Unikát v Rodném domě Ferdinanda Porscheho: Závodní speciál Porsche 919 Hybrid

Unikát v Rodném domě Ferdinanda Porscheho: Závodní speciál Porsche 919 Hybrid

Expozici Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích obohacuje nový unikátní exponát, a sice vítězný vůz závodu 24 hodin Le Mans z roku 2016. Porsche 919 Hybrid je model ověnčený třemi tituly v hodnocení značek i jezdců ve vytrvalostním mistrovství světa FIA.

„Ferdinand Porsche, automobilový konstruktér a vizionář individuální mobility, prováděl první pokusy s elektřinou právě v domě svých rodičů v Liberci-Vratislavicích. Společnost ŠKODA AUTO objekt zakoupila, během náročné renovace mu navrátila původní podobu a v listopadu 2016 jej zpřístupnila veřejnosti,“ připomíná Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi, a dodává: „Jeden ze tří tematických okruhů expozice, nazvaný Mobilita, nyní zdobí coby ústřední exponát fascinující závodní vůz Porsche 919 Hybrid.“

Ferdinand Porsche, který se ve Vratislavicích narodil roku 1875, zkonstruoval první hybridní automobil s elektromotory v nábojích kol již v roce 1900 a nazval jej ´Semper Vivus´, tedy Věčně živý. Jeho dojezd neomezovala kapacita olověných akumulátorů, dobíjely je totiž dva benzinové jednoválce. Průkopník hybridní technologie tak byl schopen ujet tehdy úctyhodnou vzdálenost 200 kilometrů bez zastavení. V roce 1901 Porsche představil podobu komerčního modelu ´Mixte´.

O 113 let později debutoval závodní vůz Porsche 919 Hybrid a hned v prvním roce své kariéry dobyl významných úspěchů. Závodní prototyp kategorie LMP1 vytrvalostního mistrovství světa FIA vyhrál v letech 2015, 2016 a 2017 prestižní podnik 24 hodin Le Mans, v šampionátu dosáhl celkem 17 vítězství a získal po třech titulech za sebou v hodnocení značek i v hodnocení jezdců.

V Rodném domě Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích je nově vystaven vítězný vůz závodu 24 hodin Le Mans z roku 2016 – startovní číslo 2 posádky Neel Jani / Marc Lieb / Romain Dumas. Z celkového výkonu 900 koní (670 kW) připadá na elektromotor pohánějící přední kola 400 k (294 kW). Vzadu pracuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 l s 500 k (368 kW). Vůz má dva systémy rekuperace. První z nich mění kinetickou energii brzdícího vozu na elektřinu, druhý používá generátor s turbínou, roztáčenou spalinami. Elektrický proud se ukládá do vodou chlazené 800voltové baterie lithium-iontových článků.

Unikátní exponát se od počátku srpna stal součástí expozice Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích, který je veřejnosti přístupný v pátek, sobotu a neděli od 9 do 17:00, v ostatní dny po předchozí domluvě s Návštěvní službou ŠKODA Muzea. Návštěvu lze zkombinovat s prohlídkou mladoboleslavského ŠKODA Muzea, k dispozici je i zvýhodněné kombinované vstupné.

Datum zveřejnění

4.8.2019

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a.s.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.271 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál