Hyundai Motorsport potvrzuje svoji účast ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu

Hyundai Motorsport potvrzuje svoji účast ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu

Hyundai Motorsport čeká v následujícím průběhu sezony 2019 na Severní smyčce Nürburgringu kvalifikační závod Nürburgring 24 Hours Qualifying Race (18. až 19. května), do něhož nastoupí se dvěma vozy kategorie TCR. Šestihodinový závod bude poslední prověrkou v rámci příprav na červnovou „čtyřiadvacetihodinovku“ Nürburgring 24 Hours. Hyundai Motor bude však letos usilovat o úspěch v obou podnicích také s vozem i30 Fastback N, a to ve třídě VT2, kde hodlá předvést svou připravenost pro jízdu na závodním okruhu.

Tým Hyundai Motorsport N přihlásil do kvalifikačního závodu dva vozy ve specifikaci TCR – Hyundai i30 N TCR a Veloster N TCR – vyrobené oddělením Hyundai Motorsport pro zákaznický sport v německém Alzenau. Oba vozy již v letošním roce slavily úspěchy na Severní smyčce. V prvním závodě letošní sezony VLN obsadily druhé a třetí místo ve své třídě. Hyundai odjížděl s dobrými výsledky z Nürburgringu také v loňském roce. Vozy Hyundai i30 N TCR se v roce 2018 třikrát umístily na stupních vítězů – včetně dvou umístění na stupních vítězů v kvalifikačním závodě.

Oba závodní vozy TCR budou vybaveny standardním paketem pro vytrvalostní závody, nabízeným pro zákazníky. Osvědčený dvoulitrový motor, přeplňovaný turbodmychadlem, ve spojení s šestistupňovou sekvenční převodovkou zůstává zachován, výbava však zahrnuje systém ABS a sadu pro rychlé doplňování paliva do nádrže v boxech. Pro jízdu za tmy v 24h závodě budou mít vozy navíc přídavné světlomety.

Pro šestihodinový podnik – zatím nejdelší závod, jehož se tým Hyundai Motorsport v letošní sezoně zúčastnil – byl sestaven velmi silný tým tří jezdců pro každý vůz. Za volantem vozu i30 N TCR se do týmu vrátí nürburgringový specialista Andreas Gülden, který loni slavil se svým týmem druhé místo. Letos bude na slavném závodním okruhu bojovat o vítězství ve své třídě s Manuelem Lauckem a Peterem Tertingem, dalšími dvěma jezdci, kteří loni přispěli svým jezdeckým uměním ke druhému místu.

Terting je nyní ve vozech Hyundai TCR důvěrně známou tváří. V loňském roce byl tento německý jezdec členem týmu Hyundai v závodech na Nürburgringu, přičemž stanovil rekordní čas na kolo v kvalifikaci pro kategorii TCR. Řídil ale také vůz i30 N TCR v závodních seriálech TCR Europe a TCR Korea. Lauck, vícenásobný vítěz třídy v závodě Nürburgring 24 Hours, vstoupil do sezony 2019 jako člen týmu jezdců, který se postaral o evropský debut závodního vozu Veloster N TCR ve VLN1, ale v delším závodě se vrátí za volant vozu i30 N TCR, s nímž má větší zkušenosti.

Marc Basseng, Lauckův týmový kolega z Velosteru pro VLN1 a dřívější celkový vítěz čtyřiadvacetihodinového závodu, povede trojici jezdců s vozem Veloster v kvalifikačním závodě. Dalšími členy týmu Hyundai jsou Nico Verdonck – i on se může pochlubit vítězstvími ve třídě na Nürburgringu, a to v letech 2017 a 2018 – a Moritz Oestreich. Oba jezdci doufají, že tentokrát stráví více času na závodním okruhu, protože jejich původně plánovaný závodní debut s tímto vozem ve VLN2 byl zrušen kvůli velkému množství sněhu na závodním okruhu. Oba týmy se pro závod Nürburgring 24 Hours rozrostou na čtyři jezdce. Jména čtvrtých jezdců budou oznámena před tímto podnikem.

Andrea Adamo, ředitel týmu Hyundai Motorsport, k tomu řekl: „Na Severní smyčce Nürburgringu jsme již v loňském roce i v dosavadním průběhu letošní sezony dosáhli dobrých výsledků. Tým Hyundai Motorsport N nominoval pro vozy Hyundai i30 N TCR a Veloster N TCR velmi silnou sestavu jezdců, která má velké šance připsat další významnou kapitolu ke krátké, ale o to úspěšnější historii naší účasti v závodech na tomto okruhu. Víme však, že vytrvalostní závody, a zvlášť na Severní smyčce, jsou tvrdým oříškem. Nic nebereme jako samozřejmost. Proto jsme se na tyto podniky důkladně připravovali účastí v seriálu VLN a tvrdě pracujeme i mimo závodní okruh, aby naše vozy byly dobře připraveny na výzvy, které je čekají.“

Hyundai vyšle do náročných závodů také i30 Fastback N

Hyundai Motor navíc nasadí do náročných vytrvalostních závodů i30 Fastback N, a to ve třídě VT2, v níž předvede svou výjimečnou odolnost a připravenost na ostré jízdy na závodních okruzích. Divize Hyundai N testuje své modely prakticky nepřetržitě v nejnáročnějších podmínkách a víkendový závod Nürburgring 24 Hours se již v minulosti osvědčil jako skvělá příležitost k testování automobilů této značky, která v roce 2017 nastoupila do čtyřiadvacetihodinového závodu se dvěma vozy i30 N v téměř sériovém stavu se záměrem uskutečnit poslední testy před uvedením tohoto modelu na trh.

Čtveřice jezdců pro závodní vůz Hyundai i30 Fastback N týmu Engstler bude tvořena dvěma profesionálními jezdci a dvěma motoristickými novináři. Mezi profesionální jezdce patří 19letý Luca Engstler, který se v sezoně 2019 účastní programu Hyundai Motorsport Customer Racing Juniors na podporu mladých jezdců. Mladou krev doplní Franz Engstler, který čerpá z více než 30 let zkušeností v závodech cestovních vozů.

Guido Naumann, redaktor časopisu Auto Bild a testovací jezdec, bude v čele novinářů za volantem vozu i30 Fastback N. Naumann s bohatými zkušenostmi z vytrvalostních závodů je držitelem mezinárodní závodní licence C a od roku 1998 má na svém kontě již deset startů v závodě Nürburgring 24 Hours. Za volant usedne také korejský profesionální jezdec a moderátor motoristického televizního pořadu Byung-hui Kang, který se legendárního vytrvalostního závodu zúčastnil již třikrát a v roce 2018 vybojoval mistrovský titul v seriálu TCR Korea s vozem i30 N TCR.

Datum zveřejnění

17.5.2019

Zdroj informací

Hyundai Motor Czech s.r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.531 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál