Dvě místa na stupních vítězů pro tým TOYOTA GAZOO Racing v Austinu

Dvě místa na stupních vítězů pro tým TOYOTA GAZOO Racing v Austinu

Tým TOYOTA GAZOO Racing si v šestihodinovém závodu Lone Star Le Mans v texaském Austinu, pátém kole světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020, dojel pro dvojí pódiové umístění.

Posádka vozu TS050 HYBRID č. 8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley si svojí bezchybnou jízdou dojela pro stříbro s odstupem 51,524 s za vítězným vozem č. 1 týmu Rebellion, čímž snížila odstup za momentálně vedoucí posádkou světového šampionátu.

Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López s vozem TS050 HYBRID č. 7 kvůli maximálnímu možnému ‚handicapu za úspěch‘ neměli reálné šance překonat soupeře v kategorii LMP1, nicméně svojí konzistentně dobrou jízdou si vybojovali třetí místo a udrželi pětibodové vedení v žebříčku mistrovství světa v kategorii soutěžních jezdců.

Vzhledem k tomuto poslednímu výsledku se náskok TOYOTY GAZOO Racing v bodování týmů světového šampionátu snížil na 33 bodů před týmem Rebellion Racing, přičemž do konce této sezóny zbývají poslední tři závody.

Závod byl zahájen za zamračeného nebe a silného větru, kdy se José s vozem č. 7 řadil k letmému startu na druhé pozici, jedno místo před Sébastienem s osmičkou, nicméně uvedená dvojice si pořadí hned v úvodním kole prohodila v důsledku rozdílného handicapu za úspěch, který se tak začal projevovat prakticky okamžitě.

Sébastien vyvíjel mimořádný tlak, aby zůstal na dostřel jedničky týmu Rebellion, která rychle vyrazila z první startovní pozice a brzy si vytvořila náskok na čele. Když Sébastien zajížděl do boxů, aby po 90 minutách závodu předal volant Brendonovi, osmička na druhém místě již měla zhruba půlminutovou ztrátu. Brzy poté zajížděl do boxů i José se sedmičkou, se ztrátou dalších 40 sekund na třetím místě, aby se volantu ujal Mike.

Brendonovi se díky úspěšnému úvodnímu úseku podařilo stabilizovat ztrátu na leadera, a tak se i v důsledku rychlé práce v boxech snížil deficit na cca 20 sekund, přičemž tlak nepolevoval. Po zastávce na natankování zaznamenal Brendon (jinak trojnásobný vítěz závodu v Austinu) další pozoruhodné časy na kolo, a tak naděje osmičky stále žily.

Krátce po polovině závodu se při dalším střídání jezdců ujal volantu osmičky Kazuki s cílem pokračovat ve stíhací jízdě, zatímco Kamui přebíral volant třetí sedmičky za neměnného charakteru závodu.

Vzhledem k výraznému handicapu za úspěch měla Toyota TS050 HYBRID č. 8 jen malé šance ztrátu dohnat, ale Kazuki tlačil na pilu, aby minimalizoval časovou ztrátu před finálním Brendonovým úsekem o délce 75 minut. Kamui krátce poté se ztrátou jednoho kola předával volant sedmičky Josému před posledním úsekem.

Brendon projížděl za mávání šachovnicovým praporkem na druhém místě, čímž vyrovnal nejlepší výsledek TOYOTY na okruhu Circuit of the Americas; na pódiovém umístění dojel i José se sedmičkou se ztrátou dvou kol.

Oba vozy TS050 HYBRID zůstanou v USA na další kolo soutěžní sezóny, kterým je 20. března 1000 mil Sebringu na Floridě, poslední závod mimo kontinent předtím, než se WEC vrátí do Evropy na klíčové závody ve Spa a Le Mans.

Hisatake Murata (prezident týmu): „Blahopřejeme Rebellionu k jejich vítězství. Zajeli jsme čistý závod, všichni z týmu odvedli skvělou práci a zužitkovali naši techniku na maximum, ale dnes jsme nedokázali soupeře překonat. Maximálně jsme tlačili, abychom zamezili ztrátám, takže naše postavení ve světovém šampionátu stále vypadá dobře. Děkujeme všem fanouškům, kteří nás v Texasu podpořili; těšíme se na další vřelé uvítání, až příští měsíc navštívíme Sebring. Naším cílem je samozřejmě návrat na prostřední místo na stupních vítězů.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Byl to náročný závod a během celého úseku, který jsem jel, bylo obtížné dosahovat konkurenceschopných časů, protože jsme v podstatě jeli svůj vlastní závod. Zpočátku jsem trochu doufal, protože José neměl za osmičkou tak velký odstup, ale ztráta každým kolem narůstala. Nezbývá nám než dále bojovat a dojet si pro nejlepší možné výsledky, které se pro šampionát ještě nabízejí; útěchou pro nás je, že stále jsme ve vedení.“

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Bavilo mě to a celou dnešní jízdu jsem si užil. Tým od počátku týdne odváděl skvělou práci; všichni si vedli dobře a měli jsme skvělé zastávky v boxech, ale třetí místo bylo asi maximum, ve které jsme mohli vzhledem k našemu handicap za úspěch doufat. Je to frustrující, protože jsme odvedli to nejlepší, ale velké šance jsme neměli. Ale blahopřejeme Rebellionu, kteří odjeli velmi dobrý závod bez chyb.“

José María López (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Nebylo snadné přijíždět sem tento víkend s vědomím, že papírově budeme mít nejpomalejší vůz LMP1, ale neztráceli jsme koncentraci, abychom vybojovalo co nejvíce bodů. Vždy chceme vyhrávat, ale třetí místo je to nejlepší, čeho jsme byli schopni dosáhnout. Závod měl i řadu pozitiv. Z vozu jsem měl velmi dobrý pocit a zajel pár hezkých kol, takže jsem s výkony spokojený a stále jsme ve vedení světového šampionátu.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Dnes jsme odvedli maximum možného a vlastně zde není nic, co bychom mohli udělat lépe. Blahopřejeme Rebellionu k jejich vítězství; zkrátka jsme neměli dostatečné tempo k tomu, abychom je porazili. Pro náš vůz to byl bohužel poněkud osamělý závod, protože jsme nemohli bojovat se sedmičkou kvůli jejich většímu handicapu za úspěch. Jeli jsme svůj vlastní závod, takže to byl trochu zvláštní pocit.“

Kazuki Nakadžima (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Byl to pro nás náročný závod. Náš odstup za Rebellionem nebyl velký, ale měli tempo k vítězství. Takže jim blahopřejeme, protože odjeli opravdu dobrý závod bez chyb. Nemyslím, že jsme měli šanci na vítězství ve smyslu čisté rychlosti, takže jsme se soustředili na maximum možného jako celý tým a všichni tento týden odváděli skvělou práci.“

Brendon Hartley (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Zajeli jsme dobrý závod bez chyb kteréhokoli z jezdců, pár pěkných úseků a s dobrými výkony v boxech. Věděli jsme, co je nutné k dosažení vítězství, ale i v Rebellionu předvedli bezchybný výkon. Byli velice konkurenceschopní a evidentně měli lepší tempo než my. Užil jsem si to, prořezával se provozem na trati a vůz se na tomto okruhu choval úžasně, ale je škoda, že jsme neměli více osobních soubojů.“

Výsledky závodu Lone Star Le Mans:

1. místo Rebellion, vůz č. 1 (Senna/Menezes/Nato) 189 kol
2. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 8 +51,524 s
3. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 7 +2 kola
4. místo United Autosports, vůz č. 22 (Hanson/Albuquerque/Di Resta) +7 kol
5. místo Jackie Chan, vůz č. 37 (Tung/Aubry/Stevens) +7 kol
6. místo JOTA, vůz č. 38 (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +8 kol

Datum zveřejnění

24.2.2020

Zdroj informací

Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2977 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál