Na Brněnském Autodromu dojela do cíle letošní sezóna Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Spojením domácího mistrovství, České trofeje a seriálu Maverick Hill Climb Czech se zaplnily startovní listiny, přibylo pořadatelů a fanoušci této disciplíny mohli sledovat všechny tři série vždy současně na jednom místě. Téměř na všech podnicích byl počet startujících na hranici propustnosti trati, která musela být v několika případech dokonce navýšena.
Absolutně nejrychlejším domácím vrchařem a Mistrem České republiky pro letošní rok se stal Petr Trnka, startující za ACCR Czech Trnka Racing s vozem Norma M20 FC. Dva domácí závody vynechal, ve všech zbývajících zvítězil a na svoje konto si připsal 225 bodů.
„Myslím, že se nám podařilo dosáhnout v letošní sezóně maximum možného. Titul vicemistra Evropy, vítězství ve třídě a také absolutní prvenství v českém mistrovství považuji za skvělý výsledek. Prioritou byl evropský šampionát, ale chtěli jsme se ukázat i domácím fanouškům. Jsem rád, že se nám vyhnuly technické problémy i havárie. Náš domácí šampionát letos fungoval velmi dobře, pořadatelům patří velké poděkování, stejně jako celému našemu týmu, rodině a partnerům.“
Marek Rybníček půjčil svůj speciál KTM na poslední závod sezóny Václavu Janíkovi a sám přivezl do Brna otevřený speciál Nova Proto MP1. V celkovém absolutním pořadí MČR skončil druhý se 173 body a stal se Mistrem ČR v kategorii I. „Na závěrečný podnik jsem si půjčil speciál Nova Proto, nejrychlejší auto, které jsem na kopci doposud řídil. Chtěl jsem vyzkoušet, jak se ovládá a jak funguje. Byl to sice krátký, ale skvělý zážitek. Letošní sezónu jsme si užili, na všech podnicích startovalo hodně jezdců, takže si dle mého názoru přišli na své i všichni příznivci závodů do vrchu. Jsem rád, že se mi podařilo vybojovat titul mistra v kategorii jedna a už se těším, až se svým KTM X-bow vyrazím do Evropy.“
Velkým překvapením letošní sezóny je Josef Hlavinka junior, který nasbíral celkem 126 bodů a vybojoval tak se slabším vozem Gloria konečné třetí místo absolutně. „Po pravdě řečeno jsem před sezónou nečekal, že se dostaneme tak vysoko. Věřil jsem si maximálně na top pět, a že se nám občas podaří porazit pár dvoulitrů, zejména na vodě. Jinak máme velký výkonový handicap. Několikrát nás potrápil prasklý řetěz, ale naštěstí se nejhorší výsledky škrtaly. Na závěrečné Brno jsem si přál, aby pršelo. Mokro nám dává víc šancí, ale tentokrát sedla voda i konkurentům. Jinak jsem si letošní sezónu opravdu užil. V příštím roce bych se rád podíval za hranice a vyzkoušel alespoň některé evropské podniky.“
Absolutní pořadí:
1. místo – Petr Trnka - ACCR Czech Trnka Racing (Norma M20 FC)
2. místo – Marek Rybníček – Liqui Moly Racing Team (KTM X-bow)
3. místo – Josef Hlavinka jun. – AMK Ecce Homo Šternberk (Gloria)
Kategorie I:
1. místo – Marek Rybníček – Liqui Moly Racing Team (KTM X-bow)
2. místo – Jiří Mičánek – Mičánek pwrd by Buggyra ACCR (Lamborghini Huracan GT3)
3. místo – Martin Jerman - Liqui Moly Racing Team (Lamborghini Huracan GT3)
Kategorie II:
1. místo – Petr Trnka - ACCR Czech Trnka Racing (Norma M20 FC)
2. místo – Josef Hlavinka jun. – AMK Ecce Homo Šternberk (Gloria C8F)
3. místo – Karel Berger (Osella PA 21S)
20.10.2022
AUTOKLUB České republiky