Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Výzva všestrannosti pro C3 WRC

Desátý podnik sezony vrací mistrovství světa WRC na asfalt. Posádky Citroën Total World Rally Teamu Sébastien Ogier - Julien Ingrassia a Esapekka Lappi - Janne Ferm na C3 WRC by chtěly uspět na nadcházejícím tvrdém testu všestrannosti.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia na této rally startovali vůbec poprvé ve WRC a skončili hned třetí na C4 WRC v roce 2010, o rok později už tu vyhráli a stejný kousek zopakovali ještě dvakrát, ale už jako konkurenti Citroënu. Pokaždé ale demonstrovali velmi dobrý výkon založený na vynikajícím čtení trati, jejich nejsilnější stránce.

Jedna ze dvou rally - spolu s Tour de Corse - exkluzivně postavená výhradně na asfaltovém povrchu, je však zcela jinou výzvou, než je francouzská soutěž. Citroënu se zde tradičně daří (12 vítězství, z toho 11 bylo v kategorii WRC). Není proto žádným překvapením, že šestinásobní mistři světa přicházejí na tuto akci s pevným úmyslem sledovat svůj pokrok v šampionátu.

V roce 2017 vyhráli Esapekka Lappi a Janne Ferm v Německu jednu rychlostní zkoušku, v loňském roce znovu získali vítězství v rychlostní zkoušce a celkově skončili na krásném třetím místě. Rok 2018 a třetí místo v Německu tak stále zůstává jejich jediným pódiovým umístěním na asfaltu ve WRC. Rally Německo je navíc jednou z jejich nejoblíbenějších pro neustálé změny ve stylu jízdy v závislosti na povrchu. Jejich sebevědomí posílilo nedávné druhé místo z domácí Rally Finsko, a tak se Esapekka a Janne chtějí i tady blýsknout konzistentním výkonem, který předvedli už ve Skandinávii. Jejich sedmá pozice v průběžném pořadí se může jevit jako nevýhodná na startu v případě, že v Německu bude vládnout deštivé počasí a kluzká, blátivá stopa na trati, která se vyjede s rostoucím počtem projetých aut na rychlostní zkoušce.

Citroën Total World Rally Team absolvoval před startem podniku čtyřdenní testování, vesměs na tratích, které měly stejnou charakteristiku jako ty, na kterých se pojede samotná soutěž. Na nich se odehrála značná porce tvrdých přípravných prací. Tým testoval na široké škále typů cest a měl rovněž štěstí na proměnlivé povětrnostní podmínky, jejichž simulace je pro tento druh podniku rozhodující. Během testování se uskutečnila finální aktualizace motoru, s kterou se představí právě v této fázi šampionátu.

Také řekli...

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu: „Po druhém místě ve Finsku je naším cílem tento trend dál udržet na této poněkud mimořádné události. Budeme se snažit nejméně o umístění na pódiu a zisk co největšího počtu bodů pro Sébastiena do mistrovství světa. Po poslední asfaltové rally na Korsice jsme se zaměřili na několik okruhů problémů v souvislosti s tímto povrchem. Pracovali jsme na jejich odstranění velmi intenzivně. Doufám proto, že se nám právě po tomto kole podaří návrat do vedení, protože o této rally víme opravdu dost. Na této soutěži také představíme poslední upgrade motoru C3 WRC.“

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Na nadcházející rally v Německu se mi vždy vedlo velmi dobře a chtěl bych zajet dobrý výsledek a více si polepšit v šampionátu. Během testování jsme si vyzkoušeli různé povětrnostní podmínky a vše dopadlo pozitivně. Vzhledem k tomu, že na rychlostní zkoušce ve vojenském prostoru se pojede v opačném směru než obvykle, bude to zřejmě rozhodující test. V posledních letech bylo potřeba správně volit pneumatiky, což nám bránilo tvrději útočit. Je to také nejzáludnější pasáž celé rally. Riziko píchnutí je tu vyšší než obvykle, s mnoha obrubníky u cest ve vinicích a také s malými ostrými kameny, které se vyskytují na tratích v Baumholderu.“

Počet startů: 10

Počet vítězství: 3 (2011, 2015 a 2016)

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Moje testování v červnu bylo velice úspěšné. Vedle půl dne na vojenské základně jsem měl celý den dobrý test s tím, že jsem si vyzkoušel od každého něco, co můžeme očekávat na povrchu tratí během závodu. V C3 WRC jsem se pokaždé cítil dobře. Je ale těžké odhadnout, jak na tom budu v porovnání se soupeři. Mezitím jsem rovněž strávil den v Satory, kde mi umožnili vrátit se na asfalt. Cítím se dobře připravený a myslím, že na tomto typu záludné rally je potřebná trocha štěstí a hlavně vyrovnanost, protože vás ohrožuje velký počet záludností. Rád bych zopakoval loňské umístění na pódiu.“

Počet startů: 5

Nejlepší výsledek: 3. (2018)

Klíčová čísla

19 rychlostních zkoušek na 344,04 km

2. – nejlepší umístění C3 WRC v Německu (2017)

36 pneumatik Michelin celkem na výběr, 32 s tvrdou směsí, 26 s měkkou, 12 pneumatik do deště.

12 vítězství v řadě má Citroën na Rally Německo: mezi lety 2001 až 2006 s Xsarou WRC, od 2007 do 2010 s C4 WRC a od 2011 do 2013 s DS3 WRC. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vyhráli v roce 2011.

Rally Německo

Tato rally je považována za rally „tři v jedné“. Jedna partie rally se odehrává na velmi úzkých, technických pasážích, které jsou lemované příkrými srázy moselských vinic. Další partie zavede posádky na venkov bývalého francouzského departmentu Sarre se sériemi vlásenek, kdežto sobotní etapa obsahuje slavné rychlostní zkoušky v Baumholderu, kde jsou tvrdé, hrbolaté, betonové silnice, které prověřují pneumatiky a tlumiče.

Rally roku 2019 nebude výjimkou vybočující z pravidla pro první den soutěže na nezměněné trati roku 2018 (101,42 km měřených úseků). Letošní hlavní novinkou je to, že obě rychlostní zkoušky ve vojenské základně Baumholder se pojedou v opačném směru než obvykle. Budou zařazeny na sobotu, což umožní specifické nastavení aut pro každý průjezd na odlišných površích, které budou pro průjezdy ráno a odpoledne. S bezkonkurenční kilometráží (157,92 km) jde o opravdu těžkou víkendovou zkoušku. Neděle tak rozhodně nebude žádnou procházkou růžovým sadem. Závěrečná etapa zahrnuje dva běhy na dlouhé Grafschaft (28,06 km) se všemi záludnostmi, které přináší tratě skrz vinice Mosel, kdežto na rychlostní zkoušce Dhrontal se soutěž vrací k itineráři z roku 2016.

Počasí v Německu hraje v letním kole mistrovství vždy rozhodující roli, protože podmínky se tu velmi rychle mění. Na pořadu mohou být těžké lokální přeháňky, které prověří správnost volby pneumatik, což může být rozhodujícím bodem. Když prší, cesty jsou znečištěné od zemědělských strojů a vozidel vinařů, což je může rychle změnit v umělé kluziště vyžadující různé styly pilotování, když podmínky je velice obtížné odhadnout...

Program Rally Německo

Čtvrtek 22.8.

10.00: Shakedown St. Wendeler Land (5,20 km)
18.45: Start (Bostalsee)
19.08: RZ 1 – St. Wendeler Land (5,20 km)
19.38: Park uzavření

Pátek 23.8.

9.00: Start & servis A (Bostalsee – 15 min.)

10.14: RZ 2 – Stein und Wein 1 (19,44 km)
11.08: RZ 3 – Mittelmosel 1 (22,00 km)
12.43: RZ 4 – Wadern-Weiskirchen 1 (9,27 km)
14.03: Servis B (Bostalsee – 40 min.)

15.42: RZ 5 – Stein und Wein 2 (19,44 km)
16.36: RZ 6 – Mittelmosel 2 (22,00 km)
18.11: RZ 7 – Wadern-Weiskirchen 2 (9,27 km)
19.11: Flexi servis C (Bostalsee – 48 min.)

Sobota 24.8.

7.15: Start & servis D (Bostalsee – 15 min.)

8.09: RZ 8 – Freisen 1 (14,78 km)
9.12: RZ 9 – Römerstrasse 1 (12,28 km)
11.09: RZ 10 – Freisen 2 (14,78 km)
12.12: RZ 11 – Römerstrasse 2 (12,28 km)
13.31: Servis E (Bostalsee – 40 min.)

15.08: RZ 12 – Arena Panzerplatte 1 (10,73 km)
15.46: RZ 13 – Panzerplatte 1 (41,17 km)
17.41: Servis F (Bostalsee – 15 min.)

18.53: RZ 14 – Arena Panzerplatte 2 (10,73 km)
19.31: RZ 15 – Panzerplatte 2 (41,17 km)
21.06: Flexi servis G (Bostalsee – 48 min.)

Neděle 25.8.

6.20: Start & servis H (Bostalsee – 15 min.)

7.46: RZ 16 – Grafschaft 1 (28,06 km)
9.41: RZ 17 – Dhrontal 1 (11,69 km)
10.10: RZ 18 – Grafschaft 2 (28,06 km)
12.18: SS 19 – Dhrontal 2 (11,69 km)
13.23: Servis I (Bostalsee – 10 min.)

14.00: Podium

Datum zveřejnění

22.8.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2779 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál