Trojice vozů Toyota Yaris WRC na Rallye Monte-Carlo otevírá novou kapitolu

Trojice vozů Toyota Yaris WRC na Rallye Monte-Carlo otevírá novou kapitolu

Zbrusu nová jezdecká sestava Sébastien Ogier, Elfyn Evans a Kalle Rovanperä bude usilovat o úspěšné zahájení sezóny s vozy Toyota Yaris WRC na kultovní a náročné Rallye Monte-Carlo (23.-26. ledna 2020) v rámci letošního světového rallyového šampionátu FIA.

Francouz Ogier zahájí výpravu za sedmým titulem rallyového mistra světa ve svém domovském městě Gap, základně celého podniku, který Ogier v posledních šesti ročnících vždy vyhrál.

O úspěšný start se pokusí i jeho stájový kolega a ostřílený rallyový závodník Evans, jenž otevírá novou zajímavou kapitolu své kariéry. Netrpělivě očekávanou premiérou je mladý talent Kalle Rovanperä, jenž bude nově závodit na nejvyšší úrovni rallye.

Rallye Monte-Carlo bude pro uvedenou trojici náročnou výzvou, neboť jezdci se musejí v žáru soutěží WRC vypořádat s novým prostředím. Nejstarší podnik celého závodního kalendáře, pořádaný již od roku 1911, je notoricky znám obtížnými a proměnlivými klimatickými podmínkami, které mohou kolísat od suchého asfaltu až po sníh a led. Někdy i během jediné rychlostní zkoušky.

Klíčové je obutí

Správná volba obutí je proto během uvedené akce naprosto klíčová, kdy jezdci spoléhají na posádky monitorující výskyt ledu a následně informující o aktuálních podmínkách na trati.

Cvičné jízdy se konají ve středu odpoledne nedaleko servisního parku ve městě Gap, rallye pak startuje ve čtvrtek z proslulého monackého přístavu a následují dva měřené úseky za tmy na cestě zpět do Gap. První z těchto erzet, Malijai – Puimichel, se naposledy jela v roce 1994.

Opakovaný průjezd třemi měřenými úseky v pátek zahrnuje i novou zkoušku Saint-Clément – Freissinières severovýchodně od Gap. Na sobotu jsou naplánovány dvě notoricky známé erzety s opakovaným průjezdem a následuje dlouhý úsek zpět do Monaka v posledním dni, včetně dvou průjezdů legendárním Col de Turini a rovněž La Cabanette – v rámci speciálně bodované Power Stage Col de Braus.

Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Rallye Monte-Carlo je vždy atraktivním podnikem v úvodu nové sezóny a letos by to mělo být obzvláště zajímavé díky tolika jezdcům v různých vozech – v našem případě dokonce kompletně nové jezdecké sestavě. Je to rallye, kde stále toužíme po týmovém vítězství, nicméně kde jsme pokaždé dosáhli na pódiové umístění a naše výsledky tam bývají velmi dobré. Sébastienovy úspěchy v tomto podniku jsou úžasné a dokázal jej vyhrát s mnoha různými vozy, takže jsem si jist, že opět zasáhne do boje, přestože se s naším vozem ještě musí pořádně seznámit. Myslím, že podobně na tom bude i Elfyn, který na Monte v minulosti předváděl dobré tempo. Na druhé straně na Kalleho zde nebude absolutně žádný tlak, protože je to pro jeho premiéru velmi náročná rallye, která si navíc žádá určité zkušenosti. Ale jsem si jist, že jako tým dokážeme zajet dobrý výsledek, kterým zahájíme náš boj o titul v letošním šampionátu.“

Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 17): „Jsem nadšený, že vyrazím na svoji první rallye s Toyotou Yaris WRC. Každý vůz je trochu odlišný a jeho pochopení si žádá určité kilometry za volantem, ale testování zatím probíhalo dobře. Letos chceme bojovat o sedmý titul a já věřím, že s tímto vozem máme solidní šanci. Rallye Monte-Carlo je pro mě obzvláště emotivní akcí. Pamatuji si, jak jsem tam koncem 90. let přijel jako divák a Tommi hodně vyhrával – byl mým prvním idolem v rallye. Společně s Julienem také evidentně máme velmi dobré výsledky a s každým ročníkem roste tlak na to, abychom v tom pokračovali. Je to pokaždé velká výzva, kterou si na každý pád užívám.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33): „Těším se na Rallye Monte-Carlo a svůj první podnik s Toyotou. Za svoji závodní kariéru WRC jsem poprvé změnil tým, ale všichni byli velmi vstřícní a mám i dobrý pocit z vozu, takže se na nadcházející sezónu již těším. S Yarisem WRC jsem poprvé jel při našem testování na Monte v prosinci a celkem rychle jsem se s vozem sžil a získal slušnou jistotu za volantem. V tomto podniku je největším problémem široká škála podmínek, které potenciálně mohou nastat. Když vůz nastavujete, potřebujete něco, co vám dodá jistotu, a myslím, že v tomto ohledu máme několik dobrých voleb.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69): „Rallye Monte-Carlo pro mě vždy bylo zvláštní událostí. Je to velký skok vzhůru z vozu R5, s mnohem vyšším výkonem a přítlakem, ale zatím mám tu zkušenost, že Yaris WRC se při testování ovládal celkem snadno. Nicméně mám stále hodně co se učit a myslím, že několik závodů se budu jen sžívat s vozem a zvykat si na to, jak co funguje. V úvodu sezóny musím změnit způsob myšlení, a tak doufám, že na to budu mít dost trpělivosti. Myslím, že Monte-Carlo není právě nejsnazším místem, kde začínat s novým vozem a novým týmem. Počasí se neustále mění a nemůžete pokaždé zvolit správné obutí pro všechny podmínky. Bude to pro nás velký oříšek, ale doufejme, že se s tím dokážeme vypořádat.“

Jak to probíhalo vloni?

Ott Tänak v úvodu závodu s Toyotou vedl, ale následně byl nucen měnit kolo. Dokázal se nicméně skvěle vrátit do akce, a nakonec dojet na třetím místě. Jari-Matti Latvala dojel do cíle jako pátý; Kris Meeke dokončil šestý a v rámci své první rallye s týmem dokonce vyhrál Power Stage: přispěl tím zároveň k tomu, že v rámci 16 měřených úseků byla Toyota Yaris WRC 9x nejrychlejší.

Datum zveřejnění

19.1.2020

Zdroj informací

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.3331 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál