Maserati představuje Project24. Projekt (označený kódem projektu) limitované série supersportů - zahrnující pouze 62 automobilů - který na okruzích pozvedne neomezené výkony značky na novou úroveň adrenalinu.
Tento skutečně extrémní okruhový speciál přebírá vlastnosti vozu Maserati MC20, ale jeho technické specifikace jdou ještě dál: výkon nejnovějšího vidlicového šestiválce Nettuno je díky novým turbodmychadlům zvýšen na 740 koní, vůz je vybaven zdokonaleným zavěšením kol, brzdovým systémem s karbon-keramickými kotouči, pneumatikami vyladěnými pro závodní okruhy a bezpečnostními prvky schválenými FIA.
Díky tomu, že je Maserati značkou, která je posedlá lehkostí, nepřesáhne finální hmotnost nového vozu Maserati 1250 kg. Dokonalá kombinace ohromujícího výkonu a lehkosti znamená, že poměr výkonu k hmotnosti tohoto úchvatného vozu je přibližně 1,69 kg/k.
Supersport Project24, navržený studiem Centro Stile Maserati, představuje úplně nový vzhled. Maserati tentokrát posouvá hranice až na samotný limit a nenechává se omezovat překážkami, se kterými se lze setkat u závodních vozů*. Výsledkem je něco dosud nevídaného, kombinace krásy a ryzích sportovních možností, která se okamžitě stane klasikou mezi sběratelskými vozy.
Maserati Project24 nese emblém exkluzivity a nabídne jedinečnou řadu služeb, včetně zkušeností týkajících se jízdy na okruzích a kompletní podpory výhradně pro majitele vozů Project24.
* Vozidlo není homologováno pro jízdu na veřejných komunikacích a je určeno výhradně pro uzavřené okruhy.
Vozidlo
Dvousedadlový vůz nehomologovaný pro jízdu na veřejných komunikacích
Design studia Maserati Centro Stile
Šířka/výška (mm) 2020* x 1220*
Suchá hmotnost: méně než 1250 Kg
Splňuje bezpečnostní požadavky pro závody FIA
Palivová nádrž FT3 s objemem 120 l s homologací FIA
Hasicí přístroj podle specifikací FIA
Ochranná klec proti převrácení s homologací FI
Motor
Motor Maserati Nettuno
V6 90° s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem
3000 cm³
740 k
Dvojité zapalování Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark s dvojitým řízením spalování TJI
Suchá skříň
Pohon/převodovka
2WD 6-rychlostní závodní sekvenční převodovka s pádlovými voliči
Závodní spojka a samosvorný mechanický diferenciál s omezeným prokluzem
Karosérie
Kompletně nová karbonová karosérie se specifickými součástmi z nezalakovaného karbonu
Vynikající aerodynamika
Vícestupňově stavitelné přední a zadní křídlo
Vysoký přítlak
Čelní LED světla
Světla do deště schválená FIA
Čelní a boční okna z lexanu
Podvozek
Ultra-lehká skořepinová konstrukce z uhlíkových vláken
3/4 zabudované vzduchové zvedáky
Brzdy
Závodní brzdové třmeny
Větrané závodní brzdové kotouče Brembo CCMR
Speciální chlazení brzd
Ráfky
Speciální 18” kované hliníkové ráfky
Centrální systém upevnění kol
Závodní pneumatiky bez vzorku
Zavěšení kol
Dvojitá trojúhelníková ramena se semivirtuálně řízenou nápravou
Stavitelné závodní tlumiče
Stavitelné přední a zadní příčné stabilizátory
Interiér
Závodní sedadla (sedadlo spolujezdce volitelné)
Stavitelná závodní sada pedálů
Stavitelný sloupek řízení
Závodní 6-bodový bezpečnostní pás
Multifunkční volant z uhlíkových vláken
Volant se zabudovaným displejem
Displej zpětné kamery (volitelný)
Záznam telemetrie (volitelný)
Palubní videokamera se záznamem (volitelná)
Palubní deska a systém sběru dat
Displej optimalizace jízdních vlastností (volitelný)
Klimatizace
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (volitelný)
Stavitelný závodní systém ABS a kontroly trakce
* Může dojít ke změně s ohledem na vývoj vozidla.
22.7.2022
Maserati