Citroën a Ogier získali bronz na Wales Rally GB

Citroën a Ogier získali bronz na Wales Rally GB

Wales Rally GB dostála své pověsti jedné z nejnáročnějších rally kalendáře mistrovství světa. Za nepředvídatelného velšského počasí a v blátivých podmínkách zajeli Sébastien Ogier a Julien Ingrassia třetí místo celkově. Esapekka Lappi a Janne Ferm dojeli do cíle díky vrácení se do soutěže pod pravidly Rally2 a nabrali tak další cenné zkušenosti.

Nedělní závěrečná etapa měřila 38,42 kilometrů a jela se na všeobecně známých rychlostních zkouškách, což pomohlo Sébastienu Ogierovi a Julienu Ingrassiovi srovnat krok s nejlepšími dvěma posádkami. Průběh se nicméně zkomplikoval tím, že zkouška Great Orme (4,74 km), kde byly loni zaznamenány velké odstupy mezi posádkami, byla letos z bezpečnostních důvodů zrušena. Proto se francouzská dvojice soustředila na bezpečnou jízdu a eliminaci možných chyb před startem Power Stage. Tam zajeli druhý nejlepší čas a připsali si hned čtyři extra body udělované za třetí místo celkově.

Výsledek znamená pro Citroën Total World Rally Team jedenácté pódium z dvanácti podniků sezony a pro francouzskou posádku osmé umístění mezi prvními třemi. To značí udržení druhé příčky v hodnocení světového šampionátu se ztrátou 28 bodů na vedoucího jezdce.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se na třetí příčku zařadili už v pátek odpoledne díky agresivnímu stylu na C3 WRC, když dvakrát vyhráli rychlostní zkoušku a potvrdili tak záměr atakovat šesté vítězství na této rally. První etapu zakončili se ztrátou pouhých 34 sekund za vedoucí posádkou. V sobotní nejdelší etapě víkendu, která se jela bez možnosti poledního servisu, se šestinásobní mistři světa snažili o tvrdý útok na čelo soutěže. Bohužel se ale nemohli plně vyrovnat rychlosti dvou nejvážnějších uchazečů i mistrovský titul. Nedělní program tak začali z třetí pozice se ztrátou 17,3 sekundy na vedoucí posádku a 6,3 sekundy na druhé místo.

Po opatrnějším začátku na první řádné rychlostní zkoušce se Esapekka Lappi a Janne Ferm porvali s pilotováním C3 WRC na kluzkých velšských cestách a blýskli se čtvrtým nejlepším časem, jen o 4 sekundy pomalejším na další rychlostní zkoušce (Penmachno, 16,19 km). Třetí nejrychlejší čas, o sekundu pomalejší než vítěz, zajeli na Aberhirnant (RZ 5, 10,26km) a do poledního servisu pátečního programu dojeli s odstupem pouhých 7,8 sekundy na pódium. Pak ale doplatili na záludnosti trati vyžadujícími změnu stylu pilotování a přecenili své schopnosti na brzdách na začátku druhého kola. Do akce se vrátili díky pravidlům Rally2 v sobotu a zaměřili se na posílení znalostí o záludnostech této rally a další učení se, o čem je startovat z první pozice na blátivou trať, na které nechyběly ani kaluže vody. I tak ale ukázali své rychlostní schopnosti v některých bodech, když zajeli například třetí nejrychlejší čas na Power Stage jen o sekundu pomalejší než vítěz.

Co také řekli...

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Power Stage v podstatě vystihuje celý náš víkend: byli jsme po celou rally pár desetinek zpátky. Pokoušeli jsme se o to nejlepší a dali jsme do toho opravdu všechno, ale byli jsme o něco zpět za výkonem Otta, který měl super víkend. Není to pro nás nejlepší výsledek vzhledem k tomu, že zbývají pouze dvě kola do konce mistrovství světa. Ale budeme bojovat zuby nehty, pokud bude existovat aspoň matematická naděje vyhrát titul.“

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Opravdu je to smůla, když vypadnete už v pátek po vlastní chybě. Jsou tu ale i některá pozitiva, protože jsme se tu hodně naučili. Byli jsme příjemně překvapení naším výkonem, který jsme předvedli s C3 WRC navzdory tomu, že podmínky při předstartovním testování byly totálně suché.“

Dvě otázky pro Pierre Budara, šéfa Citroën Racing Týmu

Jak hodnotíte tento víkend?

„Máme z celého víkendu mírně smíšené pocity. Je mnoho věcí, ze kterých můžeme být potěšeni, třeba z jedenáctého pódia z dvanácti rally programu sezony. Ukázali jsme rovněž velkou spolehlivost, hlavně v sobotu, kdy jsme museli více než polovinu celkové kilometráže absolvovat bez servisní periody. Na druhou stranu jsme doufali, že Sébastien a Julien budou vyrovnanější a posunou se v hodnocení mistrovství nahoru, když na této rally znovu předvedli neuvěřitelnou bojovnost. Je to podnik, na kterém excelovali, což se potvrdilo na Power Stage. Místo aby se posouvali nahoru, byli ale o něco zpět. Podobně jsme uvažovali i o Esapekkovi a Jennem, ale oni měli poněkud nešťastný drifting, když se dostali mimo linii na špatném místě. Později jsme díky jejich rychlosti viděli, že si mohli zajistit mnohem lepší výsledek. K tomu ale člověk potřebuje více zkušeností pro lepší čtení blátivých šotolinových tratí. Během zbytku soutěže se určitě mnohé naučili.“

Jak vidíte závěrečné dvě rally?

„Situace v mistrovství světa je nyní mnohem složitější a potřebovali bychom kus štěstí, aby se věci pootočily v náš prospěch. Ale nikdy se nevzdáváme. Musíme nyní hodně zapracovat na autu pro Sébastiena a Juliena, které by jim pomohlo bojovat o vítězství ve zbývajících dějstvích. Nedávno Sébastien absolvoval u nás v Satory testování na asfaltu. Tento týden nás čeká další testování tamtéž a v následujícím týdnu čtyřdenní testování ve Španělsku. Chceme tomu dát všechno, abychom na konci roku nemuseli ničeho litovat.“

Konečné pořadí

1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3:00:58.0
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +10.9
3. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +23.8
4. Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +35.6
5. Evans / Martin (Ford Fiesta WRC) +48.6
6. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) +58.2
7. Tidemand / Floene (Ford Fiesta WRC) +5:23.8
8. Breen / Nagle (Hyundai i20 WRC) + 9:25.0
27. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +35:53.7

Mistrovství světa - pořadí pilotů

1. Ott Tänak – 240
2. Sébastien Ogier – 212
3. Thierry Neuville – 199
4. Andreas Mikkelsen – 102
5. Kris Meeke – 98
6. Elfyn Evans – 90
7. Jari-Matti Latvala – 84
8. Esapekka Lappi – 83
9. Teemu Suninen – 83
10. Dani Sordo – 72

Mistrovství světa - Pohár konstruktérů

1. Hyundai WRT – 340
2. Toyota Gazoo Racing – 332
3. Citroën Total WRT – 278
4. M-Sport Ford WRT – 200

Datum zveřejnění

7.10.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2268 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál