Citroën už se soustředí na Turecko

Citroën už se soustředí na Turecko

Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm zakončili Rally Německo zklamáni, když dojeli na sedmém, resp. osmém místě celkově. Obě posádky se snažily vytěžit maximum z potenciálu C3 WRC, francouzský tandem musel dokonce překonávat dvě píchnutí pneumatik. Po náročném víkendu Citroën Total World Rally Team s odhodláním a soustředěním míří na nadcházející podnik, Rally Turecko (12.-15. září).

S případným umístěním na pódiu pro Ogiera s Ingrassiou zatřáslo dvojité píchnutí pneumatiky na rychlostní zkoušce Panzerplatte, a tak se v závěrečný den rally soustředil Citroën Total World Rally Team na zlepšení ovládání C3 WRC. Práce se zaměřily na to, jak ještě změnit nastavení auta a současně podtrhnout nutnost dojetí až do cíle. Po závěrečné nedělní etapě skončili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia na sedmém místě, Esapekka Lappi a Janne Ferm dojeli osmí, když předtím bojovali dokonce o šestou příčku. Tento výsledek znamená pro francouzskou posádku třetí místo v průběžném pořadí světového šampionátu, když si připsala alespoň bonusový bod za pátý nejlepší čas v Power Stage.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se v úvodní etapě tvrdě vypořádávali s nedotáčivostí auta kvůli ne zcela optimálnímu nastavení C3 WRC. I přes tento handicap dokázali po úvodu figurovat na třetím místě. I když se nevyhnuli několika chybám, zůstali v kontaktu s vedoucími jezdci. Druhý den na rychlostních zkouškách na vojenské základně Baumholder, kde v minulosti často excelovali skvělými výkony, chtěli na stejném místě upevnit své pozice. Bohužel se ale nedokázali vypořádat s neočekávanými přírodními nástrahami Panzerplatte. Ztratili trochu času píchnutím pneumatiky při prvním průjezdu, ale mnohem horší to bylo při druhém, když po dalším píchnutí ztratili více než půldruhé minuty. Boj o vedení v soutěži se tak rozplynul a pro závěrečnou etapu okolnosti nadiktovaly taktiku pojmout finiš jako testování.

Esapekka Lappi a Janne Ferm nemají sice s německou soutěží tolik zkušeností jako jejich týmoví kolegové, nicméně pouhých 7,3 sekundy je dělilo od čtvrté pozice po prvním dni. Udělali však chybu a dostali se do rotace na RZ 5, když bojovali s nastavením auta, které jim nevyhovovalo. První den tak zakončili na sedmé pozici. V sobotu se blýskli dvěma nejrychlejšími časy na RZ 9 a 11, což mj. přičítali také změně v nastavení C3 WRC. Nevyhnuli se sice další chybičce, přesto zabojovali a odměnili tak velké úsilí celého týmu.

Také řekli...

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Nebyl to víkend, jaký bychom si přáli, přesto jsme do toho dali všechno. Jel jsem sice dlouho maximální rychlostí, ale nebylo to nic platné. Na časech se to moc neprojevovalo, navíc píchnutí mi taky nepřidalo. Doufali jsme, že v Německu prokážeme vzestupný trend, ale bohužel se nezlepšila ani naše situace v mistrovství světa. Budu ještě dál bojovat, ostatně jako to dělám vždycky.“

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Byl to pro nás velmi těžký víkend. Dlouho jsme hledali souznění s autem a optimální rychlost pro boj s vedoucími posádkami. Podařilo se nám ale zlepšovat se po malých krůčcích během celého víkendu, ale nebylo to dost. Potřebujeme mnohem víc. Věřím v naše schopnosti k nalezení toho správného řešení společně v týmu pro budoucnost.“

Dvě otázky pro Pierre Budara, šéfa Citroën Racing Teamu

Jak jste zanalyzoval zklamání z víkendových výkonů?

„Mysleli jsme si, že jsme odhalili příčiny našich podprůměrných výkonů na Korsice, a že jsme udělali nezbytné změny pro tuto asfaltovou rally. Doufali jsme, že budeme zase mezi vedoucími posádkami, ale popravdě to nebyl tento případ. Byli jsme sice těm nejlepším blíž než na Korsice, přesto daleko na to, abychom byli spokojeni. Zřejmě jsme něco zameškali v našich přípravách. Jediný celý den testování, který měl k dispozici Julien, byl přerušený deštěm, tedy něčím, co nás během samotné rally nepotkalo. Déšť nám tak zabránil v dokončení našeho testovacího programu pro suché podmínky na asfaltu. Také jsme měli smůlu, když Sébastien a Julien dvakrát píchli pneumatiku ve vojenském prostoru Baumholder, protože předtím ještě mohli zabojovat o umístění na pódiu. Jako na jiných rally naše posádky usilovaly po celý víkend tvrdými výkony vytěžit z aut maximum bez ohledu na okolnosti. To byl i důvod, proč se pokoušely problémy překonat, ale nevyhnuly se menším chybám. Náš technický tým za žádnou cenu nepolevuje ani přes nesporné zklamání. Dál spojuje bojového ducha s další porcí učení se, což nás po tomto testu ještě posílí.“

Jak vidíte zbytek mistrovství světa?

„Právě nyní jsme z pohledu mistrovství světa v obtížné situaci. Nejsme z těch, kdo by boj vzdávali, když je ještě šance. Ještě máme před sebou čtyři podniky včetně těch nejtěžších, během nichž se může leccos přihodit. Máme teď před sebou předstartovní testování pro Turecko v tomto týdnu a půjdeme do finiše sezony se společnou odpovědností a vášní.“

Konečné pořadí

1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3:15:29.8
2. Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +20.8
3. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +36.0
4. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +58.5
5. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) +1:16.6
6. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) +1:46.2
7. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +1:56.3
8. Lappi / Ferm (Citroën C3 WRC) +2:02.2
9. Greensmith / Edmondson (Ford Fiesta WRC) +6:22.2

Mistrovství světa - pořadí pilotů

1. Ott Tänak – 205
2. Thierry Neuville – 172
3. Sébastien Ogier – 165
4. Kris Meeke – 80
5. Andreas Mikkelsen – 79
6. Elfyn Evans – 78
7. Jari-Matti Latvala – 74
8. Teemu Suninen – 70
9. Esapekka Lappi – 62
10. Dani Sordo – 62

Mistrovství světa - Pohár konstruktérů

1. Hyundai WRT – 289
2. Toyota Gazoo Racing – 281
3. Citroën Total WRT – 216
4. M-Sport Ford WRT – 168

Datum zveřejnění

26.8.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2501 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál