. Dnes otevíráme novou kapitolu s renomovaným týmem, výjimečnými jezdci a jasným cílem: pokračovat v získávání titulů, které podpoří uvádění nových výhradně elektrických modelů od roku 2024!“

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance: „Pro DS Performance je to nesmírně vzrušující okamžik. Po řadě úspěchů, kterých jsme dosáhli s vozem 2. generace, dnes představujeme DS E-TENSE FE23, náš vůz Formule E třetí generace, který je výkonnější, lehčí a rychlejší než jeho předchůdce. Otevíráme také zcela novou kapitolu se stájí PENSKE AUTOSPORT, jedním z největších jmen v motorsportu. Pro nadcházející sezóny jsme náš zbrusu nový vůz DS E-TENSE FE23 svěřili dvěma skvělým jezdcům: Stoffelu Vandoornovi a Jeanu-Ericu Vergnemu. Tito dva šampioni, kteří jsou extrémně rychlí a spolehliví, budou bezpochyby schopni předvést technologické možnosti našich vozů a značky DS.“

Jay Penske, vlastník a šéf týmu DS PENSKE: „Tato sezóna je pro tým velmi důležitá. Nová generace vozu, nová pohonná jednotka a historické spojenectví s výrobcem, kterého obdivujeme už léta. Nemůžeme se na 9. sezónu těšit víc! Myslíme si, že naše vyhlídky jsou neuvěřitelně silné, protože Stoffel a Jean-Eric jsou nejsilnější a nejzkušenější jezdci v seriálu. Těším se na skvělé výsledky a na začátek cesty s DS a Stellantisem do Mexico City v lednu 2023.“

Stoffel Vandoorne, úřadující mistr světa Formule E: „Jsem velkým fanouškem nového vzhledu vozu a nemohu se dočkat, až ho všichni uvidí! Čeká nás vzrušující sezóna a jsem nadšený, že můžu vyzvat ostatní týmy hned v prvním závodě v Mexico City!“

Jean-Éric Vergne, vítěz Formule E z let 2018 a 2019: „Jsem velmi rád, že mohu být součástí této sestavy, a vzhled vozu se mi moc líbí! Vypadá velmi svižně, rychle a agresivně, což velmi dobře reprezentuje filozofii našeho týmu! Všichni sdílíme stejnou vášeň pro náš sport, a když se vášeň potká s efektivitou a tvrdou prací, úspěch není nikdy daleko. Těším se, že náš nový vůz DS E-TENSE FE23 přivedu k novým vrcholům.“

Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

• 89 závodů
• 4 vítězné tituly
• 15 vítězství
• 44 pódiových umístění
• 22 pole position

Datum zveřejnění

2.12.2022

Zdroj informací

DS Automobiles

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3154 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál