Audi R8 V10 s pohonem zadních kol (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,1 - 12,9; kombinované emise CO2 v g/km: 293 - 299) již není speciální edicí, ale pevnou součástí nabídky. Vnější design tohoto výjimečného modelu je navíc ještě výraznější a vyznačuje se stejnými změnami jako modely R8 V10 quattro. Zárukou puristického potěšení z jízdy je motor V10, uložený před zadní poháněnou nápravou a vyladěný na nejvyšší výkon 397 kW (540 k). Současně obdržel nový design a významně optimalizovanou jízdní dynamiku také závodní vůz Audi R8 LMS GT4 s pohonem zadních kol a konstrukcí, blízkou sériově vyráběnému modelu. Závodní vůz pro zákaznický sport v mezinárodní kategorii GT4 nabízí soukromým jezdcům ještě detailnější možnosti nastavení.
"Na začátku roku 2018 jsme vyrobili limitovanou edici modelu Audi R8 V10 RWS," říká Oliver Hoffmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. "Pohonem zadních kol, odvozeným od závodního vozu R8 LMS, a speciální dynamikou okamžitě nadchl naše zákazníky. Nyní získává statut samostatného modelu v rámci rodiny R8, s označením R8 V10 RWD. Přitom jsme mu dali do vínku stejně ostrý vzhled jako novým modelům R8 quattro. Souběžně se sériově vyráběným modelem nabízíme také závodní vůz R8 LMS GT4 s novým designem."
Dynamiku modelu Audi R8 V10 RWD, který je k dispozici v karosářských verzích Coupé a Spyder, dokonale vyjadřují nové stylistické prvky. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší, úzké otvory pod přední kapotou připomínají ikonický model Audi Sport quattro.
Otvory pro přívod vzduchu, přední spoiler a především mřížka ventilačního otvoru na zádi jsou nyní ještě širší. Difuzor, obklopený dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy, je protažen více vzhůru. V motorovém prostoru je vzduchový filtr umístěn pod novým krytem, který může být buď z plastu, nebo z uhlíkového kompozitu.
Výjimečné postavení modelu R8 V10 RWD naznačují boční ozdobné panely, tzv. Side blades. Horní panel je lakován leskle černým odstínem Mythos, spodní panel v barvě karoserie. Přední lišta, rozšíření bočních prahů a difuzor jsou sériově lakovány leskle černou barvou. Alternativně je nabízen stylistický paket Carbon a pro Spyder rozšířený černý stylistický paket. Paletu laků rozšiřuje nový odstín šedá Kemora. Na přání mohou být leskle černou barvou lakovány kruhy a nápisy Audi. V interiéru čekají na jezdce a spolujezdce sportovní sedadla, čalouněná kůží a Alcantarou. Před spolujezdcem se leskne plaketa s nápisem "RWD".
Za prostorem pro cestující tepe srdce supersportovního vozu Audi R8 V10 RWD. Atmosféricky plněný motor V10 vyvolává ryzí fascinaci - nezaměnitelným zvukem, extrémně rychlými reakcemi a nesmírnou touhou po vysokých otáčkách. Jednotka 5.2 FSI dosahuje nejvyššího výkonu 397 kW (540 k) a při 6500 min-1 nabízí maximální točivý moment 540 N.m, který je přenášen na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a mechanického samosvorného diferenciálu.
R8 V10 RWD Coupé (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,9; kombinované emise CO2 v g/km: 293 - 294) katapultuje řidiče z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy a v akcelerace může pokračovat až do 320 km/h. Pro verzi Spyder (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,1; kombinované emise CO2 v g/km: 298 - 299) platí hodnoty 3,8 sekundy a 318 km/h.
Pohon zadních kol zprostředkovává řidiči modelu R8 V10 RWD naprosto specifické potěšení z jízdy. Po aktivaci sportovního režimu elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC umožňuje nastavení podvozku a regulačních systémů také jízdu kontrolovaným smykem. Posilovač řízení zajišťuje intenzivní kontakt s vozovkou. Audi R8 V10 RWD jezdí sériově na černých 19" kolech s pneumatikami rozměrů 245/35 vpředu a 295/35 vzadu. K dispozici jsou rovněž dvacetipalcová kola a sportovní pneumatiky, které posouvají dynamiku, adhezi a zpomalení při vysokém zatížení a mimořádných požadavcích na ještě vyšší úroveň.
Hmotnost vozidla je rozložena mezi nápravy v poměru 40:60 %. Coupé má pohotovostní hmotnost pouhých 1595 kilogramů (bez řidiče). R8 V10 RWD nemá spojovací hřídel, mezinápravovou vícelamelovou spojku pohonu quattro, ani rozvodovku přední nápravy, takže je v porovnání s modelem R8 quattro o cca 65 kilogramů lehčí. R8 Spyder V10 RWD je s hmotností 1695 kilogramů o 55 kilogramů lehčí než R8 Spyder V10 quattro. Stejně jako u všech verzí modelu R8 je karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) vyrobena z hliníku a vysokého podílu kompozitů, vyztužených uhlíkovými vlákny.
Model R8 V10 RWD je vyráběn s vysokým podílem manuální práce v manufaktuře Audi "Böllinger Höfe" v Neckarsulmu. Supersportovní vůz s pohonem zadních kol bude uveden na evropské trhy na začátku roku 2020. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny, stejně jako všechny modely značky se čtyřmi kruhy ve znaku bude také Audi R8 RWS v České republice standardně dodáváno s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120 000 kilometrů.
Závodní vůz GT4 je určen výhradně pro soukromé závodní jezdce. Jeho konstrukce je s 60 procenty stejných dílů přímo odvozena od sériově vyráběného modelu, s nímž při výrobě sdílí prostory manufaktury Böllinger Höfe v Neckarsulmu. Předchůdce získal od roku 2018 již 17 titulů v globálním motoristickém sportu a nyní přichází na start vylepšená verze. Nový závodní vůz vizuálně vychází přímo ze sériového modelu a na závodních okruzích přesvědčí ještě lepší jízdní dynamikou. Agregát V10 5,2 litru, který dosahuje v závislosti na pravidlech nejvyššího výkonu až 364 kW (495 k), pohání závodní vůz prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky.
Boj o body a poháry v náročných podmínkách usnadňují dvě novinky. Poprvé je možné jemně měnit nastavení protiblokovacího brzdového systému ABS a protiprokluzového systému TC. Jejich charakteristiky umožňují osm různých nastavení, která si může řidič individuálně aktivovat například v závislosti na počasí, stavu vozovky nebo adheze pneumatik během závodu.
Audi R8 LMS GT4 je za tím účelem vybaveno volantem ze závodní verze GT2. Oba otočné ovládací prvky pro systémy ABS a TC jsou umístěny uprostřed volantu, přímo v zorném poli. Jezdec může bezprostředně reagovat na nové výzvy a konfigurovat si vlastní nastavení obou systémů, aniž by musel odvracet zrak od dění na závodním okruhu. Vzhledem k tomu, že jsou ve většině závodních seriálů kategorie GT4 předepsány výměny jezdců, lze před zastávkou v boxech a po ní snadno a bezchybně vyvolat z paměti individuální preference. Díky rozšířeným možnostem nastavení budou jezdci se závodními vozy Audi R8 LMS GT4 ještě konkurenceschopnější. Pro tyto vozy aktuálně existuje 27 možností závodního nasazení v Americe, Asii, Austrálii, Evropě a Jižní Africe, většinou v mistrovstvích na celou sezonu, ale také v jednotlivých podnicích, jako je 24h závod na Nürburgringu nebo v Dubaji.
Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup v Evropě a Audi Sport R8 LMS Cup se závody v Asii a Austrálii nabízejí účastníkům příležitost k vzájemnému měření sil s identickými vozy. V ostatních závodech nastupují vozy Audi R8 LMS GT4 proti konkurenci až jedenácti dalších modelů ostatních výrobců. V závodech kategorie GT4 nejsou žádnou vzácností startovní pole čítající 40 a více účastníků.
7.11.2019
Porsche Česká republika s.r.o.