Triumfální vítězství týmu TOYOTA GAZOO Racing na okruhu Fuji

Triumfální vítězství týmu TOYOTA GAZOO Racing na okruhu Fuji

Tým TOYOTA GAZOO Racing potvrdil dokonalé stávající výsledky ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) 2019-2020 a svou účast v závodu Šest hodin Fuji na domácí půdě proměnil v první dvě místa.

Úřadující mistři světa zvítězili na okruhu Fuji Speedway za posledních osm let již po sedmé, přičemž vůz TS050 HYBRID č. 8 s jezdeckou sestavou Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley vybojoval vítězství z první startovní pozice.

Jako druzí dojeli do cíle Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, a tak obě posádky vévodí se stejným bodovým ziskem světovému šampionátu závodních jezdců. TOYOTA GAZOO Racing vede v boji o pohár konstruktérů s náskokem 35 bodů před týmem Rebellion.

Tento víkend byl poprvé aplikován nový systém ‚handicapů za úspěch‘, kdy jsou okruhové časy vozů kategorie LMP1 penalizovány na základě postavení ve světovém šampionátu; dopady nového systému byly zřejmé již v úvodních kolech.

Vůz TS050 HYBRID č. 8 se Sébastienem za volantem čelil handicapu jedné sekundy na kolo a odrážel silné útoky vozu č. 5 týmu Ginetta na vedení v soutěži, zatímco Kamui s vozem č. 7 a penalizací 1,4 s na kolo sváděl zajímavou bitvu o druhou pozici.

Kamui v prvních zatáčkách prohrál s vozem č. 1 týmu Rebellion, ale po vyjetí safety caru kvůli nehodě týkající se vozů GT se mu po čtyřech pokusech po sobě podařilo předjet v závěru kola, aby byl vzápětí ještě před první zatáčkou opět předjet. Důvodem byl bonus 40 km/h nejvyšší rychlosti týmu Rebellion, coby důsledek restrikcí spotřeby paliva a hybridní posily, uvalených systémem ‚handicapů za úspěch‘ na vozy TS050 HYBRID.

Po získání pozice na čele dokázaly oba vozy TS050 HYBRID postupně zvyšovat svůj náskok, ke kterému pomohla i nejrychlejší práce mechaniků v boxech napříč všemi týmy; vůz č. 7 nebyl nicméně schopen utkat se o vedení kvůli rozdílu 0,4 sekundy na kolo v důsledku systému handicapů.

Po dvou hodinách od startu v závěru prvního úseku s Mikem a Brendonem za volantem se spustil lehký déšť. O hodinu později byl povrch trati již příliš kluzký, a tak oba vozy přezuly na hybridní přechodné pneumatiky a volantu vozů TS050 HYBRID se ujali José, resp. Kazuki.

Když se podmínky zlepšily natolik, aby bylo možné opět přezout na slicky, byl vůz č. 8 ve vedení s náskokem asi jedné minuty, ten se však snížil na necelých 30 sekund zhruba dvě hodiny před koncem závodu, kdy Kazuki inkasoval penalizaci v podobě průjezdu boxy kvůli překročení rychlosti v boxové uličce.

Na posledních 90 minut usedl Sébastien za volant vedoucího vozu č. 8 a na jeho pronásledování se vydal Kamui s vozem č. 7. S blížícím se koncem závodu zůstal odstup víceméně stabilní, a tak Sébastien s Toyotou TS050 HYBRID v jejím posledním japonském závodu projížděl za mávání šachovnicovým praporkem s náskokem 33,955 s před Kamuim. Tým Rebellion s vozem č. 1 dojel jako třetí s odstupem dvou kol.

Tímto výsledkem oslavil Sébastien své 16. vítězství za sebou v rámci šampionátu WEC, čímž ještě prodloužil svoji rekordní sérii; Kazuki zase počtvrté vyhrál závod na domácí půdě, zatímco Brendon poprvé získal pódiové umístění jako jezdec týmu TOYOTA GAZOO Racing.

V důsledku druhého zisku prvních dvou míst týmu v rámci sezóny bude ‚handicap za úspěch‘ u obou vozů v příštím závodě (Čtyři hodiny Šanghaje, 10. listopadu) ještě zvýšen, nicméně výše penalizace na okruh bude v případě obou vozů stejná, protože obě Toyoty TS050 HYBRID disponují ve světovém šampionátu stejným počtem bodů.

Hisatake Murata (prezident týmu): „Celý tým je nadšen z dalšího zisku prvních dvou míst v závodu na domácí půdě. Po Le Mans je Fuji pro TOYOTU GAZOO Racing nejdůležitějším závodem sezóny, a tak vítězství v podobě prvních dvou míst bylo pro nás hlavním cílem. Díky všem z týmu, kteří k jeho naplnění přispěli. Zejména děkuji všem fanouškům, díky jejichž nadšení bylo Šest hodin Fuji opět zvláštní událostí; všichni si jejich podpory velice vážíme. Doufám, že si poslední jízdu vozů TS050 HYBRID v Japonsku náležitě užili. Nyní se přesouváme do Šanghaje s dalším handicapem za úspěch, který by měl závodění trochu zkomplikovat, ale na tuto výzvu se těšíme.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Zisk prvních dvou míst byl naším cílem, takže jsem šťastný, že se nám to povedlo; pro tým je skvělé vyhrát na domácí půdě. Moc jsme si přáli se sedmičkou v tomto závodu vyhrát, ale bylo jasné, že to bude obtížné. Dali jsme do toho vše a drželi jsme se celou dobu sesterskému vozu v patách; nic více jsme udělat nemohli. Vzhledem k měnícím se podmínkám jsme museli být rozumní a vyhnout se chybám; nyní se přesouváme dále, kde se chystáme utkat o vítězství.“

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Blahopřejeme posádce osmičky a také týmu k zisku prvních dvou míst. To bylo tento víkend naším cílem. Myslím, že druhé místo bylo maximum, kterého jsme dnes mohli se sedmičkou dosáhnout, protože jsme měli větší handicap než náš sesterský vůz, ale tlačili jsme stále na pilu a nevzdávali se naděje. Konec konců, udělali jsme vše, co bylo reálné, a odjeli čistý závod, takže mám za celý tým z tohoto výsledku radost a nyní se již nemohu dočkat těsnějšího souboje v Šanghaji.“

José María López (TS050 HYBRID, vůz č. 7): „Byl to dobrý závod a udělali jsme vše, co bylo zapotřebí; nedopustili jsme se žádných chyb a dostali z našeho vozu maximum. Vzhledem k handicapu jsme měli velmi dobré tempo a nedojeli příliš daleko za osmičkou, ale nejdůležitější je zisk dalších prvních dvou míst na domácí půdě. Celý tým odvedl fantastickou práci a těšili jsme se skvělé podpoře našich japonských kolegů, takže všem patří díky. Jsem také šťastný, že jsem se zúčastnil posledního závodu vozů TS050 HYBRID v Japonsku s výsledkem prvních dvou míst; to je skutečně něco speciálního.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Ze soutěže a dnešního výsledku mám velkou radost. Snadné to není nikdy, ale povedl se nám čistý závod a dobře jsme se vypořádali s podmínkami, takže díky týmu za jeho usilovnou práci. Samozřejmě ještě důležitější je vyhrát právě v tomto závodu, protože nás zde podporuje spousta japonských fanoušků, z nichž někteří jsou velmi váženými hosty, takže všichni mají velkou radost. Nyní jsme na tom bodově stejně s našimi kolegy ze sedmičky, takže víkend v Šanghaji bude zajímavý.“

Kazuki Nakadžima (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Je skvělé opět zvítězit zde na okruhu Fuji před domácími fanoušky; blahopřeji všem v týmu. Bylo pro nás důležité vybojovat první a druhé místo v poslední japonské soutěži vozů TS050 HYBRID, protože s tímto vozem jsme prožili hodně emotivních okamžiků. Je pro nás jako starý kamarád, takže jsme mu museli dopřát poslední vítězství na domácí půdě. Byla to těžká soutěž za měnících se podmínek, ale drželi jsme si dobré tempo a byli rychlí i na přechodných pneumatikách. Soutěž měli pod kontrolou a úspěšně se vypořádali s provozem, takže mám velkou radost.“

Brendon Hartley (TS050 HYBRID, vůz č. 8): „Je to moc pěkný pocit vybojovat první vítězství s týmem TOYOTA GAZOO Racing, zejména když je to na domácí půdě. Je to naposledy, co jsme závodili s Toyotou TS050 HYBRID na okruhu Fuji, takže je skvělé, že jsme zvítězili, tyto okamžiky si zapamatuji. Odjeli jsme čistý závod a Kazuki odvedl skvělou práci i na přechodných pneumatikách. Měli jsme dnes výhodu oproti sedmičce vzhledem k handicapu za úspěch, ale to v Šanghaji platit nebude, tudíž lze očekávat velmi těsný souboj.“

Výsledky závodu Šest hodin Fuji:

1. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 8 232 kol
2. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 7 +33,955 s
3.místo Rebellion, vůz č. 1 (Senna/Menezes/Nato) +2 kola
4. místo Team Nederland, vůz č. 29 (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +10 kol
5. místo JOTA, vůz č. 38 (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +10 kol
6. místo Jackie Chan, vůz č. 37 (Tung/Aubry/Stevens) +11 kol

Datum zveřejnění

7.10.2019

Zdroj informací

Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6828 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál