Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing zahajuje letošní část sezóny 2019-2020 v Texasu

Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing zahajuje letošní část sezóny 2019-2020 v Texasu

Tým TOYOTA GAZOO Racing je připraven obhájit tento týden své vedení ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA. Sezóna 2019-2020 pokračuje šestihodinovým závodem Lone Star Le Mans v texaském Austinu.

Soutěžní seriál WEC se vrací do Texasu poprvé od roku 2017 – americký okruh totiž nahradil zrušený závod v brazilském São Paulu, původně naplánovaný na 2. února 2020. Tým TOYOTA GAZOO Racing by rád v Austinu dosáhl vůbec prvního vítězství na tamější půdě.

Závod naplánovaný na tento víkend je pátým kolem z osmi podniků sezóny 2019-2020, přičemž TOYOTA GAZOO Racing zahajuje druhou polovinu tažení s náskokem 41 bodů před týmem Rebellion Racing v boji o světový titul v poháru konstruktérů.

Posádka vozu TS050 HYBRID č. 7 ve složení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López vede pořadí soutěžních jezdců o osm bodů před Sébastienem Buemim, Kazukim Nakadžimou a Brendonem Hartleyem s vozem č. 8. Jezdci vozu č. 7 tudíž v Austinu opět nastupují s maximálním handicapem za úspěch. Díky bodové ztrátě posádky vozu č. 8 budou tito jezdci nastupovat s handicapem o 0,56 s na kolo nižším.

Od poslední návštěvy soutěžního týmu na okruhu Circuit of the Americas dokázala Toyota dvakrát vyhrát Le Mans a s vozem TS050 HYBRID, jenž se zapíše do historie, získat titul mistra světa v kategorii továrních týmů i soutěžních jezdců. Okruh v Austinu je jedním z pouhých tří podniků (vedle Mexico City a Nürburgringu) v moderní éře WEC, kde TOYOTA doposud nedokázala zvítězit – jejím nejlepším dosavadním výsledkem je druhé místo z roku 2013.

Oproti předchozím akcím WEC v Austinu, které se pořádaly v září a charakterizovalo je horké a vlhké počasí s pravidelnými bouřkami, bude tento týden mnohem chladněji – o to důležitější budou tréninkové jízdy k otestování vlastností pneumatik Michelin a rychlosti jejich opotřebení za únorových podmínek.

Tým bude nucen své aktivity protřídit, aby zdárně zvládl tréninky kvůli zhuštěnému týdennímu harmonogramu. Veškeré dění na trati proběhne během dvou dnů, což znamená čtyři hodiny tréninků a kvalifikací v sobotu, po nichž bude následovat vlastní závod od nedělního poledne.

Hisatake Murata, prezident týmu: „Těšíme se na návrat do Austinu, kde se nám vždy dostalo vřelého přijetí od města samotného i amerických fanoušků vytrvalostních soutěží. Je nezvyklé zavítat na okruh, kde jsme doposud žádný závod nevyhráli, takže cíl v Austinu je jasný; jsme motivováni k tomu, abychom v Texasu konečně dosáhli prvního vítězství. Sice už uběhlo 10 týdnů od našeho vítězství v Bahrajnu, ale vím, že všichni z týmu zahájili letošní rok v pilném pracovním nasazení, aby byli připraveni završit tuto sezónu dobrým výsledkem, ale současně i naplno připravovali náš nový vůz pro sezónu příští. Pro tým TOYOTA GAZOO Racing to bude zajímavý a důležitý rok; jsme všichni odhodláni zahájit jej v pozitivním duchu.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Okruh Circuit of the Americas je jednou z mých oblíbených tratí, protože je skutečně rychlá a plynulá. První sektor je hodně zábavný a zbytek okruhu je také hodně náročný. Nezávodil jsem tam od roku 2017 a zdá se mi, že povrch trati je od té doby hrbolatější, uvidíme, jak to bude vypadat, až dorazíme na místo. Austin jako takový je skvělé město, takže se na závody těším.“

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Jsem moc rád, že opět budu závodit v USA v návaznosti na mé vítězství v 24 hodinách Daytony minulý měsíc. Závodění ve Státech je vždy radost, protože fanoušci jsou tam nadšení a atmosféra je opravdu skvělá. Pro vůz č. 7 to bude náročný závod, stejně jako v Šanghaji, ale víme, co nás čeká, takže budeme připraveni.“

José María López (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Do Austinu jedeme s naším vozem jako vedoucí jezdci světového šampionátu, ale to pro tento závod znamená velký handicap za úspěch. Musíme tudíž maximálně tlačit na pilu, abychom minimalizovali ztrátu, takže náš přístup v rámci celého týdne musí být trochu jiný než v Bahrajnu. Myslím, že všichni z padoku jedou do Austinu rádi, ale pro mě to má zvláštní kouzlo i v tom, že je to relativně blízko Jižní Americe.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Je to úžasné, že pořadatelé WEC dokázali nahradit Sao Paulo závodem v Austinu, který patří k mým oblíbeným okruhům i oblíbeným městům. Bude to trochu jiné v tom, že se jedná o dvoudenní akci namísto obvyklé třídenní. V sobotu máme intenzivní program s volnou tréninkovou jízdou a kvalifikacemi v témže dni. Byl jsem na simulátoru v Kolíně nad Rýnem, abychom byli co nejlépe připraveni, a již se na akci těším.“

Kazuki Nakadžima (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Od mého posledního závodu v Austinu uplynula velká doba. Pamatuji si, že můj poslední závod tam byl hodně těžký, protože panovalo velké vedro a já ve voze strávil spoustu času. V únoru bude počasí trochu odlišné, což je dobrá zpráva; těším se na to více než kdy dříve. Bude to další náročný závod, protože konkurence nehybridních vozů LMP1 bude opět silná, ale nepolevíme v tlaku.“

Brendon Hartley (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Ten okruh mám rád; je tam pěkná kombinace zatáček a úsek do kopce v nájezdu do první zatáčky je pozoruhodný. Je tam hodně zatáček projížděných vysokou rychlostí, pak k závěru pár pomalejších oblouků s možností předjíždění, takže je to dobrá směsice s originálními rysy. Když jsem tam závodil naposledy, bylo to hodně hrbolaté, ale položili nový povrch, takže bude zajímavé zjistit, co se změnilo.“

Datum zveřejnění

20.2.2020

Zdroj informací

Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3717 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál