Citroën hodlá ve Walesu pokračovat v útoku

Citroën hodlá ve Walesu pokračovat v útoku

Povzbuzený nedávným double v Turecku a plný sebevědomí míří Citroën Total World Rally Team na Wales Rally GB. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm, kteří zde loni dojeli první a třetí, chtějí být na čele i tentokráte a posunout se v celkovém hodnocení mistrovství světa.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zvýšili v loňském ročníku počet jejich vítězství na pět (2013, 2014, 2015, 2016 a 2018) a předběhli Hannu Mikkolu a Pettera Solberga se čtyřmi prvenstvími a mají tak k britské soutěži opravdu zvláštní vztah. Bylo to právě na ostrovech, kde tento pár absolvoval svůj debut ve WRC na konci roku 2008 v C4, když už v tu dobu měli zajištěný světový titul mezi juniory na voze C2 Super 1600. Blýskli se dokonce vedením v soutěži po vyhrané zahajovací rychlostní zkoušce a vydrželo jim až do RZ 5.

Stejnou energii budou chtít bezpochyby vydat také s C3 WRC v tomto roce. Tentokrát budou na trať vyjíždět jako druzí, což se ale nejeví jako největší handicap. Podmínky se na blátivých cestách Walesu budou zhoršovat s narůstajícím počtem projetých vozů. A tak se šestinásobní mistři světa soustředí na to, aby vytěžili maximum z jejich pozice ke snížení ztráty v aktuálním pořadí světového šampionátu.

V rally, na které se tolik dařilo spoustě jejich krajanů, se Esapekka Lappi a Jenne Ferm také neztratili, když tu v roce 2016 vyhráli třídu WRC2 hned při jejich prvním startu. Finové zde dopadli ještě lépe v loňské sezoně, kdy skončili třetí celkově, vyhráli dvě rychlostní zkoušky a dokonale předvedli své schopnosti. Nepřekvapuje, že do tohoto ročníku vstupují s velkými šancemi na velmi dobrý výsledek, zejména díky tomu, že se v poslední době s C3 WRC skvěle sžili a předvedli vynikající výkony ve Finsku a Turecku. Jejich osmá pozice v celkovém hodnocení šampionátu sice nemusí být pro startovní pozici ideální v případě, že bude pršet, nicméně by si měli udržet jejich dobrou formu posledních týdnů.

Citroën Total World Rally Team by měl těžit z třídenního předstartovního testování ve Walesu, během něhož se adaptovalo nastavení C3 WRC na místní podmínky. Tradiční čtvrteční shakedown bude příležitostí k finálnímu doladění posledních detailů.

Co také řekli...

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu: „Sébastien startuje jako druhý, Esapekka jako osmý, takže bude-li pršet, nebudeme mít všechna vejce v jednom košíku. Nicméně cíl je pro oba stejný - vytěžit ze svých pozic maximum a vylepšit postavení v mistrovství světa. Sébastien už ve Walesu bojoval mnohokrát, má spoustu zkušeností a vidí odlišnosti, zatímco Esapekka prokázal své schopnosti přizpůsobit se, což ho vyneslo na třetí příčku v loňském ročníku. Myslím, že jsme dobře vyzbrojeni k tomu, abychom přivezli velmi dobrý výsledek. Zvláště poté, co jsme absolvovali velmi dobré testování s C3 WRC.“

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Cíl je jasný - využít ve Walesu impulsu z Turecka a dál co nejvíc pokračovat v tlaku na Otta. Na této rally se mi vždy dařilo. Jsem odhodlaný udělat pro úspěch maximum možného. Je to pokaždé o schopnosti číst změny gripu v závislosti na měnících se podmínkách, které jsou záludné zvláště v pomalejších pasážích. Mně trvalo poměrně dlouho, než jsem se naučil, jak na to. V každém případě se už těším.“

Počet startů: 11

Počet vítězství: 5 (2013, 2014, 2015, 2016 a 2018)

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Tato rally je ikonickým testem. Máte tu všechno, rychlostní zkoušky za tmy, mlhy, deště a větru - to je pokaždé velká výzva. Musíte na to mít odvahu, protože rychlostní zkoušky jsou velmi rychlé a plynulé. Jednou z klíčových věcí bude mít auto, které nebude příliš náchylné na změny v přilnavosti, neboť to je zde na denním pořádku. Hodně jsme zapracovali při testování, byť cesty byly v tu dobu suché. Vzhledem k našemu startovnímu postavení by déšť nebyl moc výhodou. Musím říci, že v Turecku jsme se s C3 WRC cítili dobře při dešti na dlouhé páteční rychlostní zkoušce.“

Počet startů: 3

Nejlepší výsledek: 3. (2018)

Klíčová čísla

22 měřených úseků na celkem 309,76 km

151,24 km rychlostních zkoušek je na programu v sobotu bez možnosti servisu

32 pneumatik Michelin mají k dispozici posádky a mohou vybírat mezi 32 s medium směsí a 16 soft.

3 celková vítězství pro Citroën na Wales Rally GB-C4 WRC (2008 až 2010)

Wales Rally GB

Podnik často provázejí zrádné povětrnostní podmínky - déšť a mlha k Walesu v tomto ročním období patří už samozřejmě, přilnavost na místních cestách je proměnlivá a nepředvídatelná, takže tato rally představuje každoročně ohromnou výzvu. Je to také jedna z mála rally, která má rychlostní zkoušky za tmy, a tak přijdou vhod přídavné reflektory. Velice zvláštní příležitost piloti mají, když se pojede v hustých a vlhkých lesích Walesu, kde za daného počasí čekají velké záludnosti.

Po novém namixování povrchů pro rychlostní zkoušky (šotolina a asfalt) v Oulton Parku se pojede čtvrteční večerní zahajovací etapa před dlouhou páteční etapou s 116,52 km rychlostních zkoušek. Vše nasvědčuje tomu, že rozhodujícím dnem víkendu bude sobota s bezkonkurenční kilometráží testů (151,24) pouze s poledním servisem pro výměnu pneumatik a bez jiné možnosti servisu. Posádky a týmy tak musí krotit předčasný optimismus na téma spolehlivost, která může být během druhého dne klíčová. Naproti tomu je nedělní etapa sprintem k cíli jen s 38,42 kilometry a krátkými rychlostními zkouškami.

Kromě nové superspeciálky v Oulton Parku (3,58 km), tento rok přibude úvodní Colwyn Bay RZ (2,40 km), která se jede exkluzivně jen na asfaltu. Zbytek itineráře je více méně důvěrně známý s několika rychlostními zkouškami, které se jedou v opačném gardu oproti loňsku a některé jsou nové.

Čtvrtek 3. října 2019

8.00: Shakedown Gwydir (4,68 km)
12.30: Start v asistenčním parku (Llandudno)
16.00: Slavnostní start (Liverpool)
19.08: RZ 1–Dayinsure Oulton Park (3,58 km)
21.17: Uzavření parku (Llandudno)

Pátek 4. října

6.10: Start a asistence A (Llandudno–17’)
7.18: RZ 2 – Elsi 1 (11,65 km)
7.46: RZ 3 – Penmachno 1 (16,19 km)
9.56: RZ 4 – Dyfnant 1 (19,36 km)
10.53: RZ 5 – Aberhirnant 1 (10,26 km)
13.07: Asistence B (Llandudno – 42’)
14.40: RZ 6 – Elsi 2 (11,65 km)
15.08: RZ 7 - Penmachno 2 (16,19 km)
15.57: RZ 8 – Slate Moutain (1,60 km)
18.11: RZ 9 – Dyfnant 2 (19,36 km)
19.08: RZ 10 – Aberhirnant 2 (10,26 km)

21.11: Flexi asistence C (Llandudno – 47')

Sobota 5. října

5.40: Start a asistence D (Llandudno – 17’)
8.06: RZ 11 – Dyfi 1 (25,86 km)
10.08: RZ 12 – Myherin 1 (22,91 km)
11.02: RZ 13 – Sweet Lamb Hafren 1 (25,65 km)
12.18: Zóna výměny pneu (Newtown – 15')
14.08: RZ 14 – Myherin 2 (22,91 km)
15.02: RZ 15 – Sweet Lamb Hafren 2 (25,65 km)
16.19: RZ 16 – Dyfi 2 (25,86 km)
19.13: RZ 17 – Colwyn Bay (2,40 km)
19.49: Flexi asistence E (Llandudno – 47’)

Neděle 6. října

6.00: Start a asistence F (Llandudno – 17’)
7.28: RZ 18 – Alwen 1 (10,41 km)
8.08: RZ 19 – Brenig 1 (6,43 km)
9.26: RZ 20 – Great Orme (4,74 km)
9.42: Asistence G (Llandudno – 17’)
11.10: RZ 21 – Alwen 2 (10,41 km)
12.18: RZ 22 – Brenig 2 Power Stage (6,43 km)
13.32: Cíl (Llandudno)

Datum zveřejnění

30.9.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2944 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál