Páté pódium v řade pro C3 WRC

Páté pódium v řade pro C3 WRC

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia předvedli v Argentině další heroický výkon a zajeli čtvrté umístění na pódiu v této sezoně. Po nervy drásajícím závěru finálové etapy pro Citroën Total World Rally Team vybojovali páté stupně vítězů v roce 2019.

S desetisekundovou penalizací, udělenou organizátory rally v sobotu pozdě v noci za nedodržení tratě na jedné ze sobotních rychlostních zkoušek, vyráželi Sébastien Ogier a Julien Ingrassia do nedělního finále z třetí pozice.

I přes obtížné a vrtkavé závodní podmínky, zejména pak při zahajovací části po prudkém dešti, který se snesl před závodem, měla francouzská dvojice vynikající začátek. Setrvale se pohybovala mezi vedoucími jezdci a končila etapu celkově druhá jen 11,9 s za vedoucí posádkou. Druhý den byl vskutku ošidný. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia byli zmateni na startu RZ 11, když vyrazili na trať levou otevřenou branou, zatímco jejich itinerář indikoval, že brána měla být uzavřená. Následkem najetí do brány si poškodili řízení na C3 WRC. Proto také klesli na šestou pozici 21,8 s od pódia. Pustili se ale do boje jako skuteční šampioni a při druhých průjezdech zaznamenali dva nejrychlejší časy a poskočili na čtvrté místo s dobrou výchozí pozicí pro útok na umístění na pódiu v závěrečné etapě.

Esapekka Lappi a Janne Ferm se nejprve předvedli slušným startem s pátým nejrychlejším časem na první řádné rychlostní zkoušce (RZ 2), jenže krátce na to na RZ 4 píchli pneumatiku po úderu za horizontem. Finská dvojice postupně zvyšovala svou rychlost, což bylo při jejich teprve druhém startu v Argentině velice slibné. Nicméně proražená pneumatika na C3 WRC je rozhodila a s rally skončili už na zahajovací etapě.

Mads Ostberg a Torstein Eriksen startující ve WRC 2 na C3 R5 vyhráli podruhé za sebou kategorii po Rally Švédsko, když zaznamenali deset vyhraných rychlostních zkoušek z celkových sedmnácti. Podali tak další důkaz konkurenceschopnosti vlajkové lodi zákaznického programu Citroën Racing. Vůz C3 R5 navíc v Argentině startoval úplně poprvé.

Co také řekli...

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „Je to velice pěkné umístění vzhledem k panujícím podmínkám, ale nemůže nás těšit naše výkonnostní úroveň. Kde byly podmínky, jaké jsme potkali třeba v Mexiku nebo zde při druhých průjezdech, tam jsme jeli dobře. Ale musíme se ještě zlepšit tam, kde jsou podmínky horší nebo kde jsou tratě víc technické. Jsem rád, že byla odměněna naše vytrvalost, protože tento víkend jsme opět jeli naplno a tvrdě, jak jen to bylo možné, až do cíle."

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „I když tratě v Argentině jsme moc neznali, doufal jsem v lepší výsledek z tohoto kola šampionátu. Poté, co jsme píchli pneumatiku, celá se uvolnila, což způsobilo nedotáčivost auta, narazili jsme do bariéry po straně a přetočili jsme se. Omlouvám se samozřejmě celému týmu, ale po pár dnech odpočinku s rodinou budeme já a Janne opět připraveni zajet co nejlépe na Rally Chile, kde jsme na tom se zkušenostmi všichni stejně."

Dvě otázky pro Pierre Budara, šéfa Citroën Racing Teamu

Jak hodnotíte vaše výkony v Argentině?

„Byl to opravdu těžký víkend, se kterým nemůžeme být úplně spokojení. Body za třetí místo a z Power Stage jsou pozitiva, pokud jde o mistrovství, ale postrádali jsme na zdejších cestách rychlost. Výsledek je z velké části dílem neoblomnosti a vytrvalosti Sébastiena a Juliena. Esapekka a Janne si zasloužili přinejmenším dojet do cíle, aby získali ještě více zkušeností. Možná se v budoucnu budou moci s píchnutím vyrovnávat jinak, ale my za nimi stojíme na 200 procent, aby byli připraveni v Chile.“

Jak se připravujete na Rally Chile?

„Především budeme muset přepravit záložní C3 WRC do Chile pro Esapekku a Janneho tak, aby měli na tuto rally úplně nové auto. I když nemáme moc času, budeme pracovat také na zlepšení C3 WRC, jak jen to bude možné v daných podmínkách a definujeme si nejlepší nastavení auta pro tuto rally. Je to nová rally pro každého a bude také hodně odlišná od toho, co jsme zažili tento víkend. Všichni jsme odhodlaní k tvrdému boji v mistrovství.“

Konečné pořadí

1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3h20’54’’6
2. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC) +48’’4
3. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +1’04’’8
4. Meeke / Marshall (Toyota Yaris WRC) +1’06’’2
5. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +1’21’’1
6. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC) +1’26’’7
7. Suninen / Salminen (Ford Fiesta WRC) +4’57’’3
8. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) +14’24’’8
9. Ostberg / Eriksen (Citroën C3 R5) +14’28’’5

Mistrovství světa - pořadí pilotů

1. Thierry Neuville – 110
2. Sébastien Ogier – 100
3. Ott Tänak – 82
4. Kris Meeke – 54
5. Elfyn Evans – 43
6. Andreas Mikkelsen – 30
7. Jari-Matti Latvala – 28
8. Esapekka Lappi – 26
9. Dani Sordo – 26
10. Sébastien Loeb – 22

Mistrovství světa - Pohár konstruktérů

1. Hyundai WRT – 157
2. Toyota Gazoo Racing – 120
3. Citroën Total WRT – 117
4. M-Sport Ford WRT – 78

Datum zveřejnění

29.4.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2448 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál