Při testování trucků se předvedl prototyp nové závodní dodávky Iveco LT4 Cup

Při testování trucků se předvedl prototyp nové závodní dodávky Iveco LT4 Cup

Ani letos nevynechaly předsezonní třídenní testování jezdců a techniky na mosteckém autodromu týmy evropského šampionátu okruhových tahačů European Truck Racing Championship (FIA ETRC). Na sever Čech dorazilo v pondělí 15. dubna hned deset týmů, z jezdců nechyběl úřadující mistr Evropy Jochen Hahn ani loňský vicemistr Adam Lacko. Oba předvedli žhavé novinky. Adam kroužil po dráze ve speciálu Buggyra VK 50 z dílny šéfkonstruktéra týmu Buggyra Racing Davida Vršeckého. Pozornost přítomných pak budil také prototyp závodní dodávky Iveco LT4 Cup pilotovaný Hahnem. Nové motory intenzivně testovali i jezdci s trucky značky MAN.

„Závodní dodávka je zatím jen ukázkovým vozem, abychom se pochlubili, co máme. V tuto chvíli ještě nesplňuje všechny technické regule. Vypadá ale pěkně a jezdí pekelně rychle,” prozradil o voze nové kategorie LT4 Cup Jochen Hahn. S testováním svého závodního speciálu, s nímž nastoupí do sezony 2019, byl celkově spokojený. “Cítím se dobře, zase jsme pokročili dál. Zatím jsme ale nevyzkoušeli limity vozu a nevíme, jak jsme rychlí ve srovnání s ostatními,” upřesnil.

Testování potvrdilo domněnku expertů, že nový asfaltový povrch mosteckého okruhu vylepší dosud dosažené nejlepší časy na jedno kolo. Ukázaly to v Mostě už minulý týden vozy série Porsche Carrera Cup. Nyní se tedy přidali i truckeři.

„Rychleji než loni jsem jezdil v každém ze tří testovacích dnů. Ale to se netýká pouze mě, zlepšoval se I Adam. Budeme spolu bojovat o titul, nelze ale předvídat, zda vyhraje skutečně jeden z nás. Očekáváme totiž, že i jezdci s kamiony MAN budou díky novým motorům rychlejší. Odhaduji to na velkou bitvu,” uzavřel Hahn.

Český tým Buggyra Racing testoval v Mostě čtyři speciály. Nový a starý vůz Adama Lacka, tahač jeho britského kolegy Olyho Janese, čtvrtý vůz pak pilotoval Mika Mäkinen. „Mika projevil zájem o spolupráci. Jedná se o zkušeného jezdce s řadou dílčích vítězství, proto jsme se rozhodli mu vyhovět. Největší pozornost patří samozřejmě novému speciálu Buggyra VK50. Snažíme se ho poznat a vyladit na nadcházející sezonu, která se kvapem blíží. Veškeré informace o jezdeckém složení a o osudu starého Adamova auta odhalíme za měsíc na tiskové konferenci,“ sdělil manažer týmu Jan Kalivoda.

Letošní ročník FIA ETRC začíná o víkendu 25. a 26. května v italském Misanu. Další zastávkou týmů bude maďarský Hungaroring, a to ve dnech 22. a 23. června. Slovenský okruh Slovakia Ring přivítá truckerský kolotoč o víkendu 6. a 7. července. Na německém Nürburgringu se jezdci přestaví 20. a 21. července. Most pak bude první zastávkou pokračující sezony po letní pauze, sedmadvacátá Czech Truck Prix se uskuteční na přelomu srpna a září. O čtrnáct dní později se pojede závod v belgickém Zolderu. Slavný okruh Le Mans ve Francii bude svědkem truckerských soubojů 28. a 29. září a závěrečnou tečku osmidílného seriálu obstará španělská Jarama 5 a 6. října.

Vstupenky na 27. ročník závodního víkendu Czech Truck Prix na mosteckém autodromu zájemci mohou zakoupit zde.

Datum zveřejnění

19.4.2019

Zdroj informací

AUTODROM MOST

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.4734 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál