Předváděcí jízda vozu Porsche 718 Cayman GT4 Rallye na sněhu a ledu

Předváděcí jízda vozu Porsche 718 Cayman GT4 Rallye na sněhu a ledu

Zuffenhausenský výrobce sportovních vozů plánuje návrat do soutěžního sportu. Oddělení motoristického sportu ve Weissachu proto vyvíjí Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport podle pravidel třídy FIA R-GT. Nový soutěžní vůz by mohl být nasazován v soutěžích od sezony 2020. Pro tento krok byly rozhodující pozitivní reakce na představení koncepčního vozu Cayman GT4 Rallye v rámci ADAC Rallye Deutschland 2018. Romain Dumas (Francie) se za volantem pozoruhodné koncepční studie ujal v loňské Rallye Německo role předjezdce. Koncepční studie soutěžního vozu absolvovala svou první předváděcí jízdu na sněhu a ledu na zimní akci Porsche, která se konala před podnikem GP Ice Race v Zell am See (Rakousko, 19./20. ledna). Koncepční vůz řídil místní úspěšný jezdec Richard Lietz, který je aktuálně třetí v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship, kategorie GTE-Pro).

Porsche plánuje sériové výrobě blízké soutěžní vozidlo podle pravidel třídy R-GT

Budoucí soutěžní vůz nebude na rozdíl od koncepční studie vycházet ze závodního vozu Cayman GT4 Clubsport, vyráběného do roku 2018, nýbrž z nové verze 718 Cayman GT4 Clubsport, představené začátkem ledna 2019. Nový závodní vůz pro zákaznický sport je určen pro mistrovství kategorie GT4 na celém světě, pro klubové sportovní podniky i jízdy na závodních okruzích pro veřejnost. Jeho šestiválcový „boxer“ poskytuje ze zdvihového objemu 3,8 litru nejvyšší výkon 313 kW (425 k). Vývoj se zaměřil především na oblasti výkonových parametrů, ovladatelnosti a trvalé udržitelnosti. Při výrobě některých komponentů karoserie závodního vozu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se poprvé používají kompozitové materiály vyztužené biovlákny.

Účast koncepčního vozu Porsche Cayman GT4 Rallye v Rallye Německo 2018 vyvolala velmi pozitivní reakce. Odezva fanoušků rallye, ale i týmů, jezdců a organizátorů, byla rozhodujícím faktorem pro zahájení nového vývojového programu. Velkou výhodou jsou relativně nízké náklady na provoz nového vozidla podle pravidel třídy R-GT díky technice vycházející ze sériové výroby.

Porsche v soutěžním sportu: triumfy a tradice

Značka Porsche dosáhla v soutěžním sportu již mnoha úspěchů. Za milník je považováno celkové vítězství vozu Porsche 959 v Rallye Paříž-Dakar 1986. Také Porsche 953, které vycházelo z modelu 911 ve verzi s pohonem všech kol, dokázalo zvítězit v dakarské rallye. Koncem 60. a začátkem 70. let slavili mimo jiné Vic Elford a Björn Waldegard velké úspěchy s vozy Porsche 911 v legendární Rallye Monte Carlo. V nedávné minulosti vsadili mnozí soukromí jezdci na různé verze modelu Porsche 911 v národních i mezinárodních soutěžích. Soukromých projektů v soutěžním sportu se několikrát aktivně zúčastnili také tovární jezdci Porsche Timo Bernhard a Romain Dumas.

Třída FIA R-GT

Mezinárodní automobilová federace FIA zavedla pravidla pro třídu R-GT v základních rysech pro sezonu 2011. Cílem konceptu je umožnit ambiciózním soukromým týmům a jezdcům nákladově dostupný a zároveň sportovně atraktivní vstup do světa soutěžního sportu. Pro sezonu 2014 byla pravidla znovu rozsáhle přepracována. Zákazníci se mohou s vozidly homologovanými pro třídu R-GT účastnit podniků na celém světě. Mezi nejvýznamnější z nich patří například slavná Rallye Monte Carlo nebo starty v rámci mistrovství světa v rallye (WRC) na legendárních asfaltových cestách středomořského ostrova Korsika.

Datum zveřejnění

29.1.2019

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2517 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál