Obrovská výzva pro C3 WRC

Obrovská výzva pro C3 WRC

Citroën Total World Rally Team se vrací do Turecka, do země, kde zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC na šotolině v roce 2003 s vozem Xsara WRC. Vrací se s dvěma posádkami, Sébastien Ogier - Julien Ingrassia a Esapekka Lappi - Janne Ferm. Ti chtějí navázat na úspěch jejich slavných předchůdců. Aby se jim to podařilo, musí se především vypořádat s neuvěřitelně drsnými šotolinovými cestami, které čekají na jedenáctém podniku šampionátu.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia loni dojeli s pěti vyhranými rychlostními zkouškami mezi nejlepšími a krátce také soutěž průběžně vedli. Už tehdy ukázali svou největší přednost - přizpůsobivost novým rychlostním zkouškám a schopnost optimálně využívat rychlostní poznámky na nové soutěži. Dá se předpokládat, že na Rally Turecko budou znovu patřit k favoritům. Poté, co soutěž sídlila v Kermeru (2003, 2004, 2005, 2006 a 2008) a Istanbulu (2010) je centrum podruhé v Marmarisu. Šestinásobní mistři světa jsou odhodláni bojovat zuby nehty o obhajobu titulu a spoléhají přitom na svoje nesporné jezdecké schopnosti a kvalitu, která je na rally tohoto typu potřebná, neboť není čistě jen o rychlosti jako takové. Francouzská posádka bude do turecké rally vyjíždět jako třetí hned po dvojici největších soupeřů v šampionátu. Na její stíhání se pokusí dostat z C3 WRC maximum možného.

Esapekka Lappi a Janne Ferm se na šotolině naposledy blýskli na Rally Finsko, kde skončili druzí, ale od té doby udělali velký pokrok v zacházení s C3 WRC na tomto povrchu. Po loňském pátém místě chtějí Finové prokázat talent pro šotolinu opět i letos. Budou spoléhat na svůj inteligentní styl pilotování a rovnováhu mezi plným výkonem a eliminací problémů. Jejich výhodou je devátá startovní pozice, ze které vyrazí na trať. Ta by měla být už vymetená, a tedy bez většího množství ostrých kamenů.

Citroën Total World Rally Team se na tuto extrémně náročnou soutěž připravoval co nejefektivněji v Řecku. Tam testoval na tratích, které využívají pořadatelé Acropolis Rally, a které co do náročnosti snesou srovnání s těmi tureckými. Technici Citroënu strávili čtyři dny zejména na tlumičích C3 WRC, zkoušeli vylepšit schopnosti auta absorbovat nerovný povrch se zřetelem na pneumatiky, na které čekají horké turecké šotolinové cesty s kamenitým povrchem.

Co také řekli...

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu: „Po loňském ročníku, který co do umístění aut překvapil každého, jsme si dobře vědomi letošní výzvy v Turecku, na kterou jsme se podle toho také připravovali. Absolvovali jsme produktivní testování v Řecku, které co nejvíce simulovalo rychlostní zkoušky samotné soutěže. Klíčovou roli sehraje celý víkend spolehlivost a schopnost vyhýbat se potížím. Jsem si jist, že odvedeme maximum, protože jsme odhodláni vrátit se na pódium a tvrdě zabojovat v šampionátu.“

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Loňské rychlostní zkoušky byly bezesporu nejtvrdšími, které jsem kdy musel v kariéře absolvovat. Posádka, která tu vyhrála, nebyla evidentně nejrychlejší, tak snad budeme schopní adaptovat náš přístup s tím, že už nesmíme v mistrovství udělat žádnou chybu. Testování se vydařilo, jezdili jsme na tratích, které byly podobné těm, které nás čekají tento víkend. Doufám, že dobrý pocit, jaký jsme měli při testování, bude pokračovat v samotné rally.“

Počet startů: 2

Nejlepší výsledek: 4. (2010)

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Na této rally potřebujete hlavně hlavu, rozhodovat se, kde jet naplno nejvíc, jak to jde, kde vyjet ze stopy a kde auto pošetřit. Není to zrovna můj nejzamilovanější typ rally, ale můžeme tu spojit vytrvalost, spolehlivost a rychlost s kusem štěstí potřebným pro eliminaci píchnutí pneumatiky. Pak bychom neměli být daleko od dobrého výsledku.“

Počet startů: 1 (2018), nedokončil.

Klíčová fakta

17 rychlostních zkoušek na 309,86 km

78,30 km za hodinu je průměrná rychlost loňských vítězů - byla nejnižší v celém mistrovství světa 2018

34 stupňů Celsia je maximální teplota dle předpovědi pro Marmaris pro týden konání rally

4 celková vítězí pro Citroën při sedmi účastech na Rally Turecko: 3 s Xsara WRC (2003, 2004 a 2005) a 1 s C4 WRC (2010).

Rally Turecko

Extrémně vysoké teploty, velmi nízké průměrné rychlosti a záludné, technické cesty s nebezpečím kolem každé zatáčky se spoustou skal: Marmaris verze Rally Turecko je součástí programu WRC od loňska a má všechny předpoklady stát se po Rally Acropolis nejnáročnější rally. Týmy se obávají především opotřebení pneumatik, rizika píchnutí a nároků na chlazení.

Některé rychlostní zkoušky jsou proti loňsku delší, jiné zase kratší, a tak rozhodující budou nové rychlostní poznámky, byť se celková trať nezměnila. Pouze jediná rychlostní zkouška je nová - Kizlan (13,30 km) v sobotu.

Podobně jako loni začíná rally v pátek hlavní porcí - 159,14 km dlouhou etapou, která otestuje odvahu posádek a jejich aut. Zahrnuje dva průjezdy na velmi dlouhé RZ Cetibeli (38,15 km). Také sobotní program nabízí posádkám mnohé na 110,10 kilometrech rychlostních zkoušek, zatímco nedělní rychlý finiš bude mnohem kratší (38,62 km).

Rally Turecko - Program

Čtvrtek 12. září

10.00: Shakedown (4,70 km)
18.00: Start v asistenčním parku (Asparan)
18.30: Slavnostní start (Marmaris)
20.08: RZ 1 – Super Special Stage (2,00 km)
20.33: uzavření asistenčního parku (Asparan)

Pátek 13. září

7.30: Start a asistence A (Asparan – 15’)
8.08: RZ 2 – Içmeler 1 (24,85 km)
9.31: RZ 3 – Çetibeli 1 (38,15 km)
10.54: RZ 4 – Ula 1 (16,57 km)
13.14: Asistence B (Asparan – 40’)
14.17: RZ 5 – Içmeler 2 (24,85 km)
15.40: RZ 6 – Çetibeli 2 (38,15 km)
17.03: RZ 7 – Ula 2 (16,57 km)
19.08: Flexi asistence C (Asparan – 45')

Sobota 14. září

7.57: Start a asistence D (Asparan – 15')
8.50: RZ 8 – Yesilbelde 1 (33,00 km)
10.08: RZ 9 – Datça 1 (8,75 km)
11.06: RZ 10 – Kizlan 1 (13,30 km)
12.32: Asistence E (Asparan – 40')
13.50: RZ 11 – Yesilbelde 2 (33,00 km)
15.08: RZ 12 – Datça 2 (8,75 km)
16.06: RZ 13 – Kizlan 2 (13,30 km)
17.27: Flexi asistence F (Asparan – 45’)

Neděle 15. září

8.55: Start a asistence G (Asparan – 15’)
9.38: RZ 14 – Marmaris 1 (7,05 km)
10.36: RZ 15 – Gökçe (11,32 km)
11.24 RZ 16 – Çiçekli (13,20 km)
13.18: RZ 17 – Marmaris 2 Power Stage (7,05 km)
13.38: Cíl (Asparan)
14.15: Podium

Datum zveřejnění

12.9.2019

Zdroj informací

Citroën

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2786 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál