Ott Tänak z týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT ve finiši Rallye Mexiko vybojoval druhé místo a udržel si tak své vedení v bodování závodních jezdců světového rallyového šampionátu FIA. Všechny tři vozy Toyota Yaris WRC se ve vysilujícím podniku na šotolině zařadily mezi osm nejlepších.
Tänak se v pátek jako vedoucí jezdec šampionátu (poprvé ve své kariéře ve WRC) skvěle vypořádal s méně výhodnou první startovní pozicí, v sobotu se vyšplhal na úroveň pódiových umístění, a nakonec v neděli startoval pouhé 2,2 sekundy na dohled od druhého místa. Tuto pozici získal díky vyhrané rychlostní zkoušce, první z nedělních tří, a svoji výhodu ještě zvýšil dalším vítězstvím hned v příští erzetě. Proražení pneumatiky zhatilo jeho šance na zisk bonusových bodů v Power Stage, ale druhé místo si již udržel.
Kris Meeke, který podnik na šotolině absolvoval s Toyotou poprvé, ukázal za volantem Yarisu WRC dobré výkony, dokonce v sobotu ráno krátce vedl, avšak utrpěl defekt pneumatiky, což jej stálo propad v pořadí. Do nedělního závodu vyrážel z pohodlné páté pozice a záměrně šetřil obutí před Power Stage, kde jako druhý nejrychlejší získal čtyři bonusové body a nejrychlejší čas mu unikl o pouhou desetinu sekundy.
Po opětovném nástupu do podniku v sobotu ráno po předchozí závadě elektroinstalace se Jari-Matti Latvala v předposlední erzetě dokázal vyšplhat až na sedmé místo. Před poslední rychlostní zkouškou byl společně s navigátorem Miikkou Anttilou donucen k provizorním opravám, ale nakonec svůj vůz dokázali do cíle dotáhnout na osmém místě.
Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Pro jezdce, techniky i mechaniky to byla velmi obtížná rallye, ale oproti předchozím dvěma ročníkům jsme se zde hodně zlepšili. S pakety pro chlazení nebyly žádné problémy a výkony byly velmi dobré. Ott se dobře a bez potíží vypořádal s první pozicí na trati, což pro něj byla nová zkušenost, a myslím, že ze situace vytěžil maximum. Kris a Jari-Matti měli smůlu, ale bojovali dál a získali celkem dobré body, což nám pomohlo v šampionátu.“
Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8): „Byl to dobrý víkend. Byl to velmi těžký podnik: náročný pro vůz, náročný pro obutí a náročný pro jezdce za volantem. Myslím, že jsme se s tím vypořádali dobře a jsem opravdu moc rád, že jsme tím celým prošli bez chyb nebo problémů. Skutečně to ukazuje, jak silní nyní jsme. Měl jsem defekt během Power Stage, takže jsem s tím nemohl nic udělat, ale první dvě erzety byly dobré a podařilo se nám dostat se na druhé místo. Je to dobrý rozjezd šampionátu se třemi pódiovými umístěními během třech rallye, a tak by bylo skvělé, pokud bychom v tom dokázali pokračovat.“
Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10): „Asi jsem ještě nikdy tak moc nebojoval o čtyři body! Na konci druhé erzety dne jsme krytem olejové vany narazili na nějaký kámen. Mysleli jsme, že nebude možné v závodu pokračovat, ale řekl jsem, že se v dané chvíli nesmíme vzdát. Kryt olejové vany byl uchycen pouze napůl, takže jsem v Power Stage nemohl jet rychle a do časové kontroly jsme dorazili pozdě, tudíž nám o čtyři sekundy uniklo sedmé místo. Alespoň se nám však podařilo dojet do cíle. Tento víkend se odehrála spousta věcí, doufejme tedy, že příští rallye bude o něco klidnější!“
Kris Meeke (jezdec, vůz č. 5): „Stáli jsme si na bezpečném pátém místě v celkovém pořadí, takže jsme na jednu stranu chtěli toto místo uchránit, ale současně tlačit v Power Stage. V prvních dvou erzetách jsem šetřil obutí, což byla myslím dobrá strategie. Poté jsem vše dal do Power Stage, ale stále dbal na to, abychom bezpečně dojeli a udrželi páté místo. Po defektu během našeho vedení to pro mne byla náročná rallye, ale odjíždět se 14 body je stále dobré. Pro celý tým a pro šampionát továrních týmů to byla velmi solidní rallye.“
1 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3 hod 37 min 8,0 s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +30,2 s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +49,9 s
4 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 min 27,0 s
5 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +6 min 6,2 s
6 Benito Guerra/Jaime Zapata (Škoda Fabia R5) +15 min 35,5 s
7 Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Škoda Fabia R5) +18 min 51,5 s
8 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +18 min 55,9 s
9 Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +22 min 44,1 s
10 Ricardo Trivino/Marc Marti (Škoda Fabia R5) +30 min 13,8 s
Korsická rallye, pořádaná na úzkých a zakroucených silničkách francouzského ostrova Korsika ve dnech 28.-31. března 2019, je prvním čistě asfaltovým podnikem sezóny. Jezdci musejí být maximálně ve střehu kvůli dlouhým horským erzetám lemovaným skalními stěnami a prudkými srázy, ale i kvůli častým změnám povrchu
12.3.2019
Toyota