C3 WRC se vrací do Latinské Ameriky

C3 WRC se vrací do Latinské Ameriky

Seriál WRC míří do Argentiny k pátému dějství, po Mexiku teprve druhému na šotolině. Posádky Citroën Total World Rally Teamu, Sébastien Ogier - Julien Ingrassia a Esapekka Lapii - Janne Ferm, budou opět těžit z podpory vášnivých fanoušků, kteří jsou pro Latinskou Ameriku typičtí. Obě posádky hodlají ukázat podobnou rychlost, jakou předvedly před půldruhým měsícem na tratích kolem Leónu a pokračovat v sérii umístění na pódiu.

Vítězové na dosavadní jediné šotolinové rally v Mexiku 2019 Sébastien Ogier - Julien Ingrassia se vrací na povrch, na kterém se odehrává většina programu světového šampionátu, a na kterém podle záměrů firmy C3 WRC těží ze své rychlosti. Se sedmi nejlepšími časy na rychlostních zkouškách včetně Power Stage se ve Střední Americe minulý měsíc pohybovali na velmi vysoké výkonnostní úrovni. Není proto vůbec překvapivé, že do tohoto kola šampionátu vstupují s vysokými ambicemi, byť se tato šotolinová rally poněkud liší od té v Mexiku. Francouzská dvojice skončila na pódiu na argentinské rally už čtyřikrát při devíti startech, a tak by mohla těžit ze znalosti zdejších tratí. Může také vycházet ze zkušeností Citroën Total World Rally Teamu, který si v Argentině připsal už deset prvenství. V minulosti velmi často vyjížděli na trať soutěže jako první, což značilo, že se podmínky na cestách zlepšovaly s každým odjetým autem. Tentokráte budou startovat z druhé pozice, což je výhodnější vzhledem k lehce se lepšícím podmínkám.

Esapekka Lappi a Janne Ferm mají výhodu v šesté startovní pozici pro první den. Nemají takové znalosti místních tratí jako jejich týmoví kolegové, neboť v Argentině budou startovat teprve podruhé. Skutečnost, že pojedou po vymetených cestách, může vyvážit menší zkušenosti. Dobrý pocit na konci Rally Mexiko a časy zajížděné ve Střední Americe jsou důkazem zvyšující se důvěry v auto i pro druhou rally na šotolině s C3 WRC.

Esapekka a Janne najezdili při čtyřdenním testování nedávno v Portugalsku další dodatečné kilometry na tomto povrchu podobně jako Sébastien a Julien, když se posádky v kokpitu prostřídaly každá po dvou dnech.

Co také řekli...

Pierre Budar, šéf Citroën Racing Team: „Vracíme se na šotolinu s tím, že bychom chtěli ukázat stejnou rychlost jako v Mexiku a pokračovat v naší letošní sérii umístění na pódiu. Musíme ale říci, že víme, nakolik náročné mohou být pro vozy tratě v Argentině, takže se do soutěže pustíme s respektem, jaký tratím přísluší. Sébastien a Julien se s tím ale určitě popasují. Oba budou mnohem více motivovaní, neboť tuto rally, pravidelně se objevující v kalendáři mistrovství světa, ještě nevyhráli. Dobrý výkon ukázali Esapekka a Janne už v Mexiku při podobné znalosti tratí. Dávám jim vysoké naděje pro Argentinu, od které najezdili hodně dalších kilometrů v C3 WRC na povrchu, který je čeká.“

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT: „I když jsem v Argentině dosud nikdy nevyhrál, mám tuto rally rád, protože jsem tam byl v minulosti často velice rychlý. A tak do této soutěže vstupuji se stejnými cíli jako obvykle. Dokonce si troufám tvrdit, že jsem víc motivovaný pro vítězství, které by bylo první s Citroënem. Je také pravda, že když budu startovat jako druhý, mám o něco větší šance než v minulých letech. Typy cest se sice hodně mění, ale to podstatné zůstává stejné - hrubá šotolina na mnoha místech. Člověk musí hodně myslet na kontrolu nad autem, aby se mohlo dál pilotovat rychle.“

Počet startů: 9

Nejlepší výsledek: 2. (2013, 2014 a 2016)

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT: „Na kontě mám zatím jediný start na těchto tratích, které se od loňska moc nezmění, nicméně oproti mým soupeřům jsem v určité nevýhodě. Musím uznat, že budu mít dobrou startovní pozici. Po mém slibném výkonu na šotolině v C3 WRC v Mexiku jsem přesvědčen, že by mi to mohlo pomoci k co možná nejlepšímu výsledku v Argentině. Pamatuji si, že zdejší rychlostní zkoušky jsou hezké, ale člověk musí dávat pozor na nespočet skrytých kamenů, které představují velké riziko pro proražení pneumatik.“

Počet startů: 1

Nejlepší výsledek: 8. (2018)

Klíčová čísla

  • 18 rychlostních zkoušek na celkem 347,50 km
  • 43,8 km za hod. - takový je rozdíl mezi maximem (116,4 km za hod.) a minimem (72,6 km za hod.) průměrné rychlosti na měřených úsecích během loňského ročníku.
  • 10 celkových vítězství má na kontě Citroën v Argentině: 3 vítězství s vozem Xsara WRC (2004, 2005 a 2006), 3 vítězství s C4 WRC (2007, 2008 a 2009), a 4 vítězství s DS3 WRC (2011, 2012, 2013 a 2015).

Rally Argentina

Tratě jsou podobné jako loni, pro rok 2019 se jedná v podstatě jen o několik nových kilometrů na některých rychlostních zkouškách a na předposledním testu, který se jede v opačném směru s výjezdem z Mina Clavero na Giulio Cesare jako v roce 2017. Tyto nepatrné změny ale neznamenají, že by posádky a jejich týmy měly snadnější pozici. Rally má na programu dvě velmi dlouhé etapy v pátek a v sobotu s celkovou kilometráží 145,92 km a 146,52 km. Rally Argentina je vždy těžká pro auta, což je dáno hrubou šotolinou a také množstvím vodních brodů, ale často také itinerářem vedeným po široké škále cest. Rychlé tratě (průměrná rychlost přes 115 km za hod.) se zapuštěnými kameny čekají hlavně první den kolem Santa Rosa de Calamuchita, následované další pomalejší pasáží (s průměrnou rychlostí kolem 75 km za hod.) a úzkými partiemi s extrémně hrbolatým povrchem a také vysokými nadmořskými výškami přes 2000 metrů nad mořem, což je hodně náročné pro motory - v nedělní etapě mezi El Condor a Giulio Cesare.

Rally Argentina - Program

Čtvrtek 25. dubna

10.00 Shakedown (4,25 km)
18.30 Start (Servisní park – Villa Carlos Paz)
19.08 RZ 1 – Super Special Villa Carlos Paz (1,90 km)
19.33 Uzavření servisního parku

Pátek 26. dubna

6.25 Start & servis A (Villa Carlos Paz – 15 min.)
8.08 RZ 2 – Las Bajadas – Villa Del Dique 1 (16,65 km)
8.55 RZ 3 – Amboy – Yacanto 1 (29,85 km)
10.08 RZ 4 – Santa Rosa – San Agustin 1 (23,44 km)
12.03 RZ 5 – Super Especial Fernet Branca 1 (6,04 km)
12.43 Servis B (Villa Carlos Paz – 40 min.)
14.51 RZ 6 – Las Bajadas – Villa Del Dique 2 (16,65 km)
15.38 RZ 7 – Amboy – Yacanto 2 (29,85 km)
16.51 RZ 8 – Santa Rosa – San Agustin 2 (23,44 km)
18.41 Flexi servis C (Villa Carlos Paz – 45 min.)

Sobota 27. dubna

6.57 Start & servis D (Villa Carlos Paz – 15 min.)
7.47 RZ 9 – Tanti – Mataderos 1 (13,92 km)
8.38 RZ 10 – Mataderos – Cuchilla Nevada 1 (22,67 km)
9.25 RZ 11 – Cuchilla Nevada – Characato 1 (33,65 km)
11.26 RZ 12 – Super Especial Fernet Branca 2 (6,04 km)
12.02 Servis E (Villa Carlos Paz – 40 min.)
13.17 RZ 13 – Tanti – Mataderos 2 (13,92 km)
14.08 RZ 14 – Mataderos – Cuchilla Nevada 2 (22,67 km)
14.55 RZ 15 – Cuchilla Nevada – Characato 2 (33,65 km)
16.55 Flexi servis F (Villa Carlos Paz – 45 min.)

Neděle 28. dubna

7.45 Servis G (Villa Carlos Paz – 15 min.)
9.08 RZ 16 – Copina – El Condor (16,43 km)
10.31 RZ 17 – Mina Clavero – Giulio Cesare (20,30 km)
12.18 RZ 18 – Power Stage El Condor (16,43 km)
14.01 Servis H (Villa Carlos Paz – 10 min.)
14.31 Cíl

Datum zveřejnění

29.4.2019

Zdroj informací

Citroën

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2604 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál