Tovární jezdec Porsche Neel Jani (Švýcarsko) absolvoval v úterý na zkušebním polygonu Porsche ve Weissachu první kilometry v novém monopostu Formule E, a tím stanovil důležitý milník na cestě ke vstupu továrního týmu do 6. ročníku mistrovství ABB FIA Formule E (2019/20). První jízda s nově vyvinutým, zcela elektrickým poháněcím ústrojím Porsche proběhla bez problémů. Závodním inženýrům poskytla cenné poznatky pro další přípravy vozidla během nadcházejících měsíců v rámci intenzivních testů před první účastí v závodech Formule E.
Fritz Enzinger (vedoucí oddělení Porsche Motorsport): „Nově vyvinuté poháněcí ústrojí Porsche pro Formuli E obstálo ve zkoušce ohněm. Je to důležitý den pro všechny zúčastněné na tomto projektu. Velmi děkuji všem, kteří se v uplynulých měsících podíleli s vysokým nasazením na konstrukci poháněcího ústrojí a vozidla, a umožnili tím tuto úspěšnou první jízdu. Na cestě ke vstupu našeho továrního týmu do Formule E máme před sebou ještě hodně práce, ale první důležitý krok jsme již učinili. Nyní budeme s maximálním soustředěním i nadále pracovat na tom, abychom se důvěrně seznámili s nevšedními výzvami Formule E.“
Neel Jani (tovární jezdec Porsche): „Jsem velmi hrdý na to, že jsem při první jízdě našeho závodního vozu Formule E seděl za jeho volantem. Být jezdcem při první jízdě je nejen velkou ctí, ale také velmi napínavé. Vstupujeme zde do neznáma. Pro mě to byl velkolepý pocit. Každý v týmu cítí, že nyní se projekt dostává do obrátek. Dnes jsme samozřejmě ještě nezkoumali limity, ale poháněcí ústrojí a vozidlo zanechaly celkově velmi dobrý první dojem. Už se nemohu dočkat na další pokračování testů.“
Amiel Lindesay (manažer týmu): „Víme, že ve Formuli E narazíme na velmi silnou konkurenci, která má většinou více zkušeností než my. O to důležitější pro nás je, že jsme první jízdou učinili další krok ve vývoji. S každým dalším testem budeme sbírat nové poznatky a optimalizovat provozní vlastnosti vozidla.“
Malte Huneke (technický vedoucí projektu): „Vývoj vozidla Formule E s maximální hospodárností a nejnižší možnou hmotností je pro náš tým inženýrů velkolepou výzvou. Nyní jsme poprvé viděli vůz za jízdy, což byl pro nás velmi emocionální zážitek. V porovnání s vývojem pro sériovou výrobu jsou požadavky na hospodárnost a hmotnost pohonu ve Formuli E na zcela jiné úrovni. Nyní se budeme postupně přibližovat k limitům. To je zásadní, abychom ve Formuli E obstáli.“
6.3.2019
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.